Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

EkoHeat 900 - Dårlig start

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Grevens » 19 jul 2012 20:32

@ Andreasbox -

- nu har jeg pløjet indlæg igennem ... - kan ikke lige umiddelbart se om du nogen steder har skrevet hvad du har indstillet røgsuger til i området "Generelt" ... - med fare for at gentage mig sæl ... andre end mig har haft go erfaring med at sætte den op til 125 eller 135 ...
...


Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af hensan » 19 jul 2012 21:23

Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet...... ---->>>

At andre fyr har haft problemer i "børnefasen" gør efter min mening det ikke acceptabelt som man på sidelinjen kan se at nogle Ekoheat fyr kører. Jeg ved ikke hvordan fejl på Scotten blev behandlet da den var ny men håber det var noget bedre end her.

De personer der har købt et Ekoheat har købt et fyr der er annonceret klar til markedet. De har ikke købt et fyr der annonceres "under udvikling - Hjælp til med at udvikle mod at fx xx pct rabat" eller lignede tiltag.
De folk der har købt et Ekoheat fyr har en naturlig forventning om at de efter opsætning af fyret og få simple justeringer (så som afvejning) har et pillefyr der stort set passer sig selv (inden for pillefyrets rammer) - hvilket man i hvert fald fra sidelinjen kan se ikke er tilfældet for nogle af personerne.

Alle fyr kan få fejl og alle fabrikater kan være uheldig at levere en "mandags model" Dette er uheldigt men så længe forhandleren aktivt forsøger at rette på problemet er det OK. Det ser dog for mig som udenforstående ikke ud til at ske her.

Der er en af brugerne her der i et tidligere indlæg skrev at han var nervøs for at forlade huset med fyret tændt da han ikke kunne vide hvad han vendte tilbage til. Det er ikke en acceptabel tilstand at have et fyr i !!

Vi taler ikke her om et ny udviklet fjernsyn hvor den største konsekvens ved fejl er at du ikke kan se afsnit 758 af Desperate Housewife eller 8. genudsendelse af 4 Brylluper og en begravelse. Vi taler om et fyr der skal virke uden stop og forsyne varme til hustanden og hvor konsekvensen ved fejl er manglende varme/varmt vand eller i et af tilfældende et bryggers fyldt med røg.

Der er tilsyneladende fuld gang i software udviklingen som tyder på at der arbejdes på nogle fronter men det kan efter min mening ikke være rigtigt at der er i hvert fald 3-4 Ekoheat ejere ud af ca 25 på Stokerpro der har så store problemer som her beskrives uden af forhandleren/importøren træder til og får deres fyr til at virke.

Brugerne af Ekoheat har ikke meldt sig til et forsøg med at udvikle et nyt fyr og dermed accepteret at de er forsøgskaniner på godt og ondt. De har købt et fyr som de må forvente fungerer fra dag 1 og hvor evt fejl bliver rettet inden for kort tid.

Hvis importøren indser at der er flere problemer med få hans produkt til at køre end han oprindeligt forventede må han som ansvarlig forhandler sørge for at finde fejl kilden og få denne rettet på de leverede fyr og evt holde en pause med at sælge flere fyr indtil han kan levere et fejlfrit produkt – eller tone rent flag over for kommende (og nuværende) kunder og sige at dette ikke er et færdigt udviklet produkt og man må forvente fejl.

Når alt det ovenstående er sagt håber jeg naturligvis at Ekoheat kommer over disse opstart problemer og at fyret kommer stærkt på markedet og hjælper til at skubbe til barren for hvad vi kan forvente af et pillefyre i den prisklasse – Men indtil nu og fra sidelinien ser det for mig ud til at producenten/forhandlere skal oppe sig noget.

Andreasbox

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Andreasbox » 19 jul 2012 22:42

Så drenge, så har jeg fået lavet nogle videoer i kan tjekke ud.

Vi ligger ud med den mærklige software bug (ver.1.41) som det ser ud til at jeg kun har.

http://youtu.be/-M0up9DCWNg

Lavede lige en video hvor askepladen køre, Det er bare for at høre jer om jeres larmer ligeså meget. Den har ikke været smurt, men den har larmet sådan siden jeg fik den og den har jo ikke kørt mere end det der svare samlet til 1 - 1,5 mdr.

http://youtu.be/jvJjlPXpLh0

Og så kommer den sidste. Og må jeg starte med at sige.. her er der et eller andet fuldstændig fucked.
Her prøver jeg at vise hvad jeg mente tidliger med at røgsugeren ikke øger sine omdrejninger mellen 57 og 87 %
Jeg havde ikke en optisk måler derfor har jeg valgt at bruge et stykke papir jeg sætter på røgsugeren så i kan høre omdrejningerne stiger og falder.

der er et eller andet helt galt

http://youtu.be/eWF14wvMJCQ

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af MartinLau » 19 jul 2012 23:12

Min genstarter faktisk også. Har bare aldrig lige haft en åben så lang tid.
Det er en software bug, som Dan skal have besked om så vi kan få den fikset.

Min askeplade kan også hyle lidt, men ikke så meget som din. Giv den noget alufedt eller keramikfedt. Både på spindelen og der hvor plade kører. Så tror jeg den holder helt op med at sige noget.

Det lyder unægteligt som om den taber omdrejninger mellem de 56% og godt 80%. Jeg ved ikke om det er tilstrækkeligt til at konkludere noget, men lad Ekopower lytte til det.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af tvede67 » 19 jul 2012 23:53

Grevens » 19 Jul 2012, 20:28 skrev:@ Tvede67 ...
- har du husket at lave en heelt ny afvejning x3 og suget smuld ud af sneglen ??? ( det har du jo nok men er nød til at spøge )
- jeg bruger også 6 ... ... millimeter ... piller ...

- jeg får ingen udbrændt alarm .. selv ned til 23 % ydelse og med 1,7 i brændsel ...

- Det kunne være en ide´ ( go eller dårlig ) om du prøver at pille alle tubolatorer ud ... inden du retter noget andet ... bare for at se om det hjælper på alarm udbrændt ...

- og så lige tjekke at luxmåler er heelt inde i røret ... det skal heeelt ind ...

- tilgengæld må jeg beundre at du kører med så lave omdringer på røgsugeren ...


Jeg har suget smuld, der var MEGET, også i bunden af beholder.

Har snydt lidt med afvejning, kun lavet 1 på 1411g, men prøver lige igen.

Jeg vil prøve at tage tubulatorer ud i morgen. Forhåbentlig gør det en forskel.

Vil også checke luxmåler GRUNDIGT. Ved sidste stop tog jeg brænderen ud med det samme og der var STADIG et flot bål i herden.

Ligesom @Martinlau er inde på, kan det måske også være luxmåleren ikke har nok "udsyn"!

Fortsættelse følger....


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af EKP » 20 jul 2012 01:14

Hej Andreas.

Det var sur læsning jeg lige kom igennem. Troede faktisk dit fyr bare kørte derud af :-/

Som du ved har jeg ikke fyret så kan egentlig ikke hjælpe med ret meget. Det lyder bestemt som om der er noget galt med elektronik eller software. Der er rigtig mange variabler der gør det svært at finde en årsag. Nogle af de brugerbestemte forhold er:

- Dit bryggers udformning
- Din skortstens udformning
- De piller du bruger
- Den vægt du afvejer pillerne med
- Udformningen af din varmeinstallation
- Sikkert en helt masse andet

Desuden er der masser af mekaniske, elektroniske og softwaremæssige ting der kan være galt med selve fyret. Du har selv fået byttet styringen og kunne konstatere det havde en betydning.Jeg er enig med de andre i at du står bedst ved at være konstruktiv. Måske du skulle foreslå Ekoheat at hele fyret blev skiftet for at kunne få minimeret nogle af alle de variabler og fejlkilder som du roder med. De må også være interesseret i at få endnu en tilfreds bruger i deres kartotek.

Jeg ved godt at ovenstående IKKE løste dine problemer men nogle gange bliver man meget fokuseret på tal og settings når man selv har fyret (og det er temmeligt sikkert også her du kan afhjælpe nogle af problemerne). Du skal også være opmærksom på om I har noget forsikring der dækker røgskader.

Jeg ved hvor trælst det er at have et fyr der ikke virker. Man bruger en masse tid og bliver død frustreret...og så har man lige fruen der bliver sur og ikke bidrager med det helt store til løsningen af problemerne. Jeg håber virkelig der hurtigt kommer styr på det og hvis der er noget jeg kan gøre må du sige til. Jeg bor jo ikke så langt væk.

V.h. Emil

Andreasbox

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Andreasbox » 20 jul 2012 09:29

EKP » 20 Jul 2012, 01:14 skrev:Hej Andreas.

Det var sur læsning jeg lige kom igennem. Troede faktisk dit fyr bare kørte derud af :-/

Som du ved har jeg ikke fyret så kan egentlig ikke hjælpe med ret meget. Det lyder bestemt som om der er noget galt med elektronik eller software. Der er rigtig mange variabler der gør det svært at finde en årsag. Nogle af de brugerbestemte forhold er:

- Dit bryggers udformning
- Din skortstens udformning
- De piller du bruger
- Den vægt du afvejer pillerne med
- Udformningen af din varmeinstallation
- Sikkert en helt masse andet

Desuden er der masser af mekaniske, elektroniske og softwaremæssige ting der kan være galt med selve fyret. Du har selv fået byttet styringen og kunne konstatere det havde en betydning.Jeg er enig med de andre i at du står bedst ved at være konstruktiv. Måske du skulle foreslå Ekoheat at hele fyret blev skiftet for at kunne få minimeret nogle af alle de variabler og fejlkilder som du roder med. De må også være interesseret i at få endnu en tilfreds bruger i deres kartotek.

Jeg ved godt at ovenstående IKKE løste dine problemer men nogle gange bliver man meget fokuseret på tal og settings når man selv har fyret (og det er temmeligt sikkert også her du kan afhjælpe nogle af problemerne). Du skal også være opmærksom på om I har noget forsikring der dækker røgskader.

Jeg ved hvor trælst det er at have et fyr der ikke virker. Man bruger en masse tid og bliver død frustreret...og så har man lige fruen der bliver sur og ikke bidrager med det helt store til løsningen af problemerne. Jeg håber virkelig der hurtigt kommer styr på det og hvis der er noget jeg kan gøre må du sige til. Jeg bor jo ikke så langt væk.

V.h. Emil
Er det dig Emil ??

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af triumph » 20 jul 2012 10:15

hensan » 19 Jul 2012, 21:23 skrev:Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet...... ---->>>

At andre fyr har haft problemer i "børnefasen" gør efter min mening det ikke acceptabelt som man på sidelinjen kan se at nogle Ekoheat fyr kører. Jeg ved ikke hvordan fejl på Scotten blev behandlet da den var ny men håber det var noget bedre end her.

De personer der har købt et Ekoheat har købt et fyr der er annonceret klar til markedet. De har ikke købt et fyr der annonceres "under udvikling - Hjælp til med at udvikle mod at fx xx pct rabat" eller lignede tiltag.
De folk der har købt et Ekoheat fyr har en naturlig forventning om at de efter opsætning af fyret og få simple justeringer (så som afvejning) har et pillefyr der stort set passer sig selv (inden for pillefyrets rammer) - hvilket man i hvert fald fra sidelinjen kan se ikke er tilfældet for nogle af personerne.

Alle fyr kan få fejl og alle fabrikater kan være uheldig at levere en "mandags model" Dette er uheldigt men så længe forhandleren aktivt forsøger at rette på problemet er det OK. Det ser dog for mig som udenforstående ikke ud til at ske her.

Der er en af brugerne her der i et tidligere indlæg skrev at han var nervøs for at forlade huset med fyret tændt da han ikke kunne vide hvad han vendte tilbage til. Det er ikke en acceptabel tilstand at have et fyr i !!

Vi taler ikke her om et ny udviklet fjernsyn hvor den største konsekvens ved fejl er at du ikke kan se afsnit 758 af Desperate Housewife eller 8. genudsendelse af 4 Brylluper og en begravelse. Vi taler om et fyr der skal virke uden stop og forsyne varme til hustanden og hvor konsekvensen ved fejl er manglende varme/varmt vand eller i et af tilfældende et bryggers fyldt med røg.

Der er tilsyneladende fuld gang i software udviklingen som tyder på at der arbejdes på nogle fronter men det kan efter min mening ikke være rigtigt at der er i hvert fald 3-4 Ekoheat ejere ud af ca 25 på Stokerpro der har så store problemer som her beskrives uden af forhandleren/importøren træder til og får deres fyr til at virke.

Brugerne af Ekoheat har ikke meldt sig til et forsøg med at udvikle et nyt fyr og dermed accepteret at de er forsøgskaniner på godt og ondt. De har købt et fyr som de må forvente fungerer fra dag 1 og hvor evt fejl bliver rettet inden for kort tid.

Hvis importøren indser at der er flere problemer med få hans produkt til at køre end han oprindeligt forventede må han som ansvarlig forhandler sørge for at finde fejl kilden og få denne rettet på de leverede fyr og evt holde en pause med at sælge flere fyr indtil han kan levere et fejlfrit produkt – eller tone rent flag over for kommende (og nuværende) kunder og sige at dette ikke er et færdigt udviklet produkt og man må forvente fejl.

Når alt det ovenstående er sagt håber jeg naturligvis at Ekoheat kommer over disse opstart problemer og at fyret kommer stærkt på markedet og hjælper til at skubbe til barren for hvad vi kan forvente af et pillefyre i den prisklasse – Men indtil nu og fra sidelinien ser det for mig ud til at producenten/forhandlere skal oppe sig noget.
Det du skriver har du sådan set ret i.
Men nu virkede alle fyr bare ikke 100% fra starten. Det er altså der vi er. Ikke hvad der skulle have været sket tidligere.
Jeg tror da (men jeg ved det naturligtvis ikke !) at ecoheat gør alt hvad der er muligt, inden for de resurser de har. For at løse problemerne.
Men nu har firmaet en gang sendt noget ud der ikke var 100% genemtestet. Så er der vel ikke noget og sige til, at de vil være sikre på at det de har fundet den rigtige løsning, og at den virker ordenligt. Inden de sender en ny opgradering ud. Og det kan tage tid. (Det kan selvfølgeligt også bare være at de bare sidder og triller tommelfingre, og gør ingenting. Men det tror jeg nu ikke)
Jeg syntes ikke at NBI gjorde noget særligt for at hjælpe kunder der havde købt. De fik godt nok løst de fleste problemer, men mange af tingende kom kun som nye styringer, modeller ol. Ikke noget der hjalp kunder der havde købt. Da jeg skiftede min benekov ud med en woody, gik mit forbrug fra 3 til 6 sække piller om dagen. Det var NBI 100% ligeglade med, jeg ville gerne betale for de kom og justerede/ fejlfandt. Det ville NBI ikke. De ville heller ikke tage anlægget retur. Da Nbi havde fejlmonteret 2 ledninger som kortsluttede styringen, der brændte af.
Fik jeg afvide at jeg ikke kunne få en ny, men måtte sende min styring ind til rep for egen regning), og kunne forvente at få den retur i efter 1 til 2 uger.
Det var marts måned !
Min Benekov havde også flere gange fyldt fyrummet helt med røg. Derfor skal et ecoheat selvfølgeligt ikke gøre det, bare fordi en benekov kan gøre det. Men det er altså ikke den eneste gang i verdenshistorien der er kommet røg i køkkenet.
Nå; nu skulle tråden jo ikke handle om andre firmaers manglende service.

Hvis ecoheat, som du siger. skulle forælle kunderne at de købte en ufærdig prototype, så fik de nok ikke solgt meget.
Og jeg tror at langt de fleste kunder er klar over de har købt en ny (og dermed uprøvet) model.
Dermed ikke sagt at problemerne ikke skal løses, men det kan tage tid og kræve erfaring.
Og Toyota holdt jo heller ikke op med at sælge biler, fordi at speederen satte sig fast på nogen modeller.

Det jeg bare siger, er at sålænge leverandøren arbejder med at finde løsninger på problemerne, så er det ikke altid i ens egen intresse at "stå på sin ret", så risikere man at firmaet lukker, og så får man ingenting.

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af EKP » 20 jul 2012 11:11

Andreasbox » 20 Jul 2012, 09:29 skrev:
Er det dig Emil ??


Ja det er mig...

Jeg er ikke så ofte på SP om sommeren men faldt lige over tråden - som jeg skriver er det temmelig nedslående læsning. Der er åbenbart kommet en håndfuld brugere der har problemer med deres Ekoheat siden vi var ude og sparke fyr. Det er død surt :-/

Har du prøvet at skrue lidt op for jeres forbrug på huset der som du selv skriver er meget lavt. Jeg tænker på at tænde en radiator og åbne et vindue. Bare for at se om der går længere tid uden den går i fejl.

V.h. Emil

dannidines

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af dannidines » 20 jul 2012 17:59

triumph » 20 Jul 2012, 10:15 skrev:
Det du skriver har du sådan set ret i.
Men nu virkede alle fyr bare ikke 100% fra starten. Det er altså der vi er. Ikke hvad der skulle have været sket tidligere.
Jeg tror da (men jeg ved det naturligtvis ikke !) at ecoheat gør alt hvad der er muligt, inden for de resurser de har. For at løse problemerne.
Men nu har firmaet en gang sendt noget ud der ikke var 100% genemtestet. Så er der vel ikke noget og sige til, at de vil være sikre på at det de har fundet den rigtige løsning, og at den virker ordenligt. Inden de sender en ny opgradering ud. Og det kan tage tid. (Det kan selvfølgeligt også bare være at de bare sidder og triller tommelfingre, og gør ingenting. Men det tror jeg nu ikke)
Jeg syntes ikke at NBI gjorde noget særligt for at hjælpe kunder der havde købt. De fik godt nok løst de fleste problemer, men mange af tingende kom kun som nye styringer, modeller ol. Ikke noget der hjalp kunder der havde købt. Da jeg skiftede min benekov ud med en woody, gik mit forbrug fra 3 til 6 sække piller om dagen. Det var NBI 100% ligeglade med, jeg ville gerne betale for de kom og justerede/ fejlfandt. Det ville NBI ikke. De ville heller ikke tage anlægget retur. Da Nbi havde fejlmonteret 2 ledninger som kortsluttede styringen, der brændte af.
Fik jeg afvide at jeg ikke kunne få en ny, men måtte sende min styring ind til rep for egen regning), og kunne forvente at få den retur i efter 1 til 2 uger.
Det var marts måned !
Min Benekov havde også flere gange fyldt fyrummet helt med røg. Derfor skal et ecoheat selvfølgeligt ikke gøre det, bare fordi en benekov kan gøre det. Men det er altså ikke den eneste gang i verdenshistorien der er kommet røg i køkkenet.
Nå; nu skulle tråden jo ikke handle om andre firmaers manglende service.

Hvis ecoheat, som du siger. skulle forælle kunderne at de købte en ufærdig prototype, så fik de nok ikke solgt meget.
Og jeg tror at langt de fleste kunder er klar over de har købt en ny (og dermed uprøvet) model.
Dermed ikke sagt at problemerne ikke skal løses, men det kan tage tid og kræve erfaring.
Og Toyota holdt jo heller ikke op med at sælge biler, fordi at speederen satte sig fast på nogen modeller.

Det jeg bare siger, er at sålænge leverandøren arbejder med at finde løsninger på problemerne, så er det ikke altid i ens egen intresse at "stå på sin ret", så risikere man at firmaet lukker, og så får man ingenting.
ringe service eller sket ingen er uacceptabelt og fyret er hjertet i ens hus - det skal og vil virke i de kolde måneder samt lave varmt vand om sommeren hvis ens setup er sådan!

jeg kunne ikke være mere enig i, at når man sender nyt produkt på gaden så skal det være gennemtestet og såfremt slutbruger benyttes til udvikling/fejlsøgen = orientering herom samt en klækkelig rabat!

der hvor jeg bliver lodret uenig, er når du fremhæveR NBE (NBI..) som værende ligegyldige og ikke yde service & garanti.. alle oplevelser er ssubjektive, men kan slet ikke genkende det du skriver mht NBE - jeg har fået uanede mængder service & hjælp.. sågar ny chip med posten, uopfordret, 2 nye typer herd til test samt en V10 styring som betatester siden oktober sidste år - NBE tester HELT igennemmed deres nye produkter skal jeg hilse og sige..

men igen, subjektivt, tror dog man i denne kontekst skal huske når man peger på andre, peger 3 fingre mod sig selv.... approach & deploy..


Besvar