EkoHeat 900 - Dårlig start

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Andreasbox

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Andreasbox »

MortenW » 19 Jul 2012, 10:00 skrev:
Du skal få hævet minium til 25, som skrevet til dig tidligere. Så undgår du den brænder ud, og laver alarm. :|

Og det har den stået på inden jeg startede det her indlæg, og det jeg også skrevet i mit sidste svar :)

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Har takket: 3 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af CRHansen »

Andreasbox » 19 Jul 2012, 09:47 skrev:Update:

Jeg har nu forsøgt at ændre brændsel, først til 2.0 ( fra standard 2,2) og nu til 1,9
Jeg har ændret optændingsbrændsel fra 105g til 85g
og til sidst har jeg lavet en masse små justerninger på røgsugeren.

Summen af det har så gjordt at den buldre mindre under opstart.
før var det fra 45% til og med 100%
nu gør den det kort mellem 35% og 38% og heletiden fra 75 til og med 100%

Så det med at ændre på tændbrændsel har åbenbart en del at sige.

Den køre også med højere LUX end den plejer, når den når til 25% i opstart ligger den og svinger mellem 85 og 115 LUX
Jeg har også lagt mærke til at den ved mindste ydelse (25%) ligger mellem 35 og 80 Lux, også en forbedring

Men den brænder stadig ud inden den har kørt 6 timer :(

Men jeg er stadig overbevidst om at min røgsuger ikke køre som den skal, den buldre stadig meget mellem 75 og 100 og når den er færdig med at steppe op køre den en del tid med 100% ydelse for at varme det hele op (Sommerdrift) og der står den jo så og larmer konstant. Det hjælper ikke en skid at stille på røgsugeren.

Jeg regner med at lave en video og ligge op senere så i kan se problemet.

Men jeg må sige jeg er rystet over hvor meget tid der skal bruges på at indstille sådan et fyr, bare for at få det til at køre nogenlunde, samtidig undre det mig at man skal afvige så meget fra standard indst. utroligt når man tænker på hvor lidt der skal til ved andre mærker, afvejning af piller og så køre de ( sådan som jeg læser det)

Jeg vender lige tilbage med en video.

Jeg kan kun give dig ret i jeg kan heller ikke forstå i skal ændre så meget for at få det til at køre.
Jeg overvejede også meget om jeg skulle have en ekoheat da jeg skulle have pille fyr og er rigtig glad for at jeg endte med at købe en scotte. For Jo det er nemt veje pille af og så køre det har ikke brugt 20 min på at justere mit. Det køre 2 gange i døgnet og det har det gjort i 2 uger nu uden nogen for for rensninge eller fejl. Så jeg er super lykkelig ejer af en scotte.
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af MartinLau »

Min brændte også konstant ud ved 25% uanset røgsuger indstilling af brændsel.
Prøv at sætte brændsel 1,8 og minimum til 33%. Det svarer til ca. 2,9 kW. Jeg kunne simpelthen ikke komme længere ned før jeg lavede en lille ændring af herden, som test.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Andreasbox

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Andreasbox »

Hvordan er det lige man regner ud hvor mange KWh den yder og hvad er det Ellen er testet til at køre med som minimum ?

Og det med at ændre på brændsel hvad er det lige det betyder ? Der står kilo ved 100 % ydelse, er tallet man så angiver det den bruger ved 200 dosseringer ?
tvede67
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af tvede67 »

Min kunne heller ikke komme ned på 25%, brændte hele tiden ud.

Kører nu med 1,9 i brændsel og 31% = 2,9kw !!

Røgsuger:
0 =17
10=17
20=29
30=30
40=33
50=37
60=42
70=49
80=53
90=59
100=64
Generelt 125.

Ingen buldren.

Har kørt nu i snart 15 timer uden at melde udbrændt. (7-9-13). new9

Kører med pausestop for at se hvor længe den kan uden at melde alarm!
Hvis den kan det i ca 48 timer, skifter jeg til sommerdrift.

Jeg har hele tiden kørt med alle turbulatorer, efter anbefaling fra blikkeren..

Endnu ingen ts monteret!!

Som ekstra bemærkning: Jeg kører nu med 6mm piller siden middagstid i går, hvilket giver en meget mere jævn fremføring af piller og helt uden støj. Kan selvfølgelig kun tale for mig selv!! :)
Det virker på mig som om 900`ren ikke er egnet til 8mm, men som sagt det er min egen observation og fornemmelse! :)

Jeg vil også gerne takke alle Ekoheat lidelsesfæller og andre Stokerpro medlemmer, for den store imødekommenhed og hjælpsomhed som bliver udvist. :great: :great:
Uden den store hjælp og viden herfra, havde jeg givet op for længst.

Håber jeg selv, som ny pillemisbruger, kan bidrage med lidt! :D


@Martinlau. Hvilken ændring har du lavet i herden?
Senest rettet af tvede67 19 jul 2012 13:50, rettet i alt 2 gange.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af triumph »

CRHansen » 19 Jul 2012, 11:45 skrev:

Jeg kan kun give dig ret i jeg kan heller ikke forstå i skal ændre så meget for at få det til at køre.
Jeg overvejede også meget om jeg skulle have en ekoheat da jeg skulle have pille fyr og er rigtig glad for at jeg endte med at købe en scotte. For Jo det er nemt veje pille af og så køre det har ikke brugt 20 min på at justere mit. Det køre 2 gange i døgnet og det har det gjort i 2 uger nu uden nogen for for rensninge eller fejl. Så jeg er super lykkelig ejer af en scotte.
Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet......
Heldigvis har NBI fået løst de fleste problemer. Det må man så bare også håbe på at Ecoheat også kan.
Problemet er jo bare at firmaerne ofte er relativt små, og med begrænsesde resurser (ligesom liagro).
Jeg er rimeligt sikker på at Ecoheat allerede er relativt presset på økonomien, og tiden til at hjælpe kunder.
Det er ikke gratis at udvikle en ny pillegnasker, og det er slet ikke gratis at ombygge/ændre på dem der allerede er stillet op. Derfor tror jeg at i (som flertallet allerede gør) Bør være konstuktive og selv prøve og finde løsninger, for at hjælpe Ecoheat.
Hvis f.eks 10 anlæg bliver retuneret = 3-400.000 kr, så kan det nemt medføre firmaet lukker, og så er der ihvertfald ingen hjælp at få.
Derfor kan det ofte være den bedste løsning, og være konstruktiv, ihvertfald sålænge at man fornemmer at Ecoheat er konstuktiv, og prøver at hjælpe.
Mvh Jesper
tvede67
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af tvede67 »

Som kom der lige en alarm udbrændt igen!!!! :( :x
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af MartinLau »

Andreasbox » 19 Jul 2012, 13:16 skrev:Hvordan er det lige man regner ud hvor mange KWh den yder og hvad er det Ellen er testet til at køre med som minimum ?

Og det med at ændre på brændsel hvad er det lige det betyder ? Der står kilo ved 100 % ydelse, er tallet man så angiver det den bruger ved 200 dosseringer ?
900'eren er godkendt ved DTI ned til 2,5 kW.

Du ser det ude på hovedskærmen, hvor det står over til højre når den er færdig med at steppe op.

Det er teoretisk udregning den laver på baggrund af "Brændsel" (antal kilo tilført i timen ved 100% drift) og minimumsdrift i % + brændværdi. I hvert fald så vidt jeg har kunne konkludere. Har man flowmåler tilsluttet. Så skriver den det faktiske antal kW.
Har man indtastet forkert afmåling ved 200 doseringer bliver driften derfor slet ikke til at regne med.
Der er mere teknik bag det hele end lige dette. Men på den måde ved man ca. hvad der sker hvis man skruer et sted frem for et andet.

Da jeg havde min stående på 1,8 og 33% drift, kørte jeg med 37% røgsuger også. Så den fik rigeligt med luft.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
dannidines

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af dannidines »

triumph » 19 Jul 2012, 13:29 skrev:
Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet......
Heldigvis har NBI fået løst de fleste problemer. Det må man så bare også håbe på at Ecoheat også kan.
Problemet er jo bare at firmaerne ofte er relativt små, og med begrænsesde resurser (ligesom liagro).
Jeg er rimeligt sikker på at Ecoheat allerede er relativt presset på økonomien, og tiden til at hjælpe kunder.
Det er ikke gratis at udvikle en ny pillegnasker, og det er slet ikke gratis at ombygge/ændre på dem der allerede er stillet op. Derfor tror jeg at i (som flertallet allerede gør) Bør være konstuktive og selv prøve og finde løsninger, for at hjælpe Ecoheat.
Hvis f.eks 10 anlæg bliver retuneret = 3-400.000 kr, så kan det nemt medføre firmaet lukker, og så er der ihvertfald ingen hjælp at få.
Derfor kan det ofte være den bedste løsning, og være konstruktiv, ihvertfald sålænge at man fornemmer at Ecoheat er konstuktiv, og prøver at hjælpe.
Mvh Jesper
Der er problemer/udfordringer ved alt teknologi og des mere avanceret, jo større udfordringer.

nu er ekoheat et nyt produkt med, på papiret, mange fede assets til en fornuftigt mønt. Jeg tænker dog, at som fyret (hos nogen..) arter sig, så har ekopower lavet en "Nokia," hvor slutbrugeren opdager bugs og melder ind hvorefter fejl rettes på bagkant - hvilket hænger meget godt sammen med lille firma/resourcer/tid osv osv...

jeg håber for både ekopower, og forbrugerne, at alle parter er konstruktive, så dem med et ekoheat fyr ikke står med et fyr fra et firma som lukker såfremt ovenstående regnestykke skulle ske (usandsynligt, forhåbentlig) .. jeg syntes ekoheat er et spændende produkt som har "skubbet" til markedet for lavpris pillefyr og hvad man kan forvente sig af dem. omvendt kan jeg sige, at jeg er glad ved at være kunde ved NBE, da de sygdomme/svagheder der er er reservedele til billige penge, kan skaffes fra dag til dag og nemt at skrue på selv!

jeg vil dog tro og håbe på det samme sker ved ekoheaten over tid, indtil da, god vind og held & lykke - husk der er tidligere nævnt +150 fyr solgt, og ikke så mange brugere med problemer her = nogen må da virke;-)
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Grevens »

@ Tvede67 ...
- har du husket at lave en heelt ny afvejning x3 og suget smuld ud af sneglen ??? ( det har du jo nok men er nød til at spøge )
- jeg bruger også 6 ... ... millimeter ... piller ...

- jeg får ingen udbrændt alarm .. selv ned til 23 % ydelse og med 1,7 i brændsel ...

- Det kunne være en ide´ ( go eller dårlig ) om du prøver at pille alle tubolatorer ud ... inden du retter noget andet ... bare for at se om det hjælper på alarm udbrændt ...

- og så lige tjekke at luxmåler er heelt inde i røret ... det skal heeelt ind ...

- tilgengæld må jeg beundre at du kører med så lave omdringer på røgsugeren ...
...

Besvar