MortenW » 19 Jul 2012, 10:00 skrev:
Du skal få hævet minium til 25, som skrevet til dig tidligere. Så undgår du den brænder ud, og laver alarm.
Og det har den stået på inden jeg startede det her indlæg, og det jeg også skrevet i mit sidste svar
MortenW » 19 Jul 2012, 10:00 skrev:
Du skal få hævet minium til 25, som skrevet til dig tidligere. Så undgår du den brænder ud, og laver alarm.
Andreasbox » 19 Jul 2012, 09:47 skrev:Update:
Jeg har nu forsøgt at ændre brændsel, først til 2.0 ( fra standard 2,2) og nu til 1,9
Jeg har ændret optændingsbrændsel fra 105g til 85g
og til sidst har jeg lavet en masse små justerninger på røgsugeren.
Summen af det har så gjordt at den buldre mindre under opstart.
før var det fra 45% til og med 100%
nu gør den det kort mellem 35% og 38% og heletiden fra 75 til og med 100%
Så det med at ændre på tændbrændsel har åbenbart en del at sige.
Den køre også med højere LUX end den plejer, når den når til 25% i opstart ligger den og svinger mellem 85 og 115 LUX
Jeg har også lagt mærke til at den ved mindste ydelse (25%) ligger mellem 35 og 80 Lux, også en forbedring
Men den brænder stadig ud inden den har kørt 6 timer
Men jeg er stadig overbevidst om at min røgsuger ikke køre som den skal, den buldre stadig meget mellem 75 og 100 og når den er færdig med at steppe op køre den en del tid med 100% ydelse for at varme det hele op (Sommerdrift) og der står den jo så og larmer konstant. Det hjælper ikke en skid at stille på røgsugeren.
Jeg regner med at lave en video og ligge op senere så i kan se problemet.
Men jeg må sige jeg er rystet over hvor meget tid der skal bruges på at indstille sådan et fyr, bare for at få det til at køre nogenlunde, samtidig undre det mig at man skal afvige så meget fra standard indst. utroligt når man tænker på hvor lidt der skal til ved andre mærker, afvejning af piller og så køre de ( sådan som jeg læser det)
Jeg vender lige tilbage med en video.
Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.CRHansen » 19 Jul 2012, 11:45 skrev:
Jeg kan kun give dig ret i jeg kan heller ikke forstå i skal ændre så meget for at få det til at køre.
Jeg overvejede også meget om jeg skulle have en ekoheat da jeg skulle have pille fyr og er rigtig glad for at jeg endte med at købe en scotte. For Jo det er nemt veje pille af og så køre det har ikke brugt 20 min på at justere mit. Det køre 2 gange i døgnet og det har det gjort i 2 uger nu uden nogen for for rensninge eller fejl. Så jeg er super lykkelig ejer af en scotte.
900'eren er godkendt ved DTI ned til 2,5 kW.Andreasbox » 19 Jul 2012, 13:16 skrev:Hvordan er det lige man regner ud hvor mange KWh den yder og hvad er det Ellen er testet til at køre med som minimum ?
Og det med at ændre på brændsel hvad er det lige det betyder ? Der står kilo ved 100 % ydelse, er tallet man så angiver det den bruger ved 200 dosseringer ?
Der er problemer/udfordringer ved alt teknologi og des mere avanceret, jo større udfordringer.triumph » 19 Jul 2012, 13:29 skrev:
Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet......
Heldigvis har NBI fået løst de fleste problemer. Det må man så bare også håbe på at Ecoheat også kan.
Problemet er jo bare at firmaerne ofte er relativt små, og med begrænsesde resurser (ligesom liagro).
Jeg er rimeligt sikker på at Ecoheat allerede er relativt presset på økonomien, og tiden til at hjælpe kunder.
Det er ikke gratis at udvikle en ny pillegnasker, og det er slet ikke gratis at ombygge/ændre på dem der allerede er stillet op. Derfor tror jeg at i (som flertallet allerede gør) Bør være konstuktive og selv prøve og finde løsninger, for at hjælpe Ecoheat.
Hvis f.eks 10 anlæg bliver retuneret = 3-400.000 kr, så kan det nemt medføre firmaet lukker, og så er der ihvertfald ingen hjælp at få.
Derfor kan det ofte være den bedste løsning, og være konstruktiv, ihvertfald sålænge at man fornemmer at Ecoheat er konstuktiv, og prøver at hjælpe.
Mvh Jesper