Her kommer lige en opdatering på Solpille fyring.
Det endte med at jeg fredag måtte tømme magasinet helt, da der stadigvæk stod røg ud af magasinet. Røgdykker skal jeg aldrig være
Malingen indvendig i magasinet er beskadiget, specielt nede ved sneglen, og oppe ved omrøreren. Under omrører montagepladen sidder det lille rør, hvor der kommer luft ud nede fra blæseren, som skal danne overtryk i magasinet. Se billedet nedenfor.
Da jeg skurede røret af op til magasinet, havde jeg fornemmelsen af, at det sad lidt løst.
Jeg har nu 2 teorier om tilbagebranden.
1: Røret har siddet så løst at der reelt ikke har været overtryk i magasinet og tilført ilt udefra.
2: Det sammenbrændte slagger, der fyldte stort set hele mundingen af brænderrøret, har dannet en prop. Luften fra blæseren er blevet blæst tilbage mod magasinet via sneglen og det rør der går ind i magasinet for at danne overtryk.
Nu er jeg jo CPi12 nybegynder. Har i nogen input til ovenstående???
Jeg har nu øget pulsen, og sænket ønsket O2 ved 100% drift til 6%. Dermed er det lykkes mig at tvinge forbrændingen længere frem i brænderrøret. Jeg har tilføjet kalk, men har stadigvæk en del slagger. Se billedet af brænderrøret, som det ser ud nu.
Hvordan ser forbrændingen ud for jer???