Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 12 jul 2012 22:16

Halløjsa,

Så fik en "gammel hund:-) " prøvet noget nyt - købt byggematerialer (nye vinduer) udenbys for Danmarks grænser..

Er igang med at renoveret den isolerede udestue (komplet, altså ALT fra gulv til spær..) og besluttede jeg ville bestille nye vinduer til hele hytten.. så der ville opnås en mængderabat... de danske forhandlere "havde ikke liiige det jeg stod og ville have..) Ssså den fik een over nakken, TYSKLAND.. bestilte passiv vinduer med 3-lags 48mm glas m/Ug=0.5 og PVC profiler m/Uf=0.98, da jeg er meget væk i perioder og søger mindst mulig vedligeholdelse (overkill, til en 1966 parcel, årh jow..) men som sagt een over nakken.. leveret på matriklen blev det til 34000 kr, så glæder mig til at se hvad der dukker op:-)

Nogen som har nogen erfaringer med leveringer fra udlandet?!


Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Renevinum » 13 jul 2012 06:03

Vi har engang købt nogle vinduer og solgt dem videre fra et firma i Tyskland som hedder kampowski, elementer var sådan set okay, men de havde lidt problemer med selve beslaget.

Og husk nu at selvom det er plastvinduer skal de smøres i beslag og hængsler min. 1 gang årligt.
Og så vask dem udvendig med autoshampoo med voks i, så holder de sig pænere i længere tid.

Vh. René

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Bjarne B. » 13 jul 2012 08:54

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvordan er priserne i forhold til de sammen vinduer købt i DK?

dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 13 jul 2012 09:35

Bjarne B. » 13 Jul 2012, 08:54 skrev:Nu bliver jeg nysgerrig. Hvordan er priserne i forhold til de sammen vinduer købt i DK?
Det er svært for mig at sammenligne, da jeg syntes der er rigtig mange variabler at holde op mod hinanden.

Men jeg har bestilt følgende.:

6 stk 1 fags a 1430 x 1330 (åbne)
1 stk 1 fags a 990 x 670 (åbne)
2 stk 1 fags a 1430 x 600 (åbne)
2 stk 2 fags a 2200 x 1950 (1 fag fast i karm / 1 fag åbne)
1 stk 3 fags a 3300 x 1950 (1 fag fast i karm / 1 fag åbne / 1 fag fast i karm)

Det er alle med 3 lags glas med en "dybde" på 48mm, argon gas, varm kant.
Det var den "dyreste profil," af dem som jeg kunne vælge, men den havde samme karmdybde som de gamle = dem = derfor det blev passiv profil.

De 34000 kr er inkl. levering og kurstab/omkostninger så den reele pris hos leverandør inkl forsendelse var ca. 32400 kr.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af triumph » 13 jul 2012 11:49

Jeg står også og skal have købt plastic vinduer
Hvor har du købt dine ?
Glæder mig til og høre om du er tilfreds med kvaliteten
mvh jesper


dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 13 jul 2012 17:33

triumph » 13 Jul 2012, 11:49 skrev:Jeg står også og skal have købt plastic vinduer
Hvor har du købt dine ?
Glæder mig til og høre om du er tilfreds med kvaliteten
mvh jesper

Jeg glæder mig også til at se kvaliteten, og hvor meget lysindfaldet ændres nu det bliver over dobbelt så dybe glas og med 3 lag.. ved ikke om det har nogen indflydelse på det, men forhåbentlig på lyd/varme er der en effekt:-)

Jeg har handlet med et firma der hedder top-fenster.eu (hjemmeside via ebay) men jeg skrev til dem på deres email og har på en periode på næsten et år fået 7-10 tilbud på forskellig typer profiler, glas osv osv... valget faldt på dem af flere årsager, men primært profil, kundeservice & pris..

Men som sagt, nu de ikke kommet endnu jo, så "vent slut":-)

Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Renevinum » 13 jul 2012 23:00

Du vil ikke få så meget varme ind i huset gennem et 3 lags rude, det er også derfor de anbefaler 2 lag lavenergi eller endnu bedre 2 lags vacum rude i vinduer mod syd, og 3 lags ruder i skyggesiderne.

dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 15 jul 2012 13:57

Renevinum » 13 Jul 2012, 23:00 skrev:Du vil ikke få så meget varme ind i huset gennem et 3 lags rude, det er også derfor de anbefaler 2 lag lavenergi eller endnu bedre 2 lags vacum rude i vinduer mod syd, og 3 lags ruder i skyggesiderne.

Det talte jeg godt med en tidligere montør fra PRIMO om, og da vi med de nye partier i udestuen, forøger vindues arealet med næsten 20 % og udestuen plejer at være kogende, så valgte vi 3-lags:-)

Men ja, han sagde i det ene vindue som vender mod syd, og sidder i børneværelset godt kunne være 2-lags, omvendt, så vil 3-lags kunne gøre værelset mere svalt her om sommeren... vi ser:-) men udestuen med 20% større vinduesareal, så håber jeg de holder lidt varme ude..

Vacum vinduer kender jeg ikke... troede egentlig 2-/3- lags vinduer med varm kant og argon gas var det nye "sort" blandt vinduer

Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Renevinum » 15 jul 2012 22:03

De "nye" vacumruder har bedre u-værdi end en 48 mm 3 lags rude.
Der er bare ikke mange som bruger dem endnu pga. De er meget dyre at producere, og det er der ikke mange kunder som vil betale.

dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 15 jul 2012 22:07

[quote="Renevinum » 15 Jul 2012, 22:03"]De "nye" vacumruder har bedre u-værdi end en 48 mm 3 lags rude.
Der er bare ikke mange som bruger dem endnu pga. De er meget dyre at producere, og det er der ikke mange kunder som vil betale.[/quote

Ja ok..

Tænker det henvender sig til nybyg / 0-energihuse.. som disse jeg har bestil i princippet også gør - bare bedre - men tænker det ville være meget mere overkill:-)


Besvar