Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Cub Cadet vs Husqvarna?

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 11 jul 2012 18:25

Jeg står og vil have min MTD havetraktor udskiftet, jeg har kig på en Cub Cadet 717HG og en Husqvarna LTH 152. Er der nogen her i forum der har kendskab/erfaring med disse to maskiner?
CC har B&S motor kan jeg se, Husqvarnaen har Kohler motor, hvor vidt Kohler er bedre eller ringere har jeg så ingen erfaring med så det vil jeg også gerne vide lidt om.
Last edited by 1 on Lund; edited 11 times in total


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af triumph » 11 jul 2012 18:34

var tilfældigvis hos ham der sælger havemaskiner forleden, og overhørte han talte med andre kunder der så på havetraktor.
Han sagde at Cub Cadet, var MTD´s luksusmærke. Om det så er bedre eller dårligere end husqvarna. Det ved jeg ikke.
Normalt er husqvarna jo et "premiummærke" men jeg har lige købt en fræser, Det er samme fræser man får, ligegyldigt om den hedder husqvarna, johsreed, MTD, eller craftsman. Sååå....

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 11 jul 2012 18:38

triumph » 11 Jul 2012, 18:34 skrev:var tilfældigvis hos ham der sælger havemaskiner forleden, og overhørte han talte med andre kunder der så på havetraktor.
Han sagde at Cub Cadet, var MTD´s luksusmærke. Om det så er bedre eller dårligere end husqvarna. Det ved jeg ikke.
Normalt er husqvarna jo et "premiummærke" men jeg har lige købt en fræser, Det er samme fræser man får, ligegyldigt om den hedder husqvarna, johsreed, MTD, eller craftsman. Sååå....
Jamen den er god nok, CC er luksusmærket der er bedre opbygget end MTD. Ikke fordi jeg vil udsætte MTD på andet end at deres maling er noget lort, skærme, motorhjelm mm ruster allerede det første år, men resten er driftsikkert.
Husqvarnaen har så mere plastik som er en fordel udseende mæssigt, det ruster da ikke.

Brugeravatar
Jan.C
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 03 jan 2012 14:24
Mit fyr: Scotte 16 kw , OPOP kedel
Areal: 238
Brændsel: Piller fra Stampmøllen
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: gens 10,5 siden 11/4
Årligt forbrug: ca 7 ton , vi får se
Geografisk sted: Lomborg 7620

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Jan.C » 11 jul 2012 21:05

Hej , hvis CC er den model med 2 gearkasser og zeroturn , skal du holde dig væk fra den. Vi har en på skolen og det koster omkr 5-6000 ca hvert 2 år at holden den igang. Maskinen bliver mere og mere langsom , for til sidst at gå næsten i stå = værksted . Godt nok kører vores 4 dage i ugen , hele dagen . De har erkendt at det er noget skrammel og laver ikke fremdriften på den måde mere. Citat : Højgaards Maskinfabrik . Jeg ville vælge Husqvarna .

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 11 jul 2012 21:22

Jan.C » 11 Jul 2012, 21:05 skrev:Hej , hvis CC er den model med 2 gearkasser og zeroturn , skal du holde dig væk fra den. Vi har en på skolen og det koster omkr 5-6000 ca hvert 2 år at holden den igang. Maskinen bliver mere og mere langsom , for til sidst at gå næsten i stå = værksted . Godt nok kører vores 4 dage i ugen , hele dagen . De har erkendt at det er noget skrammel og laver ikke fremdriften på den måde mere. Citat : Højgaards Maskinfabrik . Jeg ville vælge Husqvarna .
Er det ikke kun 1000 modellerne der har Zero turn?


Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 11 jul 2012 21:27

Nej det er noget vrøvl jeg skriver, zero turn er da vist kun på de modeller hvor forhjulene ikke har styrtøj, den jeg så på hos Ivar var denne http://dk.cubcadet.eu/index.php?id=8885 som er en traktormodel

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af fantasia » 11 jul 2012 23:38

Vi forhandler Husqvarna på mit arbejde og med min erfaring så er det væsentlig nemmere at få reservedele til HQ i forhold til CC. De mest almindelige sliddele haves på lager hos den lokale forhandler. Og så synes jeg HQ har en god holdbarhed (det er ikke noget jeg siger fordi jeg selv sælger dem ;)
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Tom_AT » 12 jul 2012 01:28

Jeg har selv en lth152 på 3. År. Er rigtigt glad for den. kohler motoren går uendeligt meget bedre end en tilsvarende briggs&skratton. Den er på 600ccm og har er rigtigt godt bundtræk. Eneste negative at sige om den er at hydrostaten kan knurre lidt hvis man smider et for tungt læs efter den, fx en godt læsset vogn.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 12 jul 2012 05:57

Tom_AT » 12 Jul 2012, 01:28 skrev:Jeg har selv en lth152 på 3. År. Er rigtigt glad for den. kohler motoren går uendeligt meget bedre end en tilsvarende briggs&skratton. Den er på 600ccm og har er rigtigt godt bundtræk. Eneste negative at sige om den er at hydrostaten kan knurre lidt hvis man smider et for tungt læs efter den, fx en godt læsset vogn.
Ok lyder interessant, jeg må vist ind og kigge lidt nærmere på den HQ her i dag :? Hvor længe har de brugt Kohler motorer hos HQ?
Last edited by 1 on Lund; edited 12 times in total

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Cub Cadet vs Husqvarna?

Indlæg af Lund » 12 jul 2012 05:58

fantasia » 11 Jul 2012, 23:38 skrev:Vi forhandler Husqvarna på mit arbejde og med min erfaring så er det væsentlig nemmere at få reservedele til HQ i forhold til CC. De mest almindelige sliddele haves på lager hos den lokale forhandler. Og så synes jeg HQ har en god holdbarhed (det er ikke noget jeg siger fordi jeg selv sælger dem ;)
Jamen mht reservedele så er det enkelt for mig, forhandleren bor lokalt og har et stort lager


Besvar