Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

6 eller 8 mm ???

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Re: 30 dage uden træpiller DER ER BETALT! Har ikke hørt NOGE

Indlæg af Mr. X » 05 okt 2007 05:05

Alfred,
dit indlæg er da vist havnet et forkert sted .

En ting er dog at du ikke har hørt noget mht levering - hvilket selvfølgelig er for dårligt. En anden ting er din opstart af kommunikation med resten af forummet. Jeg kan se du har været medlem i hele 19 dage, og lavet et eneste indlæg, hvor du sviner til, kommer med trusler om politi-anmeldelse osv.

Jeg ville nu med sindsro vente og se hvad politiet vil gøre ved præcis sådan en anmeldelse - men holdt nu med snak om nationalbankens diskonto osv. Forventer du at dine træpiller har en værditilvækst i garagen på samme procent ?

i øvrigt - tirsdag den 5 oktober findes ikke, det er den 5 i DAG ! Så tag du nu direkte kontakt til Ulrik ,istedet for at starte sådan en gang opkast her op, så er jeg sikker på i finder en løsning!


liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 05 okt 2007 05:44

Hej Per
I en Benekov er det ligegyldigt om det er korn med (pille størrelse 3mm) 6 eller 8 mm træpiller der anvendes, er der evt en lille forskel i vægtfylde vil iltstyringen kompenserer iløbet af få minutter.
Hilsen Karsten

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: 30 dage uden træpiller DER ER BETALT! Har ikke hørt NOGE

Indlæg af Ulrik » 05 okt 2007 07:45

Snesere Torp skrev:Kære Ulrik
Jeg mangler stadig træ piller 4 tons hvornår kommer de? Fordi nu har han snart haft mine penge et tid så der kommer renter på 5% over diskontoen Nationalbankens udlånsrente. og rente på forrentet 4 * 1960 = kr. 7840
Køb Rente Rykke Beløb 30 rentedage
Kr. 7810 9,25 kr. 100 kr. 159,38

Nationalbankens udlånsrente og rente på indskudsbeviser Gældende fra 7. juni 2007 Gældende fra 7. juni 2007 Gældende fra 7. juni 2007 4,00 pct. 4,00 pct. 4,25 pct.

Da der ikke er taget nogle forbehold fordi at jeg bor på sjælland så kan jeg ikke se at det skal tage over 30 dage uden at der sker noget, ej heller har vognmanden syntes at det var nødvendigt at lige ringe bare engang og fortælle om hvornår vi kan forvente at få varen. MEN PENGE¤NE KUNNE HAN GODT FINDE UDAF AT HÆVE.
Nu er det sådan at jeg oplyse dig at min tålmodighed er brugt op Og se han sig ikke i stand til at levere. Så er der jo kun en vej enten betaler han tilbage med renter. Ellers må jeg jo betragte som svindel og så må jeg jo handle ud fra det med en politi anmeldelse af foreningen og leverandøren hvem han så er. Så hvis ikke træ pillerne er her på min adresse senest tirsdag d. 5 oktober 2007 kl. 16 eller der er indbetalt kr. 7999,38 med rente. Så se jeg kun en løsning på dette problem.
m.v.h.
Alfred Thomsen
Snesere Torpvej 30
4733 Tappernøje
40375248

Og kan du ikke finde adressen http://www.findvej.dk/SnesereTorpvej30,4733

Ps Ulrik som du kan er jeg nu ved at være lidt knorten Så vil du oplyse hvem vognmanden er? Og du må gerne ringe for nu er jeg godt nok ved at være en kold da vi ikke har noget at fyre med.
Hej Alfred

Jeg vil starte med at sige at jeg er ked af at du ikke har fået dine varer endnu.
De burde være leveret for længe siden.

Nu er der gået så lang tid at du er helt oppe i kirkeklokkerne og ringe, det forstår jeg godt.
Men jeg har bare svært ved at gøre noget ved en sag som jeg troede var afsluttet FØR jeg hører om problemerne.

Når jeg hører om problemer i forbindelse med rabatordningen, gør jeg selvfølgelig noget ved det!
Vores rabatordninger er lavet for at vores brugere skal have mulighed for at spare nogle penge og gøre et billigt indkøb. Det er IKKE lavet for at røvrende Jer eller for at gøre Jer sure.

Alfred, jeg ville selvfølgelig have gjort noget ved dit problem for længe siden - hvis jeg have hørt om det.

Jeg sender dig lige et tlfnummer du kan ringe på. Og jeg har selvfølgelig taget kontakt til forhandleren.
MvH Ulrik©

Jacob Sørensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 12 sep 2007 16:48
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 185
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ca 7 tons

Indlæg af Jacob Sørensen » 05 okt 2007 07:48

info@taeppecenteret.dk skrev:Hej Per Krarup Olesen

Hvis jeg forstår dig ret, mener du at en 6 mm er dårligere end en 8 mm træpiller ?
Går der ikke lidt for meget hypotetisk pis i dine forklaringer nu ? Jeg er ikke i tvivl om at du har meget forstand på meget af dette der skrives på dette forum, men´nnnnn gi mig lige nogle beregninger oversat til forståligt dansk som beviser denne påstand, evt en udtalelse fra Dansk Teknologisk eller Dong energi som tester træpiller mod betaling.

Jeg gir ikke meget for citat"Ved højere lufttryk(lufthastighed) opstår lettere turbulensgivende kølingsmomenter"

Gi mig i stedet noget på skrift hvor dette fremgår at din virkningsgrad/nyttegrad er mindre på end 6 mm end en 8 mm træpille afbrændt i en normal stoker. Jeg skal med glæde give din en undskyldning når du beviser dette. Indtil da, siger jeg pis og papir, nu er du sku kommet for langt ud.

Dyb respekt for mange af dine indlæg, minus dette indlæg :evil: .

Det du her prøver at sige er at resten af verden er rene idioter og fyre med 6 mm træpiller mens lille DK samt Sverige, samt lidt af Norge og Finland er fornuftige mennesker. Der bliver mindre og mindre 8 mm træpiller til rådighed på verdensplan fordi resten af verden foretrækker 6 mm frem for 8 mm.
Tros dette fakta at 6 mm træpillen er dyre at producere og derfor også generalt dyre at købe for forbrugeren, og nu påstå du også med ringere virkningsgrad i stokeren. Hvordan hænger det sammen dyre pris og ringere virkningsgrad i en stoker ?

Jeg glæder mig til at give dig en undskyldning Per, og trække mine ord i mig så repekten bliver genoprettet. :roll:

hilsen

stig
Må sige jeg har tilbøjelighed til at gi Stig ret i sin udtalelse.. Jeg vi også meget gerne se lidt flere beviser for dette. Lyder som om jeg lige har gjort i nælderne med at købe 11 ton gode billige 6mm :great: ...eller har jeg? ;)

Mvh
Jacob

PS: Det der sure opstød der i øvrigt intet har med denne tråd at gøre..klap nu lige kamelen! Ta dog kontakt til sælger inden du brøler op! Når du handler med træpiller må du være lidt fleksibel.. Køb dog i god tid en anden gang..så kommer du ikke til at fryse. OG jeg forstår udemærket dem (privat personer) der tager betaling før levering. Hvis man bestiller en stor samlet flok piller på måske flere 100tons er det ikke så fedt at brænde inde med dem hvis folk løber fra aftalen..

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 05 okt 2007 08:03

Der er da ingen problemer med at bruge 6 mm træpiller, bare det sker i et fyr som kan indstilles til brug af 6 mm piller og det kan de fleste pillebrænder og stoker som er
på marked i dag, men måske er der enkle som ikke kan.

Så de fleste kan roligt købe 6 mm træpiller.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.


info@taeppecenteret.dk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16 feb 2007 15:47

Re: 30 dage uden træpiller DER ER BETALT! Har ikke hørt NOGE

Indlæg af info@taeppecenteret.dk » 05 okt 2007 09:29

Hej Alfred Thomsen

Du får leveret i dag eller i morgen. Jeg skal være den første til at beklage den sene levering.

Leverings problemerne skyldes at der på nuværende tidspunkt er lidt for langt mellem kunderne. Dette problem er blevet løst i sidste uge, nu mangler vi bare at få indhentet det tabte.
Jeg beklager endnu engang.

hilsen

stig

Snesere Torp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 sep 2007 13:37

Re: 30 dage uden træpiller DER ER BETALT! Har ikke hørt NOGE

Indlæg af Snesere Torp » 05 okt 2007 11:46

Mr. X skrev:Alfred,
dit indlæg er da vist havnet et forkert sted .

En ting er dog at du ikke har hørt noget mht levering - hvilket selvfølgelig er for dårligt. En anden ting er din opstart af kommunikation med resten af forummet. Jeg kan se du har været medlem i hele 19 dage, og lavet et eneste indlæg, hvor du sviner til, kommer med trusler om politi-anmeldelse osv.

Jeg ville nu med sindsro vente og se hvad politiet vil gøre ved præcis sådan en anmeldelse - men holdt nu med snak om nationalbankens diskonto osv. Forventer du at dine træpiller har en værditilvækst i garagen på samme procent ?

i øvrigt - tirsdag den 5 oktober findes ikke, det er den 5 i DAG ! Så tag du nu direkte kontakt til Ulrik ,istedet for at starte sådan en gang opkast her op, så er jeg sikker på i finder en løsning!
Nej det er ikke landet det forkerte sted
laver du ikke taste fejl fredag 5/10 Menm jeg vil stå ved mit navn mr. X hvem du så end må være. Det er jo dejligt når folk ikke vil stå fredm med navn når man svare på et indlæg.
men der er jo mange kyllinger hj.....

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 05 okt 2007 11:58

Jeg forstår bestemt godt at Alfred er sur.

Jeg havde faktisk glemt at jeg har talt med Alfred i tlf for godt 14 dage siden.
Der blev han lovet sine varer inden for kort tid. Det er ikke blevet overholdt.

Der er kun plads til ganske få fejl af den slags.

Alfred, jeg beklager din ventetid.
MvH Ulrik©

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Mr. X » 05 okt 2007 18:16

At Alfred er sur er åbenlyst - HVIS du havde gidet tage dig tid til at læse lidt af mine indlæg herinde ville du finde både mit navn -Allan , OG en forklaring på min id ! At blive kaldt kylling og at gemme sig er simpelthen for lavt - Har du forresten tjekket dit EGET alias ????? eller er det også lavet tidligt om morgenen - intet her fortæller hvem du er. Og det ER nu ikke normalen at man underskriver hvert indlæg med navn,adresse, telefonnummer , eller hvad ?

- forvent ingen hjælp fra mig fremover - men det har en person som dig sikkert heller ikke brug for !!

Så Ulrik - undskyldning for en ikke overholdt aftale er fin - at acceptere at man bare kan hælde gylde ud uden at kommentere det er ikke i orden :x

Allan Kristiansen !

info@taeppecenteret.dk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16 feb 2007 15:47

Indlæg af info@taeppecenteret.dk » 05 okt 2007 20:06

Hej allesammen

Skal vi nu ikke holde os til emnet, 6 kontra 8 mm træpiller og afvente et svar fra Per med flot titel.

Jeg har personligt d.d. pr. telefon talt med Alfred og givet ham en personlig undskyldning.

Fejl vedrørende evt. kvalitet eller levering er ene og alene min.

Fejl og mangler skal dog repoteres før jeg kan udbedre dem. Hvorfor det ikke er blevet leveret i sidste uge eller forrige ved jeg ikke, men jeg vil dog ikke fraskrive mig mit ansvar tros dette faktum, at jeg havde vidre givet bestilligen d. 19.09.07.

Jeg håber at Alfred nu er tilfreds og høre gerne for både positiv såvel som negativ kritik.

Med venlig hilsen

stig


Besvar