Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Indlæg af triumph » 26 jun 2012 17:34

Modsat mange herinde, så mener jeg at årsagen til at en woody/scotte "ikke har brug for iltstyring" skyltes at kedlen er for utæt til man reelt får et fornuftigt udbytte af den.
Vedr. den delvise selvrensende kedel, så tager det mig i gennemsnit under 20 minutter om måneden og rense kedel, hvoraf de 10 går med at tømme aske ud, og feje gulv. Altså en besparelse på 10 min om måneden. Hvis dit fyr skal stå i et bryggers, så giver det mening og vente. Ellers ikke (medmindre at den nye er lige om hjørnet) Der bliver jo ved med at komme noget der er bedre end i dag, og efter 2 år kan du købe en ny kedel for det du har sparet ved at skifte nu


joenson
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18 maj 2012 07:04
Mit fyr: MCZ Ego + Ego Hydro
Areal: 180
Brændsel: Stampemøllens 6 mm
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Hovedgård

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Indlæg af joenson » 27 jun 2012 03:03

Er der nogen der har et godt bud på hvor man kan opleve en Scotte Mini i drift, i nærheden af Hovedgård (8732).? Jeg kunne vældig godt tænke mig at opnå bekendtskab med sådan en fætter.
jeg har desværre købt en pilleovn med vandtilslutning, men det fungerer ikke rigtig som forventet. Må nok bide i det sure og erkende at det var en fejlinvestering, som skal skiftes med et 'rigtigt' pillefyr.
Pilleovnen købte jeg fordi jeg gerne ville frigøre noget plads i mit trange bryggers og jeg havde i forvejen en brændeovn i stuen, som så blev erstattet med pilleovnen. Den kan desværre bare ikke styre brugsvandet tilfredsstillende. Så må jeg istedet sløjfe mit skab i bryggerset og stille et fyr derud. Det udløser ikke jubel scener hos fruen - men det gør det på den anden side heller ikke når ovnen ikke har lavet varmt vand til badet om morgenen...

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Indlæg af hensan » 27 jun 2012 07:17

Prøv at tage kontakt til Hovedgaard VVS - Om ikke andet mener jeg de har en stående i vinduet.

Jeg købte selv ved dem for et års tid siden og fik meget god rådgivning/betjening af Rene ligesom deres pris var meget fordelagtig selv om de kun leverede fyret og ikke installerede.

Hvis du ikke finder en opsat mini i lokal området er du velkommen 10 km væk i Egebjerg hvis du vil se en "almindelig" model. Fyret er det samme - det er pillebeholderen der er forskellen.

joenson
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18 maj 2012 07:04
Mit fyr: MCZ Ego + Ego Hydro
Areal: 180
Brændsel: Stampemøllens 6 mm
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Hovedgård

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Indlæg af joenson » 20 jul 2012 08:39

Hej.

Jeg har været i dialog med både leverandør og importør af min pilleovn og vi arbejder på at få ovnen til at virke. Iflg. importøren, skal den kunne køre og fungere fuldstændigt som mit gamle oliefyr. Nu må vi se..
Hvis det ikke lykkes, vil jeg meget gerne komme og se dit fyr i funktion. ;0)

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Ny pillefyr Ecoheat eller Scotte?????

Indlæg af hensan » 20 jul 2012 08:58

Du siger bare til hvis det være


Besvar