Hvem kender til CN stoker og kedler

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
ole6000
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 maj 2012 21:46
Mit fyr: El
Areal: 2500 m2
Fremviser gerne i postnummer: 6580
Dagligt forbrug: ??????
Geografisk sted: Vamdrup

Hvem kender til CN stoker og kedler

Indlæg af ole6000 »

Hej til alle. Jeg er ny i dette forum og lidt spændt på hvad jeg er op i mod når jeg tænker på erhvervskedel til ca 600 m2 værksted 150 m2 lager og små 600 m2 udlejning til beboelse, dette skal deles op i etaper da jeg ikke er født med en guldklump i bagen.
Har en plan om at købe en CN kedel med stoker til flis og piller, dette er valgt for også at kunne brænde det daglige embalage samtidig med at stokeren kører automatisk.

Jeg er blevet anbefalet en kedel på 45 kw. og en hærd og stoker på små 80 kw. denne størelsesforskel skal forklares med at kedlen skal skiftes indenfor 2 - 3 år, som er den periode jeg forventer at bruge på at bygge brugerdelen op med gulvvarme og radiatorer i beboelsesdelen da der er elvarme i øjeblikket.

Først skal jeg have kedel, stoker samt lagertank op for at få varme i værkstedsdelen da vi flytter til 01-04-13
og der er faktisk ikke ret længe til med disse her planer.

er meget åben for gode ideer og komentarer til mit valg af mærke den er åbenbar ikke så kendt
MVH ole

Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20 mar 2008 14:23
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

Hvem kender til CN stoker og kedler

Indlæg af miller »

Min mester har en CN 15, og den køre bare derud a`, han fyre både med piller og flis.

Miller
Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Hvem kender til CN stoker og kedler

Indlæg af Hr.Hansen »

Naboen har haft en CN, det skal han aldrig have igen. Jeg har brugt rigtig mange timer ved det dumme fyr.

Nu har han en Reka, og det er i mine øjne kvalitet.

Her er et par af de ting som jeg syntes er store plusser.

Vandre rist, så den skubber slagge/aske ud fra bålet.
Fladbundet silo, hvor gulvet køre frem og tilbage. Virker meget bedre end alle muligt pinde/stænger osv der køre rundt og bliver bøjet. Og der kan være en del mere i siloen.
Styrringen er på dansk, og meget simpelt bygget op.
Let at rengøre.

Lille minus, jeg ved ikke om man kan få den med el tænder. Måske har det ingen betydning for at anlæg i den størrelse.
Mvh Thomas Hansen

Besvar