hulmursisolering

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

hulmursisolering

Indlæg af mrjyden »

papir uld nej troer ikke lige på det se denne artikle. : http://translate.google.dk/translate?hl ... ation.html

Vælg rock Woolf gå ind på Rockwool og læs om det .

Flamingo kugler suger vand men flamingo der er i lim i er ok

Se evt her vlhi.dk

Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

hulmursisolering

Indlæg af Paw Nielsen »

mrjyden » 22 May 2012, 23:28 skrev:papir uld nej troer ikke lige på det se denne artikle. : http://translate.google.dk/translate?hl ... ation.html

Vælg rock Woolf gå ind på Rockwool og læs om det .

Flamingo kugler suger vand men flamingo der er i lim i er ok

Se evt her vlhi.dk


Hvad er det for en slags flamingo, den type har jeg aldrig set. Og jeg møder da en hel del på mit arbejde :shock:
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

hulmursisolering

Indlæg af mrjyden »

Der kan tilsættes lim i kugler så holder de ved men flamingo kan i flere tilfælder godt suge vand ligsom en svamp dette er set flere gange

Men du kan sende en mail til min bror her

Vlhi@vlhi.dk så skal han prøve og sætte dig ind i det
Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

hulmursisolering

Indlæg af Paw Nielsen »

Det var såmænd ikke for at kloge mig, men jeg undrer mig bare, for vi bruger jo flamingo som kapillærbrydende lag i terrændæk/gulvkonstuktioner?
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!
remme
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Har takket: 3 gange

hulmursisolering

Indlæg af remme »

Det er vist ikke flamingo, som artiklen henviser til.

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

hulmursisolering

Indlæg af søren ø »

Må indrømme jeg ikke giver meget for den artikel om papiruld. En certificeret isolatør??? Ja eller lej blæseren og gør det selv. Tørretider?? Ikke mig bekendt. Hvad skulle der tørre i det?? Mit var da tørt da vi pustede ud på loftet. Menes der med termisk modstand lambda værdi, for så står papiruld heller ikke tilbage for rockwool. Find nogle danske facts der ikke er oversat fra udlandet, hvor man ikke ved om der overhovedet er tale om det samme produkt....
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

hulmursisolering

Indlæg af mrjyden »

Hvad er lampe værdig på papir uld hvis du kan svare mig på det vil jeg meget gerne vide for har ikke kunne finde det nogle steder


Selvom papirisolering går for at være et miljørigtigt alternativ til mineraluld, skal man være opmærksom på, at de kemiske stoffer borater/borax, den er tilsat, optræder på EU's kandidatliste over særligt problematiske stoffer. Borater/borax hæmmer især forplantningsevnen hos mennesker.

Læs dette. : http://www.bolius.dk/alt-om/isolering/a ... isolering/
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

hulmursisolering

Indlæg af søren ø »

All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

hulmursisolering

Indlæg af mrjyden »

papir uld isolere ikke så godt som sten uld kan og dertil indholder det skadeligt stoffer for mensker så ved ikke hvor godt det lige er og bruge så læs lidt omkring papir uld.

har vedhæfte et par link og udtales og de er fra dk af og år 2010 eu

Artikel i FORSK04: Papir isolerer dårligere end mineraluld


By og Byg Dokumentation 009
Papirisolering

Af Lene Sterlet Kamp, kommunikationskonsulent

Papirisolering skal være tykkere end mineraluld hvis man vil opnå samme varmeisoleringsevne

Mange i byggebranchen knytter store forventninger til isoleringsmaterialer der kan fungere som alternativer til mineraluld. Den danske byggebranche har endnu kun begrænsede praktiske erfaringer med de alternative isoleringsmaterialer, heriblandt papir. Men forskning på bl.a. By og Byg har vist at de alternative materialer ofte kan erstatte mineraluld.
By og Byg har senest foretaget varmestrømsmålinger gennem facadeelementer isoleret med henholdsvis papiruld og mineraluld. Målingerne viser at der er en større varmestrøm gennem et facadeelement isoleret med papir end gennem et tilsvarende facadeelement isoleret med mineraluld.
Det gennemsnitlige måleresultat viser at varmestrømmen gennem papirisolering er 20 pct. større end gennem mineraluld. Når man tager højde for måleusikkerheden, er dette resultat næppe i modstrid med tidligere gennemførte målinger på DTU, hvor man målte forskellen i isoleringsevne til at være ca. 10 pct.

Seniorforsker Asta Nicolajsen, der har stået for projektet, tilføjer at materialers varmeisoleringsevne kan være afhængig af faktorer som ikke er undersøgt i projektet. F.eks. arbejdsudførelsen i forbindelse med isoleringen og eventuel efterfølgende sætning af isoleringsmaterialet.

Undgå sætning
Sætning er et velkendt problem ved anvendelsen af papirisolering, som er et løsfyldsmateriale der blæses ind i konstruktionerne.
Hvis materialet sætter sig, skabes der hulrum som nedsætter isoleringsevnen. Ved indblæsning på lofter kan sætning imødegås ved at give isoleringen en overhøjde. Ved indblæsning i vægge imødegås sætning ved at indblæse isoleringen med en høj densitet.
I et tidligere forskningsprojekt på By og Byg blev der foreslået en metode til at beregne den nødvendige densitet. Seniorforsker Torben Valdbjørn Rasmussen, som stod for dette projekt, oplyser at instituttet i samarbejde med producenterne arbejder videre med at nå frem til indblæsningsmetoder som sikrer den nødvendige densitet.
De nævnte projekter hører under udviklingsprogrammet *Miljø- og arbejdsmiljøvenlige isoleringsmaterialer', iværksat af Energistyrelsen.


link : http://www.sbi.dk/byggeteknik/bygningsf ... mineraluld

Danmark får EU til at stille skarpt på problematisk stof
23.06.2010

Danmark har fået stoffet BORAX optaget på EU’s kandidatliste over særligt problematiske stoffer. BORAX bruges bl.a. til trykimprægneret træ og som flammehæmmer, og kan skade forplantningsevnen.

- Det er rigtig godt, at vi har fået stoffet på kandidatlisten. Det lægger nemlig et pres på virksomhederne for at se på, om det er nødvendigt at bruge stoffet og til at finde alternativer, siger Bent Horn Andersen, funktionsleder i kemikalier.

Optagelsen på kandidatlisten betyder, at de virksomheder, der markedsfører varer, der indeholder BORAX, skal oplyse om at stoffet er i varen. Det betyder, at alle EU-lande får en oversigt over hvor og hvordan stoffet er i brug. Samtidig får man som indkøber eller forbruger mulighed for, at vælge alternative varer, der ikke indeholder stoffet. Det skyldes, at der normalt kun gives oplysninger om indholdet af farlige stoffer i kemiske blandinger, fx maling, men ved at stoffet kommer på kandidatlisten, skal der også oplyses om indholdet af BORAX i andre varer.

- Selvom stoffet har problematiske egenskaber, er det ikke farligt at have eksempelvis et træmøbel, som er behandlet med BORAX, derhjemme. Men det er vigtigt at lægge et pres på virksomhederne, for at de både skal vurdere, om det er nødvendigt at bruge stoffet, og til at de undersøger, om der findes alternativer, fordi stoffet har egenskaber, der kan skade forplantningsevnen, siger Bent Horn Andersen.

Optagelsen af stoffet BORAX (dinatriumtetraborat), og visse andre borforbindelser, skete onsdag den 9. juni 2010. Optagelsen er vedtaget i Medlemsstatskomiteen under Det Europæiske Kemikalieagentur (ECHA). Det forventes, at ECHA offentliggør den opdaterede kandidatliste inden for nærmeste fremtid.

Kandidatlisten er et nyt reguleringsredskab under REACH, EU's kemikalieregulering.

Der er indtil nu 30 stoffer på kandidatlisten. BORAX er det første stof Danmark har indstillet og fået optaget, efter et langt forudgående arbejde. Stoffet står også på Miljøstyrelsens liste over uønskede stoffer.

Kontakt
Bent Horn Andersen, funktionsleder, Miljøstyrelsen, tlf. 7254 4240

link : http://www.mst.dk/Nyheder/Pressemeddele ... k_stof.htm
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

hulmursisolering

Indlæg af mrjyden »

1995 og 2007 har vedhæfte lidt nyer informationer omkring papir uld og de skadelig stoffer læs det og se hvad du har til mig jeg kan se på det papirul at det ikke er sundhed skadeligt kan du finde nogle artikler der modviser dette vil jeg meget gerne læse dem er meget intresret i dette emme da jeg er meget fokuseret på disse produkter og gerne vil vide mere om det papir uld produkter.

Besvar