Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ikke de store mirakler her......!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 29 maj 2012 20:09

Puha det er godt nok slet ikke let med de kære dyr... Men i ved jo dagen kommer når vi anskaffer os dem, og at vi må tage ansvaret for at de har det godt og ikke lider... Men det gør det ikke nemmer at tage det tungeste beslutning.. Men vi skal jo være glade og stolte over at vi kan tage det ansvar... Det er der jo desværre altfor mange som ikke kan/gør...

Og ja man skal ikke skamme sig over at man får en ny hund... Man skal bare huske at det er en anden hund og ikke sammenligne...


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Havmand » 29 maj 2012 21:37

I al denne elendighed, vil jeg pointere at jeg ser det som 'smukt' at vi kan hjælpe vores kæledyr afsted når den til kommer... Nok er det en hård beslutning når tid er.
At vi kan hjælpe vores kæledyr og lette dem fra smerter og skavanker når sygdom eller blot alder er da dejligt.

Konens farmor har nu været indlagt i 2 måneder... Vi har siddet derinde en hel nat, da lægerne for over 1 måned siden mente at det ikke var dage hun havde tilbage, men timer...
Hun har sagt nej til behandling af enhver art, men hun er stædig og tør ikke give slip... - men hun gider heller ikke vente længere...

Var hun en hund, var vi forpligtiget til at hjælpe, men vi kan intet gøre, når det er mennesker...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 30 maj 2012 19:29

Du har så meget ret Havnand

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Zarge » 30 maj 2012 19:33

Ja Havmand.... Og det sgu lidt en skræmmende tanke at vi (If min mening...) har mulighed for at være bedre ved vores dyr, end ved vores medmennesker... Men sådan skal det åbenbart være... :roll:

Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Paw Nielsen » 30 maj 2012 21:17

I forhold til aktiv dødshjælp/eutanasi, så er det min opfattelse at det i et vist omfang bliver udført i danmark. Jeg har selv oplevet det med min egen far, han lå i koma efter en operation og lægerne kunne ikke få ham til selv at trække vejret, når de prøvede at drosle ned på bedøvelsen. Da det havde stået på i en lille uge sagde overlægen, at der ikke var udsigt ved videre behandling. Hvorefter de ville regulere ned på de kredsløbs understøttende medicin. Og regulere op på det bedøvende, for at han ikke skulle opleve smerte ved det. Da der efter halvanden time ikke var mere bedøvelse i respiratoren, fortalte overlægen at han ville skifte til ren morfin og skrue en del op for dosis. Han sagde nogenlunde ordret citeret "ren morfin har en bedre bedøvende effekt. Også på hjerterytmen" der gik en lille halv time mere inden han døde.
Det er et par år siden og jeg har ikke på noget tidspunkt følt at overlægen ikke handlede korrekt, både etisk og moralsk. På intet tidspunkt følte hverken min søster eller jeg, at de ikke handlede korrekt eller at de gik for hurtigt frem. Det må være et uhyggeligt svært minefelt at arbejde i hver dag, stor respekt for det!

Bare lige et personligt indlæg i debatten om aktiv dødshjælp/eutanasi.

Ps. Det skal måske lige siges at min fars sygehistorie var lang, og med den sidste tid som sengeliggende. Han blev 60 år.
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Havmand » 30 maj 2012 21:33

Paw - det er en læge der gør hvad der er bedst for patienten...
Desværre lyder deres lægeløfte på at gøre alt hvad der er muligt, for at redde liv - og det er ikke altid det bedste...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af leo-pol » 17 jun 2012 01:50

nå men nu syntes jeg at jeg lige vil dreje denne alt for triste tråd til noget lidt mer posetivt og vise min lille nye ven på lige over 1år...
hun hedder bas,"spørg mig ikke hvorfor" og vi hentede som sagt hende fra et par uger siden lidt ude for tønder hos en "miderligtidig" plejefamilie da den tidliger ejer lå på sidste vers med kræft og enten skulle hun aflives eller også skulle hun videre....
vi var ikke i tvivl da vi så hende at det var lige hende vi ledte efter.... god og kærlig... lystre helt utroligt på de fleste komandoer.... bliver sidende hvis man siger at hun skal, også selv om man kaster en boldt..kan stort set med alle andre hunde lader det til og kan gå løs uden snor...men stadig med massere af krudt i røven af en ung-hund....
vi brugte de første par dage på at lære hende at hun skulle gå ned i "skoven" når hun skulle stort og har gjort det lige siden.... så jeg er ikke i tvivl om at hun er meget lærenem...
pleje-familien har skrevet til os flere gange og fået billeder retur og skrevet at de savner hende rigtigt meget...
jeg kunne da også se da de sagde det endelige forvel til hende blev de noget tavse.....

vi holdte barnedåb for første-arvingen sidste lørdag med masser af unger uden de store problemer....
fik lige dette pragtfulle billed i kassen....
og så lå hun på sin pude i teltet og ventede på sin herre skulle i seng da klokken hade rundet kl 06. og de sidste var smuttet....
og ja ja ja........ det var barne-dåb og ikke en druk-fest....som svigetmor sagde da hun smuttede... bier5.gif funnyanimation28.gif bier5.gif bier5.gif funnyanimation28.gif funnyanimation28.gif funnyanimation28.gif funnyanimation28.gif drinking24.gif drinking25.gif drinking24.gif bier5.gif


men savner godt nok min lille pige der ligger nede i haven...... tikka, vi skal nok ses igen..R.I.P.. :great:
Vedhæftede filer
DSC_0097cccc.jpg

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 17 jun 2012 08:47

Årh hun ser skisme lækker ud... Dejlig mørk i hovedet... Hende skal du nok blive glad for... Og med en godt sind ser det da ud til...

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Zarge » 17 jun 2012 08:54

Landlyst, det lød SÅ forkert det er...*ROFL*

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 17 jun 2012 08:59

Zarge » 17 Jun 2012, 08:54 skrev:Landlyst, det lød SÅ forkert det er...*ROFL*

HUNDEN Zarge HUNDEN...... Ved ikke hvor du har dine tanker så tidligt en søndag morgen.... :shock:


Besvar