Spotsy » 16 Jun 2012, 00:28 skrev:
Så var det en fusser fra min side omkring tape. Jeg får en dårlige forbrandning på grund af lav luft mængde. I mellem tid har jeg været i kontakt med Ekopower omkring blandt anden buldre. De har anbefalet at skrue røgsuger generalt på 110% og at fjerne min TS. Buldren var endnu være. Det ser ud til at buldren kommer fra forskellige årsager fra fyr til fyr og at der ikke findes nogle generalt instillinger for at får det væk. Vi må jo bare prøve os frem hver især har jeg på fornemelse og justeret fyret enkeltvis... Not cool :-(.
Heldigvis min buldren kommer kun når mit fyr stepper op men ikke i drift.
Hejsa.
Jeg synes jeg fik noget ud af at fjerne TS.
Som du skriver er jeg også af den overbevisning at iltstyring er vejen frem. Sådan oplever jeg problemet:
Sommerdrift-kedlen er ca 38g setpunkt 65g Forskellen er her så stor at styringen helt uden at skele til forbrændingen hælder piller på- ofte er der lux 4 og på vej op så kommer der en ny sendeng piller som er ved at kvæle det-derfor har jeg rettet i PID. så den reagere lidt langsommere-Som det er nu så vil jeg tro at når vi går over til normaldrift så vil jeg finde en ny indstilling. Styringen er ganske enkelt ikke ok til sommerdrift.
Noget andet er. Jeg har flere gange spurgt til hvordan I får oplysning om at der er kommet en ny software, Det lader til at være så hemmelig at ingen vil ud med det.
Til sidst. Jeg indlæste den nye v 1.36 Gjorde som skrevet i vejledning og alt forløb som det skulle, bortset fra at der står at indstillinger kan vare gemt, men alle vil være sat til eko 900. Dette var ikke tilfældet, den stod stadig på 1500. Efterfølgende kan jeg ikke mærke nogen som helst forskel på den gamle og den nye. Kan det tænkes at det kun er ver. nr der er skiftet. Ved I hvad det nye skulle være.
Jeg takker for svarene.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh