Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Buldren i skorsten

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af kovas » 14 jun 2012 22:49

@ Allan 1575.
Nej det ved jeg godt, det er den nye jeg har fået fra Ronnie. Det er også derfor at jeg synes at det er vildt dårlig support. Det kan jo ikke passe at man skal ringe til sin
installatør hver uge for at høre til en ny software. Hvordan får du af vide at der er kommet en ny. Var det rigtig godt så fik man en mail om det. Som minimum skal det stå på hjemmesiden til download. Sådan som alle andre fabrikanter kan finde ud af.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af Squashbuddy » 14 jun 2012 23:54

Ja giver dig helt ret i at det burde stå på hjemmesiden, og der skulle være et link til download, har lige et spørgsmål, når installatøren, uden min viden, havde fjernet alle retardere har jeg så krav på at få dem igen? har ikke set ham tage dem ud, men da jeg fik tippet om at man kunne fjerne nogle af dem så var der slet ikke nogle i :-( syntes selv det er skidt at de bare er fjernet uden min viden, jeg burde vel som minimum have fået dem og fået at vide at virkningsgraden er mindre uden dem i!
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Buldren i skorsten

Indlæg af martin_b » 14 jun 2012 23:59

Kan du ikke bare ringe til din installatør og få en forklaring?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af Tvillingen » 15 jun 2012 00:05

Squashbuddy » 14 Jun 2012, 23:54 skrev:Ja giver dig helt ret i at det burde stå på hjemmesiden, og der skulle være et link til download, har lige et spørgsmål, når installatøren, uden min viden, havde fjernet alle retardere har jeg så krav på at få dem igen? har ikke set ham tage dem ud, men da jeg fik tippet om at man kunne fjerne nogle af dem så var der slet ikke nogle i :-( syntes selv det er skidt at de bare er fjernet uden min viden, jeg burde vel som minimum have fået dem og fået at vide at virkningsgraden er mindre uden dem i!
Giv installatøren et kald,og bed ham om at få retardere ,de hører jo med til fyret :evil:
Da jeg fik sat ind fjernede montøren alle retardere ,mener der var 6 stk.Og dem har jeg så gemt. :great:

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Buldren i skorsten

Indlæg af martin_b » 15 jun 2012 00:07

Fortalte din installatør hvorfor han tog alle seks ud? Fordi han kunne se, at din skorsten ikke kunne klare en lav røgtemperatur måske? Eller noget andet?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af Squashbuddy » 15 jun 2012 00:19

Nej jeg fik ikke noget at vide og det er det der undrer mig, havde han sagt det og jeg efterfølgende havde fået dem ville det være fint, men blev sgu da godt nok overrasket over de ikke var i fyret da jeg ville pille et par stykker op. Bare lige for at jeg er sikker, nu har jeg jo aldrig set dem, er det så ikke et slags rør der skulle hænge inde i den snorede overdimensionerede fjeder?
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af Tvillingen » 15 jun 2012 07:40

martin_b » 15 Jun 2012, 00:07 skrev:Fortalte din installatør hvorfor han tog alle seks ud? Fordi han kunne se, at din skorsten ikke kunne klare en lav røgtemperatur måske? Eller noget andet?
Hej Martin
Han sagde at det var for ikke at få løbesod i skorstenen.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Buldren i skorsten

Indlæg af kovas » 15 jun 2012 18:59

Squashbuddy » 15 Jun 2012, 00:19 skrev:Nej jeg fik ikke noget at vide og det er det der undrer mig, havde han sagt det og jeg efterfølgende havde fået dem ville det være fint, men blev sgu da godt nok overrasket over de ikke var i fyret da jeg ville pille et par stykker op. Bare lige for at jeg er sikker, nu har jeg jo aldrig set dem, er det så ikke et slags rør der skulle hænge inde i den snorede overdimensionerede fjeder?
Hejsa.
Jo det er et rør lukket i enden som hænger inden i rensefjederen i hver fjeder, men du skal ha røgsugeren op for at se om de er der.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Buldren i skorsten

Indlæg af Spotsy » 16 jun 2012 00:28

Spotsy » 13 Jun 2012, 07:54 skrev:Så nu er buldren fra 47% til 60% væk :great:. Tilgængeld er den der ved 72% (kommer og går væk med det samme) og også ved 82% og 95% new9 . Det er når den stepper op. Jeg kører med standard instillinger så jeg prøver at sæt tvillingens værdier ind og se hvad det bliver til. Mht røg så er den hvide men synes ikke at den er anderledes end før. Der kommer ikke særlige meget af den ud.

Hvis andre kunne prøve tape løsning og evt give nogle feedback af deres erfaring kunne det være fint :)

Jeg kan fornemme at dette problem kommer ikke til at blive løse indtil der kommer ilt styring... :cry: ( spørgsmål er hvorlang tid går der før vi får den...)
Så var det en fusser fra min side omkring tape. Jeg får en dårlige forbrandning på grund af lav luft mængde. I mellem tid har jeg været i kontakt med Ekopower omkring blandt anden buldre. De har anbefalet at skrue røgsuger generalt på 110% og at fjerne min TS. Buldren var endnu være. Det ser ud til at buldren kommer fra forskellige årsager fra fyr til fyr og at der ikke findes nogle generalt instillinger for at får det væk. Vi må jo bare prøve os frem hver især har jeg på fornemelse og justeret fyret enkeltvis... Not cool :-(.
Heldigvis min buldren kommer kun når mit fyr stepper op men ikke i drift.
Last edited by 1 on Spotsy; edited 16 times in total

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Buldren i skorsten

Indlæg af Spotsy » 16 jun 2012 00:36

kovas » 14 Jun 2012, 22:49 skrev:@ Allan 1575.
Nej det ved jeg godt, det er den nye jeg har fået fra Ronnie. Det er også derfor at jeg synes at det er vildt dårlig support. Det kan jo ikke passe at man skal ringe til sin
installatør hver uge for at høre til en ny software. Hvordan får du af vide at der er kommet en ny. Var det rigtig godt så fik man en mail om det. Som minimum skal det stå på hjemmesiden til download. Sådan som alle andre fabrikanter kan finde ud af.
Blot til info, da jeg var i kontakt med Ekopower omkring det problemer jeg har med min Ekoheat 900 har jeg løfte med ham problemet omkring manglende dokumentation, software opdateringer på hjemmeside osv med dem. De er i gang med en re-lift af deres hjemmeside (blant andet en support sektion) og brochure (udvidet dokumentaiton samt billeder og fejlfinding vejledning) og skulle gerne komme nogle ret hurtigt bliver jeg fortalt... så der er måske lys i enden af tunnelen :great:


Besvar