Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløs router - HJÆLP !

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af calle » 14 jun 2012 14:44

Hej alle.

Jeg bliver smidt af nettet 2 - 3 gange hver dag. Det sker, når jeg er på fx. google maps, krak og lignende og zoomer hurtigt samtidig med, at jeg flytter kortet. Det sker endvidere ofte, når jeg downloader videoer fra youtube mv.

Problemet løses ved at gå ind til routeren og slukke og tænde for den. Så går der ca. 2 minutter, hvorefter skidtet virker igen.

Altså har jeg en formodning om, at routeren ikke kan overføre tilstrækkelig data.

Det er en Belkin 52 router.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig, før jeg kontakter psykiatrisk skadestue new9

Venlig hilsen


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Zarge » 14 jun 2012 14:51

har du mulighed for at prøve med en anden router?
Umiddelbart tror jeg ikke det er kapasiteten i routeren der er problemet, men nærmere at den er delvis defekt...
Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen router der hedder sådan... har du en mere precis modelbetegnelse?
Forresten hvilken internet linie har du?

calle

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af calle » 14 jun 2012 15:11

Det er retteligt en Belkin 54 G wireless router. Min internetforbindelse er en 10/1 fra Telenor. Jeg er sikker på, at det er den trådløse router, for hvis jeg ved udfald går ind og sætter kablet direkte i min pc, så er jeg på nettet.

Har ikke lige mulighed for at låne en router.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Zarge » 14 jun 2012 15:15

Humm... Kan der være andre trådløse netværk som kan forstyrre den? Er der forresten ikke også en router du har fra telenor eller er det bare et modem?

calle

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af calle » 14 jun 2012 15:27

Det er vel en router formoder jeg. Det er ihvertfald en Zyxel Prestige 2000.

Jeg tror ikke, at det er andre trådløse netværk, der forstyrrer, for jeg kan næsten forudsige, når jeg bliver smidt af nettet. Hvis jeg bevæger mig for hurtigt på kortet på kraks vejviser, er det næsten 100 % sikkert.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Zarge » 14 jun 2012 16:00

Prøv at skrive indstillingerne fra din belkin ned ( eller husk dem...;-) ok så reset den en tur... Det er et forsøg vejr, men ellers ville jeg nok bare kyle den ud og købe en ny, den lyder lidt haltende og de koster ikke mange kr efterhånden, så kan tålmodighed med dem er ikke så stor...;-)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Zarge » 14 jun 2012 16:01

Tjek forresten lige på producentens hjemmeside om der skulle være nyt firmware til den, der kunne jo være "en kendt fejl"...:-)

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Vangsgaard » 14 jun 2012 17:06

Prøv og skifte kanal (normalt kan man vælge mellem 11). Ofte sker der afbrydelser på det trådløse net såfremt sendefrekvensen(kanalen) bliver forstyret(kan være alt fra trådløse ringeklokker, telefoner med mere).

Du skifter kanal inde i routeropsætningen.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af Jobak » 14 jun 2012 23:07

Vangsgaard » 14 Jun 2012, 17:06 skrev:Prøv og skifte kanal (normalt kan man vælge mellem 11). Ofte sker der afbrydelser på det trådløse net såfremt sendefrekvensen(kanalen) bliver forstyret(kan være alt fra trådløse ringeklokker, telefoner med mere).

Du skifter kanal inde i routeropsætningen.
Lige nøjagtigt, en rigtig go ide. Behøver slet ikke være andre wireless netværk.
Du vil blive forundret over hvad der kan forstyrre på 2.4GhZ.
Hvis du har Android telefon kan du med fordel downloade et program der hedder Network Discovery. Den kan dog kun se andre wireless netværk og vise hvilken kanal de kører på. Og ikke hvilke elektriske maskiner der støjer. For ca. 3000,- kan du få dette også til en PC.
Når du kommer ind til routeren, er der så lys i alle dioder der skal være lys i ?

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

calle

Trådløs router - HJÆLP !

Indlæg af calle » 14 jun 2012 23:22

Hej Jobak.

Mht. lys i display, så vil jeg lige prøve at observere det næste gang. Starter lige med at gå ind og notere mig, hvilke lamper der er lys i nu.

At det skulle være støj - bom bom bom. Det skal naturligvis kontrolleres, men for mig virker det altså mere som om, at routeren får for travlt, og ikke kan følge med. Det er som nævnt ovenfor meget forudsigeligt, når det sker. Det starter som regel med, at kortmaterialet dawnloades meget langsomt. Dvs. at der kommer store sorte firkanter på kortet, der langsomt afløses af kortmateriale en efter en. Hvis jeg er tålmodig, kan det reddes ved at jeg venter. Men hvis jeg er utålmodig og bare zoomer yderligere, eller flytter kortet, så går det galt.

Download af billeder på boligsiden.dk er også en af de ting, der ofte volder problemer.

Venlig hilsen


Besvar