Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

alarm udbrændt igen

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

alarm udbrændt igen

Indlæg af robinhood » 12 jun 2012 06:43

efter mine sidste justeringer jeg fik af dan kører min nu på 46 ende time uden nogen alarmer så tror sku det har virket syv ni tretten
og kører sommer drift nu har dog lige sat en ekstra periode på så den kører med 4 starter af ca 2 timers varighed dog syntes jeg ikke jeg kan få min skorstenstemperatur ret meget mere op end 50-60 grader


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af kovas » 12 jun 2012 08:21

Hej Stonnie.
Hvor får man den nye version 1.36? Det undre mig at der ikke er fastlagt en procedure for det enten i form af et nyhedsbrev fra ekopower eller fra forhandleren. Hvoedan kan folk vide at den er på markedet hvis man ikke lige er til stokerpro el lign.

Mange hilsner Kovas
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Stonnie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 mar 2009 20:36

alarm udbrændt igen

Indlæg af Stonnie » 12 jun 2012 08:31

Hej Kovas
Jeg har den et sted hvis du ønsker den,. Ellers arbejdes der på sagen i form af et DL link :) når man har sådan et snill anlæg skal man da søge mere information, og det er i den søgen man finde "flinke" folk som gerne står til rådighed med deres viden, til afhjælp af problemer hvis du overhovedet måtte have nogen :) :) ;)

Stonnie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 mar 2009 20:36

alarm udbrændt igen

Indlæg af Stonnie » 12 jun 2012 08:37

Robinhood : Det skal du ikke være ked af, og det er godt at høre at Dan & dig har løftet udfordringen. Det er også det jeg hele tiden har sagt når forbruget er så lav at man er "nødsaget" til at trick styringen så er det ikke maskinen men personen, nu når der er klar til "sommer go go" :) folk skal ikke focusere på at den skal køre i vinter mode fordi de er bange for forbruget i forhold til sommerdrift :).
Det med røgtemp. så kan jeg kun sige at det er ca. det samme som jeg ligger på, du kan "tvnge" den op hvis du har lyst men jeg vil sige hvis du pt. ligger på mellem 50 ---> så er det ok, når dine "sommetider" kicker ind ligger den vel på omkring 70+ / - ? :)

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af kovas » 12 jun 2012 13:16

Hejsa.
@ Robinhood jeg er nysgerrig efter at vide hvad du od Dan har gjort for at komme problemet til livs.

@ Stonnie Tak jeg vil meget gerne ha den nye version. Hvor meget fylder den ? Jeg kan huske at jeg læste et sted her at det var vigtigt at man installerede fra en tom usb-pind men kan ikke huske hvilket format den skulle formateres i.
Nu synes jeg egentlig at jeg er ganske god til at søge oplysninger. Derfor undre det mig at nyheden om ny styringsversion kommer her, hvor det er meget tilfældigt om andre brugere ser det. Det fremgår nemlig ikke af ekopowers eller dantørvs hjemmeside. Er det muligt lægge filen til download direkte her fra forum?
Nu vi er ved det har du hørt noget om hvornår iltstyringen er klar. Jeg tror den kunne afhjælpe rigtig mange problemer.

Mange hilsner Kovas og tak for hjælpen
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af MartinLau » 12 jun 2012 16:37

robinhood » 12 Jun 2012, 06:43 skrev:efter mine sidste justeringer jeg fik af dan kører min nu på 46 ende time uden nogen alarmer så tror sku det har virket syv ni tretten
og kører sommer drift nu har dog lige sat en ekstra periode på så den kører med 4 starter af ca 2 timers varighed dog syntes jeg ikke jeg kan få min skorstenstemperatur ret meget mere op end 50-60 grader
Jeg krydser fingre for dig.

Min brændte ud igen i forgårs aftes. Så jeg afvejede igen og den faldet endnu knapt 150g i gns. Så nu hedder den 1330 med RW'erne.
Henrik fra Q-Pro tilbød mig at teste en anden fotocelle, for at se om det gør en forskel. Så skrevet tidligere kan jeg se der stadig er gang i bålet (eller er kommet det igen) efter den er gået i alarm.

Pt. tror jeg stadig det kunne være doseringen. Holdt hånden under da jeg afvejede og læssede det ned i posen ved hver dosering. Og den kommer altså med 2-3 doseringer i træk, hvor der kun er 1 eller 2 piller i ca. 1 cm længde. Så mere om det, når jeg har testet den anden fotocelle.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

alarm udbrændt igen

Indlæg af sjensen » 12 jun 2012 17:10

Har nu fulgt med i tråden her ang ubrændt og tråden knuste piller. Ja for mig at se ligger problemet i at den mængde piller den skal bruge ikke kommer i en ensartet mængde. det er vist godt at den snegl ikke skal doser salt i dejen hos en bager. :evil:
Nå spøg til side. :lol:
Har været inde på Roskildedyreskue for at snuse og se på diverse pille fyr der var et godt ud valg der var specielt en som havde valgt at doser pillerne ved en cellesluse der lå i bunden af magasinet en faldslidske ned i brænderhoved og en røgsuger. den doserede meget præcist, kunne se den på en anden brænder med glaslåge i, simpel og virksomt kunne godt give stof til eftertanke, den var også lige glad med smuld det tog den med i de små kamre og det for svandt løbende. Har selv leget lidt med tanken om hvis Ekopower ville gøre det samme kunne den sikkert kører dels længere ned og undgå at brænde ud. sÅ ET MÅST MÅ VÆRE PRÆCIS MÆNGDE BRÆNDSTOF , TÆNK PÅ DIN BIL HVORDAN DEN VILLE VÆRE AT KØRE I. :shock:

Stonnie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 mar 2009 20:36

alarm udbrændt igen

Indlæg af Stonnie » 12 jun 2012 17:20

Hej Kovas

Send mig en PM så sender jeg en mail med filen samt guide, du formatere bare et 2 gb stick til NTSF så køre det bare. de regner med at rulle iltstyring, pc interface samt inde og ude temp ud ETA 2012 altså inden fyrringsseasonnen. men jeg skal forhøre mig ved Dan næste gang om der er en update :)

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af kovas » 13 jun 2012 18:18

Hej Stonnie.

Jeg har sendt en pm til dig. Er ikke sikker på at du får den. Egentlig er min status ikke til pm`s Hvis nu filee blev lagt ud her på siden med et link så kunne alle som har ekoheat jo få glæde af det.
ETA hvad betyder det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af Bjarne B. » 13 jun 2012 18:31

sjensen » 12 Jun 2012, 17:10 skrev:Har nu fulgt med i tråden her ang ubrændt og tråden knuste piller. Ja for mig at se ligger problemet i at den mængde piller den skal bruge ikke kommer i en ensartet mængde. det er vist godt at den snegl ikke skal doser salt i dejen hos en bager. :evil:
Nå spøg til side. :lol:
Har været inde på Roskildedyreskue for at snuse og se på diverse pille fyr der var et godt ud valg der var specielt en som havde valgt at doser pillerne ved en cellesluse der lå i bunden af magasinet en faldslidske ned i brænderhoved og en røgsuger. den doserede meget præcist, kunne se den på en anden brænder med glaslåge i, simpel og virksomt kunne godt give stof til eftertanke, den var også lige glad med smuld det tog den med i de små kamre og det for svandt løbende. Har selv leget lidt med tanken om hvis Ekopower ville gøre det samme kunne den sikkert kører dels længere ned og undgå at brænde ud. sÅ ET MÅST MÅ VÆRE PRÆCIS MÆNGDE BRÆNDSTOF , TÆNK PÅ DIN BIL HVORDAN DEN VILLE VÆRE AT KØRE I. :shock:
Har du et navn på omtalte pillefyr ?


Besvar