Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ikke de store mirakler her......!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 27 maj 2012 20:51

Ja så kom dage tidligere end vi havde regnet med.... Vi havde i går snakket om vores dejlige schæfer og at han var blevet dårliger, hans sår helede ikke og han kunne ikke lade dem være, lige meget hvad vi gjorde for at holde dem rene og tørre... (og lampeskærm ville være dyreplageri), benene var begyndt at ikke virke når han skulle op at stå, han gik og klat sked over alt... Så i aftes besluttede vi at i næste uge skulle han til dyrlægen for sidste gang, det var en hård beslutning... Men da vi stod op i morges var der blod over hele gulvet han havde dryppet fra det sår, han har jo nok gnavet i det... Og der var lort indimellem også, og han lagde med hovedet 20cm fra en stor klat... Så var vi klar over at det kunne ikke vente til tirsdag, han var blevet så meget ringere i løbet af natten at det var skræmmende... Og han travede hvileløst rundt... Så omkring kl 10 blev han løftet ind i bilen, han kunne ikke selv.... Og så fik han hans sidste køretur (noget som han elskede helt vildt, det var faktisk en overgang ikke en bil, men et mobilt hundehus... ) Og så fik han den bedøvende sprøjte og sov ind og slut var noget som var en meget stor del af min kones liv, hun havde haft ham i 1/3 af hendes liv... Det er hårdt ved hende.. Og må sgu indrømme at nok er jeg landmand og har slået mange dårlige dyr ihjel, for at de ikke skulle lide... Men her måtte jeg sgu lade tårene rulle...
Og ved godt at vi har gjort det bedste for ham, han har være glad og selv bededag da vi legede med minigraver, så var han ligeså tosset som han plejede, så det er gået meget hurtigt og det gør det måske endnu svære men vi ved jo vi skal den vej alle sammen...
Men stille det er det....


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af pelle » 27 maj 2012 21:17

Landlyst » 27 May 2012, 20:51 skrev:Ja så kom dage tidligere end vi havde regnet med.... Vi havde i går snakket om vores dejlige schæfer og at han var blevet dårliger, hans sår helede ikke og han kunne ikke lade dem være, lige meget hvad vi gjorde for at holde dem rene og tørre... (og lampeskærm ville være dyreplageri), benene var begyndt at ikke virke når han skulle op at stå, han gik og klat sked over alt... Så i aftes besluttede vi at i næste uge skulle han til dyrlægen for sidste gang, det var en hård beslutning... Men da vi stod op i morges var der blod over hele gulvet han havde dryppet fra det sår, han har jo nok gnavet i det... Og der var lort indimellem også, og han lagde med hovedet 20cm fra en stor klat... Så var vi klar over at det kunne ikke vente til tirsdag, han var blevet så meget ringere i løbet af natten at det var skræmmende... Og han travede hvileløst rundt... Så omkring kl 10 blev han løftet ind i bilen, han kunne ikke selv.... Og så fik han hans sidste køretur (noget som han elskede helt vildt, det var faktisk en overgang ikke en bil, men et mobilt hundehus... ) Og så fik han den bedøvende sprøjte og sov ind og slut var noget som var en meget stor del af min kones liv, hun havde haft ham i 1/3 af hendes liv... Det er hårdt ved hende.. Og må sgu indrømme at nok er jeg landmand og har slået mange dårlige dyr ihjel, for at de ikke skulle lide... Men her måtte jeg sgu lade tårene rulle...
Og ved godt at vi har gjort det bedste for ham, han har være glad og selv bededag da vi legede med minigraver, så var han ligeså tosset som han plejede, så det er gået meget hurtigt og det gør det måske endnu svære men vi ved jo vi skal den vej alle sammen...
Men stille det er det....
Du gjorde det rigtige for en god ven,Landlyst. :great:
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af leo-pol » 28 maj 2012 23:42

ja det er fanneme trist med de dyr der....
og ja det var det rigtige du gjorde landlyst...det kan jeg jo også se tilbage på, at det var med tikka, men det er fanneme svært at tage beslutningen i øjeblikket.....

men solen vil varme igen hvis man lader den.......

vi har lige hentet en schæfer idag på 1år og den er bare dejlig... men jeg må da nok indrømme at da vi kom hjem og viste haven frem for hende, fik jeg på en eller anden måde lidt dårlig samvittighed over for tikka..
bare nu hun ikke sad oppe et eller andet sted og så at jeg " bare" hade fundet en afløser for hende...
så jeg fik sku lige en klump i halsen......
og nu sidder man og læser landlyst`s historie samt hele "tråden" igen...... øv øv og atter øv... og en tåre triller igen...

tror sku jeg har for mange følser indblandet til mine nærmeste.....
men imorgen atter en ny dag...........
mvh leo-pol

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Bigfoot » 29 maj 2012 06:28

leo-pol » 28 May 2012, 23:42 skrev:ja det er fanneme trist med de dyr der....
og ja det var det rigtige du gjorde landlyst...det kan jeg jo også se tilbage på, at det var med tikka, men det er fanneme svært at tage beslutningen i øjeblikket.....

men solen vil varme igen hvis man lader den.......

vi har lige hentet en schæfer idag på 1år og den er bare dejlig... men jeg må da nok indrømme at da vi kom hjem og viste haven frem for hende, fik jeg på en eller anden måde lidt dårlig samvittighed over for tikka..
bare nu hun ikke sad oppe et eller andet sted og så at jeg " bare" hade fundet en afløser for hende...
så jeg fik sku lige en klump i halsen......
og nu sidder man og læser landlyst`s historie samt hele "tråden" igen...... øv øv og atter øv... og en tåre triller igen...

tror sku jeg har for mange følser indblandet til mine nærmeste.....
men imorgen atter en ny dag...........
mvh leo-pol
du har netop gjort det din hund ville lide.... skaffet hende en afløser. For hun er der jo ikke til at kontrollere haven, men du har skaffet en anden til det. Så hendes have og familie bliver beskyttet igen. :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af J-B » 29 maj 2012 08:30

Jeg føler med jer, det er ikke nemt med de kære kræ.
Jeg skal til dyrlæge med min Blondie her kl. 9,15, hun fik en hjerneblødning eller noget i går aftes :cry:
Hun har lige været på sin sidste tur på stranden men havde store problemer med at komme rundt, men jeg tror hun nød det :|


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Bigfoot » 29 maj 2012 12:53

årh jeg bliver helt ked af det på jeres vegne... jeg vil lige hente min lille sif ind fra haven igen, for bare lige at nyde at hun er her endnu... man ved jo aldrig hvornår det slutter.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af J-B » 29 maj 2012 12:56

RIP Blondie 07.11.1998-29.05.2012
Det var en hjerneblødning og da det skete slog hun koldbøtter over armlænet på sofaen og fortsatte på gulvet.
Jeg fik fat i hende og holdte hende til kramperne var væk, fik hende snakket til ro men hun kunne ikke rejse sig op, så lagde hende op ved siden af mig på sofaen.
Senere på natten ville hun prøve at gå men ikke med nogen succes, men holdt jeg hende så gik det, men kun sidelæns.
Men hun er kommet herfra uden sygdom eller smerter og det er det vigtigste, men savner hende så meget.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Bigfoot » 29 maj 2012 13:00

Kondolerer J-B.... :(
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af J-B » 29 maj 2012 13:03

Hej Big, gi Sif et ben herfra og tak.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af søren ø » 29 maj 2012 19:21

Puha...Må hellere lige gå ud og klø vores 5 mdr. gamle franske bulldog på maven. Den tumler rundt og er heldigvis lykkelig uvidende om at det en dag er slut. Skal tage mig i at tage sorgerne på forskud, og bare nyde hende i forhåbentlig mange år endnu...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


Besvar