snegl knuser piller

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

snegl knuser piller

Indlæg af robinhood »

er der andre der har haft problemer med ar sneglen smadre pillerne har følgende forløb
fyret blev startet op lavede afvejning den sagde 1316g og det var jo som det sku være fyldte dernæst
min beholder op 250 kg piller i og fyret kørte 2 dage ca så startede balladen alarm udbrændt lavede dernæst 3 afvejninger der gav et gennemsnit på 744g dette stod så på de næste 14 dage lånte en industristøvsuger med hjem og fik med møje og besvær tømt beholderen og der kunne jeg så se hvorfor vejningen var mindre halvdelen af sneglen var fyldt med smuld fordi sneglen havde smadret pillerne nå jeg tømte sneglen og tænkte nu måtte det være det lavede ny afvejning 1380g det burde jo så være godt nok men nej en halv dag så var den gal igen lavede ny afvejning 780g med smuld i sneglen igen
og det er ikke pillernes skyld da jeg bruger kvalitets piller barlenik eco piller og der er meget lidt smuld i dem
så vil høre om der er andre der har samme problem eller har haft
har nu skrevet til ekopower for at høre om de evt har haft dette problem før da det var en snegl dantørv havde haft stående i deres udstilling da sneglen var i restordre
så jeg håber de har en løsning da dette er en lidt uholdbar sitiuation :(

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

snegl knuser piller

Indlæg af Skiveren »

robinhood » 28 May 2012, 09:11 skrev:er der andre der har haft problemer med ar sneglen smadre pillerne har følgende forløb
fyret blev startet op lavede afvejning den sagde 1316g og det var jo som det sku være fyldte dernæst
min beholder op 250 kg piller i og fyret kørte 2 dage ca så startede balladen alarm udbrændt lavede dernæst 3 afvejninger der gav et gennemsnit på 744g dette stod så på de næste 14 dage lånte en industristøvsuger med hjem og fik med møje og besvær tømt beholderen og der kunne jeg så se hvorfor vejningen var mindre halvdelen af sneglen var fyldt med smuld fordi sneglen havde smadret pillerne nå jeg tømte sneglen og tænkte nu måtte det være det lavede ny afvejning 1380g det burde jo så være godt nok men nej en halv dag så var den gal igen lavede ny afvejning 780g med smuld i sneglen igen
og det er ikke pillernes skyld da jeg bruger kvalitets piller barlenik eco piller og der er meget lidt smuld i dem
så vil høre om der er andre der har samme problem eller har haft
har nu skrevet til ekopower for at høre om de evt har haft dette problem før da det var en snegl dantørv havde haft stående i deres udstilling da sneglen var i restordre
så jeg håber de har en løsning da dette er en lidt uholdbar sitiuation :(
Nu har jeg kørt siden midt februar og har kun lidt smule liggende i magassinet, men det skyldes de piller jeg bruger... DLG pillerne er desværre lidt løse i det.....men det lyder som om at du skal ha en ny snegl, og jeg vil mene at du skal fortage dig en reklamation på sneglen ved Dantørv og se om ikke de kan tage den retur og bytte med en ny... :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

snegl knuser piller

Indlæg af Ollii »

Du kunne evt. Også forsøge med andre piller. Barlinek er ikke nogle jeg forbinder med ensartet god
Kvalitet hvilket du kan læse mere om i barlinek erfarringer her på forum.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

snegl knuser piller

Indlæg af Zarge »

ja, når problemet viser sig så hurtigt var det jo relativt nemt at hente 10 sække af et andet mærke for at prøve det af først... ;-)
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

snegl knuser piller

Indlæg af robinhood »

tror ikke det er pillerne da de er meget ensartede og der er ikke smuld i dem samt de er meget hårde der skal rimelig meget til at knække dem
men har lidt andre piller liggende dem kunne jeg selvfølgelig godt prøve med
men har aldrig før haft problemer med barleniks eco piller før og det er 3 sæson jeg kører med dem

robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

snegl knuser piller

Indlæg af robinhood »

Ollii » 28 May 2012, 10:35 skrev:Du kunne evt. Også forsøge med andre piller. Barlinek er ikke nogle jeg forbinder med ensartet god
Kvalitet hvilket du kan læse mere om i barlinek erfarringer her på forum.
det indlæg du referer til er det det fra 2010 syntes ikke jeg kan se andre
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

snegl knuser piller

Indlæg af Ollii »

Der ligger en tråd i træpille erfarringer. Og jeg synes barlinek er en god pille. Men jeg har også set dem meget dårlige. Kan bare ikke se hvorfor netop din snegl skulle virke som kværn hvis ikke den er synlig deform. Men kender selvfølgelig heller ikke ekoheat anlægget.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

snegl knuser piller

Indlæg af robinhood »

det kan jeg heller ikke men kan ikke se noget på sneglen men den kværner ihvertfald pillerne med resultat at jeg får alarm udbrændt og et slukket fyr kan ikke se hvad andet det kan være da mine afvejninger stiger hvis jeg tømmer sneglen og køre en ny afvejning mod at køre en afvejning efter et par alarmer er afvejningen faldet væsentligt højst sandsynligt pga at den har smadret pillerne og resulteret i smulden i sneglen
har prøvet med et par sække af et andet mærke uden nogen forandring stadig samme problem
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

snegl knuser piller

Indlæg af Ollii »

Så har du vist også snart gjort dit. Og så er det vist på tide og få ombygget den snegl. ;-)
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 13 gange

snegl knuser piller

Indlæg af nasty »

har du fået en afklaring på dit problem med sneglen
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Besvar