Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

bilulykke

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
FK30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

bilulykke

Indlæg af FK30 » 23 maj 2012 20:12

Husk at fortælle på skadeanmeldelsen at du holdt stille med foden på bremsen og derved havde tændt dine stoplygter. Hvis motoren er slukket og håndbremsen trukket osv. Hvordan skulle dem bagfra så se du holder stille?


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

bilulykke

Indlæg af Tom_AT » 24 maj 2012 01:27

lille_smed » 23 May 2012, 09:41 skrev:hej

jeg har gået meget ved kiropraktor.. sidst en gang var for en uge siden .. bliver det ikke bedre så skal jeg der ned mandag .. håber på han kan gøre nogen
Jeg tænker om du måske skulle overveje en fysioterapeut i stedet. De er trods alt noget bedre uddannede end kiropraktorer. Jeg kunne aldrig drømme om at henvende mig ved en kiropraktor efter både min mor og en kammerat fik gjort ondt værre hos 2 forskellige. De måtte begge i behandling ved en fys efterfølgende.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

bilulykke

Indlæg af neonus » 24 maj 2012 06:50

Tom_AT » 24 May 2012, 01:27 skrev: Jeg tænker om du måske skulle overveje en fysioterapeut i stedet. De er trods alt noget bedre uddannede end kiropraktorer. Jeg kunne aldrig drømme om at henvende mig ved en kiropraktor efter både min mor og en kammerat fik gjort ondt værre hos 2 forskellige. De måtte begge i behandling ved en fys efterfølgende.
Virkelig? Jeg mente det var lige omvendt?

En kiropraktor tager som regel også røntgenbilleder.

Jeg har nemlig oplevet at gå i lang tid ved fys uden det hjalp, hvorimod få gange ved kiropraktor virkelig hjalp på problemet

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

bilulykke

Indlæg af Tom_AT » 24 maj 2012 09:05

en fys kan nu også sagtens tage billeder. Der er jo også en grund til at der kræves henvisning fra lægen til en fysioterapeut.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

bilulykke

Indlæg af neonus » 24 maj 2012 12:47

ehhh.. virkelig? Er du sikker på at du ikke forveksler de to?

Jeg tog nemlig til fys uden en henvisning - og der kan man bare komme til.. men hos kiropraktoren skal de bruge henvisning, sygesikringskort osv før de vil behandle.....

Så i min verden er en kiropraktor en del af sygesikringskortet (hvor man dog selv betaler en andel), hvorimod man hos en FYS betaler en langt større del selv (hvis ikke det hele?)

På mit arbejde har vi f.eks. også en FYS et par gange i ugen, hvor man kan gå over og blive æltet igennem....


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

bilulykke

Indlæg af Tom_AT » 24 maj 2012 13:43

Jeg har et par gang selv været ved en fys med henvisning, så nej forveksler ikke de to. Hvis du googler det kommer der også en længere debat.

Jeg er nu stadig ikke tilhænger af kiropraktorer og de "knæk"-metoder der benytter sig af. Igen, vha google er det ikke svært at finde omtale hvor de har gjort mere skade en gavn. En fys holder sig så vidt jeg ved kun til musklerne.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

bilulykke

Indlæg af neonus » 24 maj 2012 15:29

ok.. Der er nok lige så mange forskellige meninger som der er mennesker. Det vigtigste er trods alt at man finder en behandling der kan hjælpe mod det problem man har. Jeg har netop selv haft problemer med nakken. Der var jeg også bange for om kiropraktoren ville "knække mig" det gjorde han overhovedet ikke - derimod fik jeg nogle små "klik" i nakken med et trykudløst instrument han kaldte for en "hammer" (det lyder så voldsomt) - utroligt hvad disse klik direkte ind i muskelen gjorde (klikkene føltes omtrent som når man klikker på en kuglepen så det var ikke voldsomt)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

bilulykke

Indlæg af Hjemme teori » 24 maj 2012 16:18

En kiropraktor har altså en længere udannelse end en fys så her passer ovenstående ikke.

Og nej, skal man have hjælp til muskler og led skader skal man ikke til en kiropraktor men til en fys, men det er altså at sammenligne æbler og pærer.

Og ja vi kan nok sagtens finde nogle kiropraktorer der har lavet noget lort, men det kan vi nok også med fys'er, læger, smede, tømrer tandlæger.............

Jeg har selv prøvet en fiberskade i ryggen og den kan kiropraktoren ikke hjælpe med, men det kan fys'en nu heller ikke.
Så har jeg prøvet et vrid i ryggen for lænden gik ud af "plads", og her kunne kiropraktoren altså hjælpe, så jeg gik fra at kun at kunne ligge på siden i sengen for at undgå smerter, til ingen smerter i løbet af en konsultation på 10 minutter.

Fys'en kan sikkert her hjælpe mig med træning af muskulaturen så det ikke sker igen, kan altså ikke hjælpe med at sætte det på plads.

Så man skal gå til den rigtige person med det rigtige problem og så er referencer som i alle brancher en god ting, da man kan rende ind i klamhuggere alle vegne.
Mvh. Sophus

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

bilulykke

Indlæg af Tom_AT » 24 maj 2012 16:39

Hjemme teori » 24 May 2012, 16:18 skrev:En kiropraktor har altså en længere udannelse end en fys så her passer ovenstående ikke.

Og nej, skal man have hjælp til muskler og led skader skal man ikke til en kiropraktor men til en fys, men det er altså at sammenligne æbler og pærer.

Og ja vi kan nok sagtens finde nogle kiropraktorer der har lavet noget lort, men det kan vi nok også med fys'er, læger, smede, tømrer tandlæger.............

Jeg har selv prøvet en fiberskade i ryggen og den kan kiropraktoren ikke hjælpe med, men det kan fys'en nu heller ikke.
Så har jeg prøvet et vrid i ryggen for lænden gik ud af "plads", og her kunne kiropraktoren altså hjælpe, så jeg gik fra at kun at kunne ligge på siden i sengen for at undgå smerter, til ingen smerter i løbet af en konsultation på 10 minutter.

Fys'en kan sikkert her hjælpe mig med træning af muskulaturen så det ikke sker igen, kan altså ikke hjælpe med at sætte det på plads.

Så man skal gå til den rigtige person med det rigtige problem og så er referencer som i alle brancher en god ting, da man kan rende ind i klamhuggere alle vegne.
Forskellen er nu kun ca 6 mdr, så tror ikke det er det der gør forskellen. Men der er selvfølgelig stor forskel. Og de skader der er sket kan da også være fordi en person der burde have gået til en fys gik til kiropraktor, eller omvendt.

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

bilulykke

Indlæg af Emborg41 » 24 maj 2012 18:19

Hjemme teori » 24 May 2012, 16:18 skrev:En kiropraktor har altså en længere udannelse end en fys så her passer ovenstående ikke.

Og nej, skal man have hjælp til muskler og led skader skal man ikke til en kiropraktor men til en fys, men det er altså at sammenligne æbler og pærer.

Og ja vi kan nok sagtens finde nogle kiropraktorer der har lavet noget lort, men det kan vi nok også med fys'er, læger, smede, tømrer tandlæger.............

Jeg har selv prøvet en fiberskade i ryggen og den kan kiropraktoren ikke hjælpe med, men det kan fys'en nu heller ikke.
Så har jeg prøvet et vrid i ryggen for lænden gik ud af "plads", og her kunne kiropraktoren altså hjælpe, så jeg gik fra at kun at kunne ligge på siden i sengen for at undgå smerter, til ingen smerter i løbet af en konsultation på 10 minutter.

Fys'en kan sikkert her hjælpe mig med træning af muskulaturen så det ikke sker igen, kan altså ikke hjælpe med at sætte det på plads.

Så man skal gå til den rigtige person med det rigtige problem og så er referencer som i alle brancher en god ting, da man kan rende ind i klamhuggere alle vegne.

:great:


Besvar