alarm udbrændt igen

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

alarm udbrændt igen

Indlæg af Skiveren »

robinhood » 19 May 2012, 10:05 skrev:så skete det sku igen alarm udbrændt forstår det ikke lavede 3 afvejninger igår og har kørt lidt over et døgn før alarm gode råd modtages
Ja... :| jeg har forsøgt at skrive det før... Prøv nu bare at sætte den op... Jeg ville prøve med 1700 gram... Jeg er sikker på at det er som jeg har beskrevet før, den drukner i piller, hvis den er indstillet med 700-800 gram... Ps prøv at holde øje med asken efterfølgende, og hvis ikke den ligner kaffegrums så kan du evt sætte den ned til 1500 gram... :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

alarm udbrændt igen

Indlæg af robinhood »

jeg har svært ved at tro på den drukner for efter den er alarmen udbrændt og jeg trykker ok og start så starter den op uden problemer det ville den vel ikke gøre hvis den var druknet i piller og de 3 afvejninger jeg lavede lå alle meget lige 706g -780g og 746g og gennemsnittet er jo så 744g kan ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe at skrive en højere vægt end sneglen reelt levere dette ville umiddeld først betyde den ville komme til at mangle piller eller er det mig der er galt på
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

alarm udbrændt igen

Indlæg af Skiveren »

robinhood » 19 May 2012, 12:53 skrev:jeg har svært ved at tro på den drukner for efter den er alarmen udbrændt og jeg trykker ok og start så starter den op uden problemer det ville den vel ikke gøre hvis den var druknet i piller og de 3 afvejninger jeg lavede lå alle meget lige 706g -780g og 746g og gennemsnittet er jo så 744g kan ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe at skrive en højere vægt end sneglen reelt levere dette ville umiddeld først betyde den ville komme til at mangle piller eller er det mig der er galt på
Ok! Lad os lige tag den igen :wink: i styringen kan du se hvor meget brændelse der bliver tilført ved 100 % drift, og ved en 1500 er dette tal 3.1 kg. Og når du så taster 744 gram ind ved 200 doser, begynder dette at ved hver dosning giver 3,72 gram, det betyder så at styringen skal bruge 833,33 doser for at nå de 3,1 kg ved 100 % drift.

Lad os så prøve at regne den med 1500 gram, her vil du få 7,50 gram ved de 200 doser, dette begynder at styringen skal bruge 413,33 gange for at opnå de 3,1 kg ved 100 % drift.

Og det er her jeg mener at fejlen på din udbrænding ligger, da styringen i anlægget er styret af det tal du indtaster, og jeg er rimelig sikker på at din snegl snyder dig.... Og dette bevirker at anlægget måske får de 7,5 gram ved hver dose... Og du har jo fortalt styring at den kun får 3,72 gram...

Håber at du forstår det nu... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

alarm udbrændt igen

Indlæg af robinhood »

ok ja men så prøver jeg at sætte den op til 1500g men har jo før haft den på 1316g også med udbrænding nå men prøver at gøre det så må vi se :great:
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

alarm udbrændt igen

Indlæg af robinhood »

er dog stadiggal alarm udbrændt igen stod til 1500g har lige checket brænderen og den er ikke fyldt med piller
har nu prøvet at sætte den til 1400g jeg forstår det simpelthen ikke

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

alarm udbrændt igen

Indlæg af PeterMA »

Hej

Nuvhar jeg godt nok en woody, men vil da alligevel prøve at hjælpe dig;)
Har du nogen idé om det er i lavlast eller i køjlast den går i fejl?
Der har jo vlret en del fejl med det automatisne rensesystem, som ikke lukkede helt tæt unddr bålet.
tænkte på om det evt er i lavlast, hvor den ikke kan styreb tilførslen af luft, netop pga den.utæthed.
Så hbis den får falsk luft, så brænder dine piller jo hurtigere af end de burde??
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

alarm udbrændt igen

Indlæg af hensan »

Nu er jegWoody/Scotte mand og som sådan har jeg ikke speciel indsigt i Ekoheat meen....

Det kan da ikke passe at du skal manipulere med din afvejning for at få det til at virke. Hvis du vejer af til at der kommer fx 1000 g piller på den angivne tid skal der vel indføres 1000 gram til styringen. Hvis styringen ikke virker med de 1000 g bør det være et andet parameter der skal stilles på.

Ingeniøren der designede systemet og sandsynligvis har en stor viden på det omrøde har vel tilpasset diverse parameter til de 1000 gram du indtaster. Hvis der så kommer 1500 gram på den tid hvor styringen forventer at der kommer 1000 gram skal det vel gå galt ?

Efter min mening skal man ikke lave forkerte indtastninger (heller ikke på Scotte som nogle tilsyneladende ynder). Hvis det ikke virker med den rigtige vægt indtastninger er det ikke vægt indtastningen der er forkert men et eller andet parameter der er forkert og skal justeres.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

alarm udbrændt igen

Indlæg af Skiveren »

hensan » 20 May 2012, 09:12 skrev:Nu er jegWoody/Scotte mand og som sådan har jeg ikke speciel indsigt i Ekoheat meen....

Det kan da ikke passe at du skal manipulere med din afvejning for at få det til at virke. Hvis du vejer af til at der kommer fx 1000 g piller på den angivne tid skal der vel indføres 1000 gram til styringen. Hvis styringen ikke virker med de 1000 g bør det være et andet parameter der skal stilles på.

Ingeniøren der designede systemet og sandsynligvis har en stor viden på det omrøde har vel tilpasset diverse parameter til de 1000 gram du indtaster. Hvis der så kommer 1500 gram på den tid hvor styringen forventer at der kommer 1000 gram skal det vel gå galt ?

Efter min mening skal man ikke lave forkerte indtastninger (heller ikke på Scotte som nogle tilsyneladende ynder). Hvis det ikke virker med den rigtige vægt indtastninger er det ikke vægt indtastningen der er forkert men et eller andet parameter der er forkert og skal justeres.
Nu mit indlæg også mere ment som en prøve, for at kunne lokalisere problemet. Det jeg stadig tror er at sneglen synder, og det er der problemet er... Men igen jeg kan jo kun trække på de erfaringer jeg har fået med Ekoheaten og da vi begge kører med det samme anlæg, var min ide at forsøge at hører om den stadig melde udbrændt med de 1500 gram... Jeg har aldrig afvejet mindre end 1500 gram med mit mine afvejninger... Og da jeg ikke har problemer med denne alarm, mente jeg bare at det var værd at forsøge.... :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

alarm udbrændt igen

Indlæg af robinhood »

nu er jeg på herrens mark har prøvet det meste både at sætte vægten op og ned nu kører den igen på 744g men alle gange har det resulteret i alarm udbrændt det mest mærkelige er at nogle gange kan den køre i flere dage før der kommer alarm jeg har ikke ændret noget i indstillingen har opdateret til version 1.36 men ved snart ikke hvad der er tilbage at gøre
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 44 gange
Kontakt:

alarm udbrændt igen

Indlæg af H.S »

Hej
Hvis du er sikker med de ca. 780 Gram er det ca. 1/2 af hvad andre herinde ligger på (+-25% :lol: )

Hvis den kun giver det halve af hvad der er meningen er changen for at dosering i det lave "gear" ikke giver nok
og derved vil pillemængden blive for lille og hvis fyret så tuller for længe på min drift (hvis mulig stil min drift op til 30 %) så går den stille og rolig ud 8)

Løsning:
Gearmotor omd. for lave (da dine målinger er næsten ens er det nok ikke dårlig forbindelse)
For stor REJSNING "på snegl" :D
Snegl defekt
Smuld (hvis fra start så er det nok ikke det)
Indløb snegl i silo for lille / blokeret
der er flere muligheder

Løsning 2:
Nok den bedste Den der har leveret fyret finder fejlen for det er ikke meningen at en snegl kun skal give det halve
af hvad gennemsnit gør..
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Besvar