Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af noller » 10 maj 2012 16:24

MichaelK » 10 May 2012, 09:28 skrev: Ja, problemet er bare at visse mennesker stadig fedter rundt med deres forældede
Multiheat opsætning (Ville egentlig have skrevet noget andet, men man har jo sin
gode opdragelse :twisted: ).

Og jeg ved godt jeg får på pukkelen for den udtalelse, men det er min holdning.


Mvh.
Det er din holdning og den har du helt og uforbeholden ret til, min holdning er at søge den mest ukompliceret drift d.v.s en stoker der aldrig giver op p.g.a lidt smuld samt mange holdbare år uden bøvl og brok.


noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af noller » 10 maj 2012 16:27

Ollii » 09 May 2012, 17:54 skrev:
Du kan umulig starte dit fyr manuelt lige så hurtig som eltænderen gør mens du er på arbejde.

Ellers skal du lære mig ninja tricks. ;-)
Nej jeg starter da kun baxi hvis jeg fryser d.vs at jeg fungere bedre end en eltænder for jeg virker hver gang. At fryse det gør man da ikke med 25gr. udenfor

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af noller » 10 maj 2012 16:44

Jens » 09 May 2012, 18:59 skrev: Ja, det er så ikke tilfældet for undertegnede icon_frown.gif
Min DSU kan nemlig ikke tænde selv, - og det er da mildest talt pi... irriterende.

MultiHeat er et godt stokerfyr, men som pillebrænder til helårsdrift, der findes der altså andet som er bedre, - og hvis jeg skal skyde den tilbage igen:

De eneste som mener andet er Baxi-ejere, som nu har investeret og gamle smede, som helst vil gøre hvad de altid har gjort :twisted:

Der er mange fyr med eltændere og nogen raketvidenskab er det ikke længere, så jeg mener stadig at den komfort med selvtænding burde være standard i 2012.

Og Noller> Hvad hjælper det at kunne tænde hurtigt op, hvis man ikke er hjemme hele dagen, - så kan man stadig komme hjem til et koldt hus :( - og så går eltænderne i dag vist heller i stykker hele tiden
Man kommer da ikke hjem til et koldt hus hvis der er 25 gr. udenfor og nu kommer det sjove jeg leger kun eltænder hvis der er behov og så er det kun en gang det foregår.

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af noller » 10 maj 2012 16:57

Kære trådstarter

Håber ikke forvirringen er stor, som du kan høre er store følelser på spil hvad angår dit valg i forbindelse med køb af stoker er spørgsmålet hvor doven er du, vælger du eks. baxi så skal den monteres med en form for automatisk regulering for at sikre passende høj retur kan meget vel være en vmv ventil trevejs med ravkføler da der ellers ikke ydes den forlængende garanti på 5 år, det er så en aftale som er indgået imellem fabrikanten tekn. institut og dansk smedmesterforening.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af Bigfoot » 10 maj 2012 17:43

noller » 10 May 2012, 16:17 skrev: Har lært det mester men med en kuglehane er der ingen garanti fra fabrikantens side, prøv lige at læse baxi instruktion pkt. 4,6 s. 30 selvfølgelig kan en kuglehane gøre arbejdet mon det er derfor baxi har valgt at montere returføler uden på røret.
hvis du så nærlæser de regler for garantien, så føler du dig virkelig bollet i bagenden.... for den garanti er kun gældende hvis der er udført garantieftersyn af autoriseret baxi personale på kedlen hvert år... :roll:

Men nu skal vi ikke diskutere dette længere, for i bund og grund virker begge dele. Min shunt koster 42 kr, til en 1" kuglehane, din koster væsentlig mere, med diverse ventiler og hvad ved jeg.
Men begge dele virker. Kuglehanen virker i mange år, rigtig mange endda, gør din ventil også det???? icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af Brandsen » 10 maj 2012 17:51

Halløj i forum,

@ Juhl, her lige sendt dig en PB, hvis du er interesseret i at se en Baxi i
live action i nærheden af Holbæk. 8) 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af Flyball » 10 maj 2012 17:59

Brandsen » 10 May 2012, 17:51 skrev:Halløj i forum,

@ Juhl, her lige sendt dig en PB, hvis du er interesseret i at se en Baxi i
live action i nærheden af Holbæk. 8) 8)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af noller » 10 maj 2012 20:36

Ja da, selvfølgelig holder den, kører på sit 3 år, det er jo trods alt grundfos og danfoss der har lavet skidtet, den er ikke mere indviklet end en radiatorventil, den har bare en port mere ellers samme princip så den har jeg stor tiltro til da alle mine radiatorerventiler er fra 1976.Så kom du bare frisk.

levi

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af levi » 10 maj 2012 21:37

noller » 10 May 2012, 16:44 skrev:Man kommer da ikke hjem til et koldt hus hvis der er 25 gr. udenfor og nu kommer det sjove jeg leger kun eltænder hvis der er behov og så er det kun en gang det foregår.
Jeg undskylder lige på forhånd.

MEN FÅ DIG DOG ET LIV, - DET ER DA IKKE NORMALT AT LEGE ELTÆNDER ?? - Du må godt lege hund eller kat - ja endog en lille bitte missekat. - men at lege ELTÆNDER - det er sku sygt mester - op på hesten igen og udforsk livet, - jeg LOVER DIG der er langt mere sjove ting her i livet end at lege ELTÆNDER icon_cheesygrin.gif :great:

UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD OG UNDSKYLD :oops:

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Gode forslag til nyt fyr og fyrrum

Indlæg af paw » 10 maj 2012 22:00

Hej Levi, har lige kigget på dine fyrdata(privat). Du har en fejloptænding :lol:
Har du glemt at putte piller på tanken :oops:


Besvar