Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

varmetab i rør

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

varmetab i rør

Indlæg af søren ø » 26 sep 2007 21:49

Du skal have et termometer med en en følerlomme der er stukket ind i et tee for at du kan regne med noget. De påspændningstermometre er bare til at male blå og smide i havet men det har du jo fundet ud af. For at det skal være mest effektivt er du nød til at komme så tæt på vandet som muligt, så den der sidder under en rørskål er heller ikke så god.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 26 sep 2007 22:42

De termometere til en føler lomme skal efter min erfaring være dem der er til og kalibrere da dem jeg har haft fat i alle har haft misvisning i større eller mindre grad lidt surt og have et termometer der viser 5 grader for meget til og side og måle retur temperatur.
Til dem der mangler råd og vejledning angående isolering af rør og beholdere må gerne henvende sig da det nu en gang er det jeg laver til daglig.
Korn og pille fyring er billig varme men man har altid flere meter uisoleret rør i sit fyrrum en man egentlig går og regner med og det bliver alligevel til mange kw på årsbasis
eksempel fyrrum med 15 meter uisoleret 3/4 rør, rumtemparatur på 20 grader medie temperatur 70 grader. uden man tænker over det smider man 29 watt væk pr m *15*24 timer = :shock: ja regn selv efter

Besvar