slagte kyllingere

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

slagte kyllingere

Indlæg af lille_smed »

hønse huset står på ben 40 cm over jorden .. så de skal ikke gemme sig nogen steder .. og vi har 5 katte mon ikke de holder rotterne på afstand

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

slagte kyllingere

Indlæg af pelle »

lille_smed » 06 May 2012, 19:16 skrev:hønse huset står på ben 40 cm over jorden .. så de skal ikke gemme sig nogen steder .. og vi har 5 katte mon ikke de holder rotterne på afstand
Jo, helt sikkert. lille smed.. Blot man er opmærksom på det. :great:
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

slagte kyllingere

Indlæg af Landlyst »

Så er der jo lige det ved det at en rotte kan hoppe ca 80cm på af...
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

slagte kyllingere

Indlæg af MichaelK »

Ja, undetegnede legede lige "storvildt-jæger", her den anden dag. Mester, der sad i
gravemaskinen, gravede lige en betonbrønd væk. Ud fløj en stor, fed, og særdeles
velnæret rotte.

Efter en omgang rundt i udgravningen, kom den lige forbi mig. Jeg stod tilfældigvis
med en spade, som jeg klappede rotten en på lampen med. Død var den i første hug,
men jeg syntes nu lige den sku' ha' et kærligt klap mere, det kære dyr. Klap nr. 2
resulterede desværre i, at spaden knækkede (Syntes nu ikke jeg slog så hårdt endda).
Hvorefter mester tørt konstaterede, "Til den pris, ku' den nu godt ha' fået lov at løbe" icon_cheesygrin.gif



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 15 gange

slagte kyllingere

Indlæg af Bjarne B. »

MichaelK » 06 May 2012, 20:34 skrev:Ja, undetegnede legede lige "storvildt-jæger", her den anden dag. Mester, der sad i
gravemaskinen, gravede lige en betonbrønd væk. Ud fløj en stor, fed, og særdeles
velnæret rotte.

Efter en omgang rundt i udgravningen, kom den lige forbi mig. Jeg stod tilfældigvis
med en spade, som jeg klappede rotten en på lampen med. Død var den i første hug,
men jeg syntes nu lige den sku' ha' et kærligt klap mere, det kære dyr. Klap nr. 2
resulterede desværre i, at spaden knækkede (Syntes nu ikke jeg slog så hårdt endda).
Hvorefter mester tørt konstaterede, "Til den pris, ku' den nu godt ha' fået lov at løbe" icon_cheesygrin.gif



Mvh.
LAUGHT~211.GIF

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

slagte kyllingere

Indlæg af pelle »

MichaelK » 06 May 2012, 20:34 skrev:Ja, undetegnede legede lige "storvildt-jæger", her den anden dag. Mester, der sad i
gravemaskinen, gravede lige en betonbrønd væk. Ud fløj en stor, fed, og særdeles
velnæret rotte.

Efter en omgang rundt i udgravningen, kom den lige forbi mig. Jeg stod tilfældigvis
med en spade, som jeg klappede rotten en på lampen med. Død var den i første hug,
men jeg syntes nu lige den sku' ha' et kærligt klap mere, det kære dyr. Klap nr. 2
resulterede desværre i, at spaden knækkede (Syntes nu ikke jeg slog så hårdt endda).
Hvorefter mester tørt konstaterede, "Til den pris, ku' den nu godt ha' fået lov at løbe" icon_cheesygrin.gif



Mvh.
Du, var bange for rotten, Michael... Indrøm det blot. Ellers havde du ikke behøvet at slå, den så overdrevent hårdt.. (Sagt, af en der er bare så pisseræd, for bare den mindste lille bitte halsbåndmus.) icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

slagte kyllingere

Indlæg af snubbi »

MichaelK » 06 May 2012, 20:34 skrev:Ja, undetegnede legede lige "storvildt-jæger", her den anden dag. Mester, der sad i
gravemaskinen, gravede lige en betonbrønd væk. Ud fløj en stor, fed, og særdeles
velnæret rotte.

Efter en omgang rundt i udgravningen, kom den lige forbi mig. Jeg stod tilfældigvis
med en spade, som jeg klappede rotten en på lampen med. Død var den i første hug,
men jeg syntes nu lige den sku' ha' et kærligt klap mere, det kære dyr. Klap nr. 2
resulterede desværre i, at spaden knækkede (Syntes nu ikke jeg slog så hårdt endda).
Hvorefter mester tørt konstaterede, "Til den pris, ku' den nu godt ha' fået lov at løbe" icon_cheesygrin.gif



Mvh.
den spade var nok lidt råden i skafte så meste må købe en ny, med jern forstærkning
så den kan tåle lidt rotte jagt
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

slagte kyllingere

Indlæg af MichaelK »

snubbi » 06 May 2012, 21:55 skrev: den spade var nok lidt råden i skafte så meste må købe en ny, med jern forstærkning
så den kan tåle lidt rotte jagt
Indrømmet, det var ikke en ny spade. Det var dog en Lysbro, så deeeet........ 8)


Mvh.



PS.: Rotten er nu en del af betonfundamentet på en 5 etagers ejendom :D

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
calle

slagte kyllingere

Indlæg af calle »

MichaelK » 06 May 2012, 22:19 skrev: Indrømmet, det var ikke en ny spade. Det var dog en Lysbro, så deeeet........ 8)


Mvh.



PS.: Rotten er nu en del af betonfundamentet på en 5 etagers ejendom :D
Så døde den da ikke forgæves icon_cheesygrin.gif
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

slagte kyllingere

Indlæg af Landlyst »

Hehe lysbro skafter er ikke hvad de har været... De havde en overgang nogen der ligenede at der var borebiller i dem....

Men ja dø det skal de, man bliver ved til man har nakket sådan en bandit... icon_cheesygrin.gif Ka huske en dag hvor min makker og jeg, tog ikke mindre end 3 på et par timer... De to kom frem da jeg gravede og sad og kiggede forvirret ud af de nye hul der var blevet i deres bo... Men de havde ikke lige set mig på minigraveren, så jeg sad stille og fortalte min makker hvor han skulle smække skovlen alt hvad han kunnne (han var forresten en bette mand på 135kg) Og wupti så var der 2 død rotter... :great:

Den anden tog vi ved en gammel dame som ringede til mester (som ikke går ind på en matrikel med løse rotter icon_cheesygrin.gif ) At hun ikke kunne bruge bagdøren for der stod en rotte og ville ind... :shock: Men den opgave blev hurtigt udliciteret til mig... Da jeg kom der ud stor der sgu ganske rigtigt en rotte og ragte op efter håndtaget... Men den opdagede mig før jeg kom tæt nok på den, og strøg væk langs huset... Mig efter den ind i buske og så vidre men den var væk... :evil: Så da jeg skulle til at gåkom de dælme lige løbende den anden vej rundt om huset og ind i garagen (2 murede væge, en træ side med luft under og en port... Så måtte jeg lige ringe efter forstærkning mens jeg hold øjne med dyret... Og da der så var kommet 3 mand mere gik jeg ind og fra en ende af flyttede hvad der stor langs den murede mur... Og der kom den så frem, fik den klemt med skovlen bag en flamingo kasse.. så måtte min makker ind (De stod uden for og håbede den rendte fra dem.... new23 ) Og så fik den lige håntaget af en skovl gemmen flamingoen og så vandt vi icon_cheesygrin.gif

Den døde rotte blev forresten fyret ud af døren mod mester... Han vidste ikke den var død. 8.gif WOw han kunne flytte sig... icon_cheesygrin.gif

Besvar