Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Ollii » 02 maj 2012 04:51

jean2004 » 01 May 2012, 23:44 skrev:Mit hus futter ikke mer af end det allerede ville ha gjort for længe siden, jeg har selvfølgelig som alle andre et lovpligtigt overrislingssystem, endvidere har jeg også et ikke godkendt elektrisk system, som er indbygget i styringen.
Mit fyrrum er bygget total brandsikret i med 5 lag gibs på vægge og 6 lag på loft, betongulv, tro mig der slipper ingen brand ud derfra.


Nu skal i lige huske på stokeren har kørt på ejendommen, med den samme kedel i 12 år, godkendt af fejer, og ingen bemærkning fra forsikringsselskab.

Det næste der ligge i det, og som både energitjenesten og skorstensfejeren skriver, er at det ikke er en nyindkøbt brænder, men en der har siddet på anlægget i fler år, og som var godkendt på daværende tidspunkt, under de regler der var for det tidspunkt. Derfor kommer det ind under reparations undtagelsen.
Det er straks noget andet hvis jeg monterede en anden brænder, men dette er ikke tilfældet.

Fejer skrev endvidere at det jo var en klar forbedring i forhold til min eksisterende kedel, det eneste men, var at jeg ikke måtte tage det i brug inden han havde sat sin autograf derpå.
Sådan læser jeg også den bekendtgørelse. Og har også kørt med tilsvarende opstilling godkendt af fejer og forsikring.
Dog er jeg ikke lige så bange for ild. Og har derfor sparet på gips pladerne.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


jean2004
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 » 02 maj 2012 10:21

Det er billiger at forebygge end opbygge, nyt efter en evt. brand: :)

Tak til de personer der er kommet med relevante indlæg i forhold til tråden.

Tror mit valg falder på en Atmos D 14 P. ikke fordi jeg tror der er noget i vejen med en D 20 P, men den er for stor i forhold til årsforbruget. :great:

Besvar