"Gratis" brænde

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

"Gratis" brænde

Indlæg af Jens »

Ja, det bliver spændende - tror ofte deres udgangspunkt er det skal gå lige op, eller at de skal have lidt ud over flisen, men naturligvis meget afhængig af mængde og tilgængelighed.

Har en nabo, som de sidste 2-3 år har ryddet op i hans læhegn og mindre bevoksninger, - dvs han lægger det ned, så hyrer han en til at flise og leverer det så selv til et varmeværk i en mindre by. Det har han da lavet 30 - 45.000 pr år efter udgifter til flisning.
Så jo, der kan bestemt være penge i det, - det sådan noget han hygger med nogle ledige timer i vintertiden.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

"Gratis" brænde

Indlæg af godsejeren »

jeg har prøvet det der med at hente gratis brænde jeg gør det aldrig mere. jeg skulle fælde en del grantræer i et læhegn mellem to huse. aftalen var at jeg skulle ligge grenene pænt som en slags læhegn imellem resten af læbæltet.jeg gjorde som aftalt men der gik ikke lang tid efter så ringede han og sagde at hans nabo klagede over at det ikke var pænt selvom det ikke havde noget med ham at gøre. dem jeg havde fældet for var over 70 år og kunne ikke magte at fjerne det.så for at bevare nabofreden ente det med at jeg kørte hele skidtet væk med traktor og vogn.
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
Besvar