Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af Tom_AT »

MNP » 26 Apr 2012, 20:08 skrev:Til Vangsgaard.

Du skulle bare vide hvilket svin han er. Fx er vi ENESTE landbrugsejendom i landets anden største kommune, som stadig leder spildevandet urenset ud i åen, faktisk direkte på græsset i haven fordi røret ikke virker på 3 år.

Attesten er desuden ikke stjålet da den stadig er i huset, og han desuden slet ikke ved der er en attest.

Og nej det er ikke op til han at bestemme hvilken opvarmning vi skal have ifølge lejeloven, for på vores "for udlejer" uopsigelige kontrakt står intet om olie kun halmvarme. men han kan jo gøre hvad han vil til nogen slæber ham i retten.

Hold dig til at komme med gode råd, i stedet for moralprædiken, i sager du ikke kender det fulde omfang af.

MVH
Eller også skulle du måske bare se at acceptere at du skriver på et offentligt forum, hvor folk med forskellige meninger skriver og lader deres holdninger komme til udtryk.

kaufman
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af kaufman »

Var det ikke bedre at i flyttede, sådan en udlejer gad jeg sgu ikke bo hos hvis det var mig
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af hensan »

Du kan sandsynligvis ikke gøre noget med fyret. Fyret skal have eftersyn hver år men når dette eftersyn og er fortaget er det i bund og grund OK for drift igen.
Du kan muligvis påvise at olietank i mellemtiden er blevet for gammel. En olietank må generelt blive op til 30/40 år gammen. Hvis kedler er så gammel som du siger og ikke har været i drift i de sidste 30 år er tanken sandsynligvis for gammel i dag og udlejer må ofre en ny tank.

Regler for olietanke er fx forklaret ved mijiløstyrelsen http://www.mst.dk/Borger/Temaer/Hjemmet/Olietanke/
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af Brian B »

Jeg tror du skal gennem lejernes land noget tror du kan melde dig ind for ikk så mange penge så kan de måske hjælpe dig. Der er vist lidt jura der skal være styr på
Hvorfor må halmfyret ikk bruges ?
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af Bigfoot »

Det eneste krav du kan stille, er at der er varme på. Oliefyret er jo en lovlig installation, og det kan du ikke gøre noget ved.

At det ikke er efterset, som du foreskriver, er udlejerens problem. At du fjerner papirerne derfra, er ulovligt, og der kan du få røven i klemme. Gevaldigt endda.

Der hvor jeg kan se det er træls, er at det jo bliver noget dyrere for jer nu. Men i kan faktisk ikke gøre det store. Han opfylder faktisk lejeloven, ved at når den nuværende varmekilde kasseres, sørger han for en anden med det samme.

Er du utilfreds, så gælder lejeloven også her, opsigelse på 3 måneder, samt opgørelse af lejemålet med hensyn til depositum.

Beklager. Men jeg kan godt se det er træls.

For en sikkerheds skyld, vender jeg det lige med fruen. Hun er ejendomsadministrator, også omkring lejeboliger.
Hun gav mig ret. Du har varme på, valget af anlægget er ikke dit, men udlejers. Og alt er godkendt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

MNP
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 jan 2012 21:47

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af MNP »

ja i har nok ret i han bare kan få det godkendt og så kører det igen.

Til Bigfoot: Som det er nu er det jo ikke en lovlig installation det er stadig ikke godkendt! men det kan det jo blive.
jeg har ikke fjernet nogle papirer jeg har selv ret til at bestemme hvor ting skal ligge i mit hus, især når sedlen ikke hang hvor den skulle. men lå i et skab som må betegnes som privat. hvis han spørger om jeg har set den, siger jeg selvfølgelig ja.

Lejernes LO er inde i sagen, og nej han har ikke ret til at smide hvilken varmekilde han ønsker, det skal ske ved forhandling. vi har en lejekontrakt incl. varme og den gælder til en ny er forhandlet på plads eller domstolen tager sagen. Han vil jo have vi selv skal købe olie oven i, dvs husleje stigning på 60% det kan aldrig være lovligt. Han nægter "regner vi med" at købe olie og derfor tvinges vi til at hive ham i retten, vi står bedre hvis han stævner os først siger LO.
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af PeterMA »

MNP » 26 Apr 2012, 20:08 skrev:Til Vangsgaard.

Du skulle bare vide hvilket svin han er. Fx er vi ENESTE landbrugsejendom i landets anden største kommune, som stadig leder spildevandet urenset ud i åen, faktisk direkte på græsset i haven fordi røret ikke virker på 3 år.

Attesten er desuden ikke stjålet da den stadig er i huset, og han desuden slet ikke ved der er en attest.

Og nej det er ikke op til han at bestemme hvilken opvarmning vi skal have ifølge lejeloven, for på vores "for udlejer" uopsigelige kontrakt står intet om olie kun halmvarme. men han kan jo gøre hvad han vil til nogen slæber ham i retten.

Hold dig til at komme med gode råd, i stedet for moralprædiken, i sager du ikke kender det fulde omfang af.

MVH
Har i overvejet at kontakte "Lejernes Landsorganisation" (http://www.lejerneslo.dk/)
Så kan du jo køre sagen for jer, hvis i altså er medlem?

Det lyder da som et nogen skævt forhold i har til jeres udlejer.
Har stået i en lignende situation, og det er træls icon_frown.gif
Menn, hvis det er så skidt som du siger, så var det måske bedre at kikke efter et nyt sted af bo :oops:

Hvordan afregner i for varmen?
Er det pr. halmballe eller hvordan?
Og i givet fald, hvordan skal i betale for olien?
Er det jer der skal betale det eller er der en måler nogen steder i jeres bolig?
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
MNP
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 jan 2012 21:47

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af MNP »

Lejernes LO er røv og nøgler undskyld sproget! men de kører ikke bare en sag, selv om man er medlem. Hvis ikke du har en retshjælps forsikring, så kan du rende og hoppe og det komme til at koste os 100.000kr

LLO medlemskabet er til vejledning og muligvis kører de en sag i huslejenævnet, det koster alm borgere 160kr

nej faktisk ikke, men vi kan såmænd godt sammen med ham, men han bare en rigtig bonderøv. han siger bare et og gør noget andet sådan har det altid været.

Vi betaler XXXXXkr i hånden kontant hver måned, aconto el, alt andet er incl. på lejekontrakten er der ingen kryds i olie kun kryds anden varmekilde påført med håndskrift "halmvarme incl. i husleje" kontrakten han har indgået var selv den gang bund ulovlig! det er dog hans fejl og er til vores fordel.
nu tror han så, at han bare kan få os til at betale olie, det ville medføre en huslejestigning på 40000-50000kr
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af mejeristen »

Har du da for f.. ikke en indboforsikring med retshjælpsdækning?? eller lign. troede sgu det var noget nær umuligt at tegne indboforsikringen uden retshjælpsdækning!!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Opstart af Oliefyr sidst godkendt 1980

Indlæg af mejeristen »

MNP » 26 Apr 2012, 21:40 skrev: Vi betaler XXXXXkr i hånden kontant hver måned, aconto el, alt andet er incl. på lejekontrakten er der ingen kryds i olie kun kryds anden varmekilde påført med håndskrift "halmvarme incl. i husleje" kontrakten han har indgået var selv den gang bund ulovlig! det er dog hans fejl og er til vores fordel.
nu tror han så, at han bare kan få os til at betale olie, det ville medføre en huslejestigning på 40000-50000kr
Har selv været noget tilsv. igennem. Pisse surt!

Mener helt bestemt at når der i din leje kontrakt står: "halmvarme incl. i husleje" så er huslejen incl varme så kan udlejer ikke bare lige hæve huslejen fordi han vælger at skifte varmekilde. han skal minimum varsle en husleje stigning i tiden og mener bestemt også at der er en eller anden form for lovbestemt begrænsning på hvor meget huslejen må stige!

Når det så er sagt, uvenskab med sin udlejer er noget L.....T, havde det været mig var jeg flyttet pronto.
mon din udlejer er int. i dette? det lyder jo som om han kommer til at kræve en urimeligt høj husleje

Det kunne jo også være at hen selv er bekendt med kloarkforholdene dem har han vel ikke lyst til at skulle lave hvis du flytter icon_cheesygrin.gif
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Besvar