Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
jean2004
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 »

Kan vi ikke blive enige om, at det er mit problem, og så prøve at blive ved tråden.
Jeg ville bare gerne vide noget om kedlen, alt andet er så vidt underordnet, og et mellemværende mellem mig og min fejer.

jean2004
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 »

Har lige siddet og kigget lidt på diverse sider , omkring love og regler.

Her er lige et uddrag af BRÆNDEOVNSBEKENDTGØRELSEN.

Her er undtagelserne.

§ 3.
1) Fyringsanlæg, der.

a) Bliver nedtaget med henblik på restaurering el. reparation, og herefter genopstilles i samme bygning.

b) Fyringsanlæg der uden hjælp af seriefremstillet præfabrikerede sektioner, opbygges på den pågældende ejendom eller bygges efter mål til en bestemt placering.

Jeg kan placere mit anlæg under 2 af punkterne, reparation, og opbygges efter mål til en bestemt placering.

mvh.
Jens.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Oldgaard »

Helt ærlig så forsøger folk jo bare at hjælpe dig på bedste vis og tror ikke du får nogle til at anbefale dig noget som ikke er/kan blive godkendt af din fejer og forsikring, tænk lige på at hvis uheldet skulle være ude, så risikerer du at forsikringen ikke vil betale.
jean2004 skrev:Som jeg skrev, JEG HAR EN PILLEBRÆNDER, OG DEN FUNGERER UDMÆRKET. KØRER MER EFFEKTIV END EN SCOTTE.
hmm ovenstående vil jeg meget gerne have dokumentation for, sjovt nok så er det tilbagemeldingen fra folk, når de har skiftet til en ny pillebrænder og kedel, at deres forbrug er gået ned.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Albert »

De to punkter du mener der kan anvendes til det du gerne vil,har ikke noget med udskiftning af kedel at gøre,og kan absolut ikke anvendes.
Der er ingen vej udenom,hvis din brænder ikke er godkendt,må du købe en ny,eller du kan sende den gamle en tur omkring DTI.og få lavet en rapport på den,hvor du så nok vil opdage den måske ikke er så effektiv som loven kræver,eller du selv troede,og slet ikke kan leve op til de krav der stilles idag.

Rapporten kan du nok få lavet for sølle 50.000 kr.
jean2004
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 »

Har en nabo, der køre med scotte, mindre hus større forbrug.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Albert »

jean2004 skrev:Har en nabo, der køre med scotte, mindre hus større forbrug.
Det bliver din brænder jo ikke lovlig af,der skal være papir på hvad den duer til.

Nu har du fået fakta omkring proceduren med dit projekt,så resten er op til dig,men kedlen du gerne vil have er ok.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Tom_AT »

jean2004 » 26 Apr 2012, 14:19 skrev:Har en nabo, der køre med scotte, mindre hus større forbrug.

Så dette er virkelig dit sammenligningsgrundlag?

Uden at tage højde for nabohusets isoleringsgrad, om fyret er godt indstillet, 5 teenagetøser der hver bader en time om dagen osv..

Der er pænt mange faktorer der spiller ind. Og synes ærligt talt det virker lidt naivt at tro på en hjemmebrygget pillebrænder har højere virkningsgrad end en pillebrænder der har kostet en virksomhed mange timer og penge at udvikle.
jean2004
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 »

Ved min nabe, er der kun mand og kone,et lille hus på 100 m2, men ved os er der 4 teenagere, et hus på 245 m2, en ældre polsk kedel, samt min egen produceret stoker, med tm 3006 styring m ilt.

Vi køber piller sammen, forbruget kender jeg udmærket.

Det skal lige siges, at jeg har over 20 års erfaring i fyring med piller, plus lidt andre ting jeg holder for mig selv, men er ikke uvidende.
Kan godt fornemme på tråden at der er en del interesser i de godkendte anlæg, det er også forståeligt, når man har givet masse af penge for et produkt. MEN HVEM SIGER DET ER DET BEDSTE PRODUKT, DER NETOP STÅR I VORES EGET FYRRUM.

Det eneste jeg bare gerne ville vide lidt omkring var såmænd bare kedlen, men det lader desværre bare til at en del mennesker har lidt sværet ved at blive på den samme bane.

Hvis jeg ville vide noget om reglerne og godkendte anlæg,havde jeg spurgt om det et andet sted, på dette udmærket forum. Det har jeg så bare ikke, så PLEASE STAY FOCUS.
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af Albert »

jean2004 skrev: MEN HVEM SIGER DET ER DET BEDSTE PRODUKT, DER NETOP STÅR I VORES EGET FYRRUM.
Ja det påstår du jo,men du har et lille problem hvis din ejendom brænder ned,og årsagen til branden er dit ikke godkendte anlæg.

Din forsikring vil sige,desværre jean2004,vi kan ikke hjælpe dig. :cry:
Det er egentlig kun det jeg prøver at gøre klart for dig.
jean2004
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 apr 2012 13:40
Mit fyr: Pellux 100 pb 20
Areal: 245
Brændsel: Vulex 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 4-5 ton.
Geografisk sted: Hjallerup

Hjælp søges til Atmos D 14 P el. 20

Indlæg af jean2004 »

Hvad du ikke ved er at mit anlæg står i en garage, hvor der er 3 meter til huset. Fyrrummet er lavet efter alle reglerne og lidt mer til.

Venligst kun indlæg, der omhandler kedlen eller alternativer til denne.

Alt andet er en sag mellem mig og en skorstensfejer, og hvordan denne fortolker Brændeovnsbekendtgørelsen.

Besvar