Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pludselig slakker?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Mach
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 03 okt 2011 10:48
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Geografisk sted: Vejle

Pludselig slakker?

Indlæg af Mach » 20 apr 2012 21:50

Hej

Har en woody 16 kw, jeg fik installeret den 14. dec. 2011. Den har kørt super og der har ikke været noget overhovedet. Jeg har renset den overalt 1 gang i md. og tømt aske ud hver trejde dag. Asken har altid været fin kaffe brun. Men i går kom jeg ned til fyret og det have kørt i 4 dage uden jeg have set til det.

Her var der en stor klump slakker i brænderhovedet, samt en masse halv brændte piller i askeskuffen. Har ikke justeret på noget siden januar, hvor jeg satte blæser effekten lidt ned.

Fyret er ikke sodet til og der fint træk i skorstenen, alt ser ud som det plejer. Hvad kan der være gået galt? kan det være fordi det er blevet lidt varmere i vejret og jeg skal just. lidt ind efter dette?

På forhånd tak

Kristian


levi

Pludselig slakker?

Indlæg af levi » 20 apr 2012 21:51

Mach » 20 Apr 2012, 21:50 skrev:Hej

Har en woody 16 kw, jeg fik installeret den 14. dec. 2011. Den har kørt super og der har ikke været noget overhovedet. Jeg har renset den overalt 1 gang i md. og tømt aske ud hver trejde dag. Asken har altid været fin kaffe brun. Men i går kom jeg ned til fyret og det have kørt i 4 dage uden jeg have set til det.

Her var der en stor klump slakker i brænderhovedet, samt en masse halv brændte piller i askeskuffen. Har ikke justeret på noget siden januar, hvor jeg satte blæser effekten lidt ned.

Fyret er ikke sodet til og der fint træk i skorstenen, alt ser ud som det plejer. Hvad kan der være gået galt? kan det være fordi det er blevet lidt varmere i vejret og jeg skal just. lidt ind efter dette?

På forhånd tak

Kristian
Har du kigget under herden ?, - det kunne måske være der er stoppet for lufttilførslen under bålet :great:

Mach
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 03 okt 2011 10:48
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Geografisk sted: Vejle

Pludselig slakker?

Indlæg af Mach » 20 apr 2012 21:53

Jeg har haft det hele ude, renset og tømt den smule aske der var under herden. -og self. det slakker der lå oven på!

levi

Pludselig slakker?

Indlæg af levi » 20 apr 2012 21:59

Mach » 20 Apr 2012, 21:53 skrev:Jeg har haft det hele ude, renset og tømt den smule aske der var under herden. -og self. det slakker der lå oven på!
Lav en ny pilleafvejning :great:


Besvar