Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

lamdasonde tempertur...???

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 239
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af Soren » 02 dec 2010 19:46

Hej Leo
Har du alle røgvender plader i kedlen ?
Søren
Likes frabedes


Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af Bowhunt » 03 dec 2010 08:43

Jeg har hørt at den extra blæser er nødvendig hvis man har en akkumuleringstank og skal opvarme vandet i den. Hvor mange kvm fyrer du op?

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af leo-pol » 12 dec 2010 10:29

hey... Røgvender plader.....? Der er ikke nogle i min kedel... Skal der da være det..? jeg snakkede med jens ksm her den anden dag og han fortalte at de var blevet lidt klogere med problemet med lamdasonden og varmen... Jeg skulle smide den ud i røgrøret....fedt at de sælger en ekstre blæser og ikke ved at det går ud over sonden... så det kostede jo så lige en ny landasonde,... enu en bummer til ksm

jmksm
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 sep 2008 15:07

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af jmksm » 14 dec 2010 20:57

En bummer ja, men jeg mener nu ikke du har betalt for den ekstra sonde, den var faktureret ved en fejl og efterfølgende fik du en kreditnota.
Har du lukket ned for den ekstra blæser ? Den skal ikke give mere luft end at man har en fornuftig forbrænding, der er ingen formål med at give den fuld gas !!!
Mvh.
Jens
mvh. Jens Mogensen
KSM STOKER A/S
http://www.ksm-stoker.dk

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af leo-pol » 17 dec 2010 23:46

hej jens....
jeg tror at du forveksler mig med en anden kunde......

jeg ringede over og fortalte at der var noget galt med min nye styring som jeg fik sammen med blæseren....
der var stavefejl og den sprang rundt i ilten.....
jeg fortalte så at jeg hade opdaget at ledningerne var begyndt at krarkeleret der hvor de render ind i sonden, så du var sikker på at det var den der lavede baladen.....
du sender mig en ny med det hjalp slet ikke..... nu hade jeg også svært ved at kalibrer den.....
jeg kontakter jer igen og du er der ikke..... jeg snakker med svend og bliver enige om at han sender mig en nu styring og en sonde....
vupti...... først skifter jeg styringen..... ingen fejl eller hoppen.... men ilten halter stadig,..... skifter til den nye sonde....og nu drøner det bare derud af.......lækkert.....


men...... men.......... men.........
undre mig over at lamdasonden bliver møg hammerende varm når jeg ligger låget på....

ringer igen....
og så er det at du fortæller mig at i er blevet kloger og den skal ned i røgrøret så den ikke smelter.....
så er det bare at man bliver lidt skuffet over at man har brugt en masse timer til langt ud på natten for at holde fyret igang...... ringen frem og tilbage...... fragt frem og tilbage..... og så ligger problemet i at den ekstre blæser "måske" ikke lige er helt gennemprøvet inden man langer den over disken.......
min gamle lamdasonde virkede fint indtil at den blev grillet....
det er det jeg mener med en "BUMMER"..

men jens...... nu må du ikke misforstå mig for jeg syntes stadig at jeg har fået en fin service hver gang jeg har ringet med et problem....... i er venlige at snakke med og i tager jer tid til at snakke og løse problemet man ringer med.....
så det her er langt fra brok.....


men jeg undre mig stadig over en så høj røgtempertur.....
spjældet i blæseren er kun 2mm åben og det brænder fint.....
der er trækstablisator.....
fylder jeg en gang brænde på og smider termometeret ned i røgrøret hiver jeg det gerne op igen når nålen smutter over 450g......


mvh leo-pol


jmksm
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 sep 2008 15:07

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af jmksm » 24 dec 2010 15:09

Hej Igen

Vi har et sæt røgbremser, vi bruger i ældre kedler, du må gerne få en sådan sæt og prøve virkningen heraf. Vi ved godt at kedlen kører med riméligt høj røgtemperatur når man anvender brænde, men brændet er almindelig vis beregnet som supplement, men de senere år har vi fået flere og flere kunder der ønsker at benytte anlægget som du, derfor gav vi muligheden for at man kunne påmontere den ekstra blæser for at få en bedre forbrænding af træet, det giver så "desværre" en noget høj røgtemperatur.
Har du flyttet Ilt-sonden ?? (det gør vi som standard nu, hvis kunden får et anlæg leveret med brændeblæser)
Du nævner at du synes Lambdasonden er meget varm, det er ganske normalt, de 2 hvide ledninger på sonden er til et indbygget varmelegeme, som holder sonden på 300 Gr.
Der er også derfor at man aldrig kan regne med iltsonden det første 3-5 min efter man har startet anlægget op. Og af samme årsag skal man altid overvåge et anlæg med automatisk tænding, der har været slukket i længere tid!!.
Jeg læste i et andet indlæg en bruger der var utilfreds med at han ikke bare kunne starte anlægget og så gå sin vej. (det var ikke en KSM :lol: ) Det kan man IKKE !!!
mvh. Jens Mogensen
KSM STOKER A/S
http://www.ksm-stoker.dk

Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af Bowhunt » 25 dec 2010 22:30

Hej Jens. Jeg forstår ikke at andre har problemer med at fyre med brænde. Jeg har aldrig haft problemer med mit, selv om jeg fyrer rigtigt meget med brænde. Mit kører 100 % upåklageligt. Fyrer op med vamt varmt vand og 280 km2. Kører perfekt.
Kan kun anbefale KSM. Hvisnogen ha interesse i at se hvordan jeg fyrer er de velkomne tl at komme forbi. Mvh John og God Jul og Godt nytår.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: lamdasonde tempertur...???

Indlæg af leo-pol » 30 dec 2010 01:25

hej jens.....
ilt sonden er flyttet ned i røgrøret.... og det hjalp som sagt på problemet.....
de her røg-bremser du skriver kunne man ikke logge dig til at tage et par brugebare billeder og ligge ind....
jeg er nemmelig igang med at bygge noget sammen men kan ikke lige beslutte mig for hvordan jeg skal lave den... og så kunne jeg godt bruge lidt og lure på......så ville jeg blive meget glad... :great: :great:
jeg går også og fifler med iden om et vandkølet røgrør.....men det bliver først når det bliver lidt mer mildt i vejret....
mvh leo-pol

nifohas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16 aug 2010 19:18
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 220 m2 + 110 m2
Brændsel: Træ, piller, korn
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Geografisk sted: Thorsager, Djursland

lamdasonde tempertur...???

Indlæg af nifohas » 10 apr 2012 23:37

Tak for nogle indspirerende indlæg. Kan I ikke skrive lidt om jeres syn på sagen her ca. 2 åer efter?

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

lamdasonde tempertur...???

Indlæg af themasterdk » 29 nov 2012 13:44

Vil også gerne vide hvordan det har gået siden icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------


Besvar