Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slettet

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Slettet

Indlæg af MortenW » 09 apr 2012 14:12

Hvis jeg skulle købe et Ekoheat. Ville jeg aldrig betale mere for det, end Ekopower oplyser på deres hjemmeside.

Jeg er Gør det Selv mand, og er ikke interesseret og betale dyre VVS montører 10.000 - 15.000 oven i den pris, som er oplyst på Ekopowers hjemmeside.
Hvad Ekopower og deres VVSforhandlere, indbydes handler til. Er jeg som kunde fløjtene ligeglad med. Derfor undre det stadig mig, at man ligge en pris på nettet, som man "måske" skal ligge kr. 10-15.000 oven i.

Jeg kunne jo i "princippet" selv være VVS mand, - eller have en ven, der var VVS mand, som kunne montere en pillefyr.
Derfor er det prisen der er interessant for mig, i ren indkøb - og intet andet.

Siden jeg startede med at undersøge markedet (nettet) for, hvad et pillefyr koster os her i familien. Var start prisen monteret for en Scotte/Woody kr. 45.000,- En gør det selv pakke, med silo og monteringspakke kr. 22.290,- (Forskel kr. 22.010,-)
Når jeg sammenligner de to priser, kan jeg godt se, at der er nogen der tjener tykt på og montere et pillefyr.

Derfor oprettede jeg tråden (som nu er slette på opfordring)


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Slettet

Indlæg af Jens » 09 apr 2012 14:31

Jamen, det er vel også den rene indkøbspris, eksklusiv montering, - og derfor kan du vel også købe den til den pris ved en af forhandlerne ?

For hvis du ikke kan det, så tror jeg da det kun er et spørgsmål om tid, før Ekopowder ryder op i deres forhandlere.

Det er jo klart at en evt montering kommer oveni, og der kan forhandlerne jo sætter en pris som varierer fra få tusinde til rigtig mange, afhængigt af monteringsarbejdets omfang, - det kan jo ikke rigtig være anderledes, da der jo kæmpe forskelle i det nødvendige rørarbejde.

Men kun køb af fyret, må du naturligvis kunne til vejledende salgspris ved forhandlerne, og formodentlig sikkert også snart med en lille rabat, da der jo skal være fri konkurrence. Og et rent vidersalg er jo nemme tjente penge, så også dermed kun et spørgsmål om hvor lidt forhandleren vil nøjes med for "ingen arbejde".
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Slettet

Indlæg af Emborg41 » 09 apr 2012 14:34

Hej

@MortenW
Av Av Av det er godt nok på godt jysk træls når man synes noget er forkert og alle andre så synes det modsatte :cry:

Op på hesten igen :great:

Peter

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Slettet

Indlæg af MortenW » 09 apr 2012 14:41

Takker og bukker dybt for din medfølelse :great:
Emborg41 » 09 Apr 2012, 14:34 skrev:Hej

@MortenW
Av Av Av det er godt nok på godt jysk træls når man synes noget er forkert og alle andre så synes det modsatte :cry:

Op på hesten igen :great:

Peter

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Slettet

Indlæg af MortenW » 09 apr 2012 15:05

Jeg kan ikke være mere enig :) :great:
Jens » 09 Apr 2012, 14:31 skrev:Jamen, det er vel også den rene indkøbspris, eksklusiv montering, - og derfor kan du vel også købe den til den pris ved en af forhandlerne ?

For hvis du ikke kan det, så tror jeg da det kun er et spørgsmål om tid, før Ekopowder ryder op i deres forhandlere.

Det er jo klart at en evt montering kommer oveni, og der kan forhandlerne jo sætter en pris som varierer fra få tusinde til rigtig mange, afhængigt af monteringsarbejdets omfang, - det kan jo ikke rigtig være anderledes, da der jo kæmpe forskelle i det nødvendige rørarbejde.

Men kun køb af fyret, må du naturligvis kunne til vejledende salgspris ved forhandlerne, og formodentlig sikkert også snart med en lille rabat, da der jo skal være fri konkurrence. Og et rent vidersalg er jo nemme tjente penge, så også dermed kun et spørgsmål om hvor lidt forhandleren vil nøjes med for "ingen arbejde".


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Slettet

Indlæg af Tom_AT » 09 apr 2012 15:08

Tråden hedder nu "Slettet" - men fortsætter lystigt videre.. Det giver da ikke meget mening.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Slettet

Indlæg af MortenW » 09 apr 2012 16:43

Sender dig gerne det oprindelige indlæg på en PB :)
Tom_AT » 09 Apr 2012, 15:08 skrev:Tråden hedder nu "Slettet" - men fortsætter lystigt videre.. Det giver da ikke meget mening.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Slettet

Indlæg af Flyball » 09 apr 2012 16:53

Det skaber jo altid ekstra nysgerrighed, når et indlæg slettes på denne måde....


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Slettet

Indlæg af MortenW » 09 apr 2012 16:57

Da flere nu er blevet nysgerrige, og gerne vil se det op rentelige indlæg. Kommer det her igen. :oops:

Total forvirret over Ekopower

Ekopower som er forhandler af Ekoheat, oplyser priser på deres hjemmeside. Men med småt, kan læses at de "Intet salg har til private" 8)

Med den gamle og støvet “Sovjet” holdning, er det lige før jeg vælger Ekoheat fra. Man oplyser ikke priser, i fuld offentlighed, hvis det kun gælder for “nogen”. I det her tilfælde VVS forhandlere.

Jeg kan da opfordre Ekopower til og få deres hjemmeside ændret. Så man tydeligt kan se de er en grossist virksomhed. - Og som ikke ønsker og handle med private.
Skriv det med stort på jeres forside, øverst.
Vi/jeg som kunde har jo ikke noget og gøre der, da i jo kun ønsker at henvende jer til VVS forhandlere.

Da mange forhandlere bevæger sig rund her på forumet, her blandt Ekoheat’s VVS folk - og direktøren selv fra Ekopower. Syntes jeg i skal skilte med åbne kort. “Eksempelvis gør direktøren fra Dansk VVS-Center, det jo så ganske flot og tydeligt”.

Ekopower, hvad er formålet med og skilte med en prisliste i fuld offentlighed. Hvis ikke den er gælder, for os brugere her i forummet, - eller andre der surfer på nettet og søger priser?
“Det er sammenlignelig med, at en Tankstation, skilter ude ved vejen, at en liter benzin koster kr. 12.50,- og når du så komme ind til kassen koster den kr. 13.50,-”.

Opfordringen er, se og få styr på det!

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Slettet

Indlæg af Grevens » 09 apr 2012 17:22

... sort snak og mørk tale fra start til slut ...

Tror det er en troll ...
...


Besvar