Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af pelle » 31 mar 2012 22:34
Flemmingth » 31 Mar 2012, 22:27 skrev: Sød lille tingest - men jeg turde ikke bruge den til netop det. Én af de ting jeg er mest OBS på ved min Vigas er, at klappen holder tæt. Rensning af klap og anlægsflade på bypass hul er faktisk mere bestemmende for rensning end røgrørenes tilstand. Har set en 'gennembrænding', altså hvor ilden havde skåret en rille i klap og anlægsflade pga. lille læk som blev større og STØRRE. Klappen kan nemt skiftes, men rep. af anlægsflade Jeg gør som du - skraber med spartel og kniv - og giver et par håndstrøg med fint smergellærred til sidst. Er bange for at du gør anlægsfladen ujævn med den søde lille tingest, og så har du banet vej for 'gennembrænding'. Normalt går jeg ikke af vejen for at prøve diverse idéer, men lige på dette punkt er jeg Forsigtigper himself.
Indlæg af Mulle » 08 apr 2012 20:41
Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2012 20:48
Mulle » 08 Apr 2012, 20:41 skrev:Hej. Jeg er lidr grøn hvad fyring og brænde angå, så håber der er nogle flinke folk som vil hjælpe Har lige købt mig et orlan 18kw som skal opvarme mit værksted ca 300 kvadrat meter. Dette skal ske via en kaloriferblæser, på sigt skal der kobles 3-4 radiatore på anlæget. Så her er mine spørgsmål: 1 Skal der akkumolering på? 2 Er det en fordel med shumt? 3 Kumme godt brug en tegning/diagram over sådan et anlæg. Håber i vil hjælpe
Indlæg af Mulle » 08 apr 2012 20:52
Indlæg af nielsdietz » 05 feb 2013 10:54
Indlæg af Havmand » 05 feb 2013 11:19
nielsdietz skrev:e1 er det ikke når den har været oppe og koge
Indlæg af Bagerbuch » 19 apr 2013 13:49
Indlæg af jopa » 19 apr 2013 14:02
Bagerbuch skrev:Hej Da bundstenen på mit fyr har set bedre dage, overvejer jeg at lave en ny i tyk jernplade. Så kan man også lave en bundstopper ala vigasproblemers sten. Er der nogle der ved om dette er en god eller dårlig ide? Tips og tricks modtages gerne... Venlig hilsen Claus Buch
Indlæg af Elley » 02 maj 2013 12:11
Indlæg af jopa » 02 maj 2013 14:22
Tilbage til "Fastbrændsel"