Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov R15 retur

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
nimadsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 18 apr 2010 22:47
Mit fyr: Twin Heat CPI-12
Areal: 160 + værksted
Brændsel: korn + træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland

Benekov R15 retur

Indlæg af nimadsen » 24 mar 2012 23:20

Forventningerne var høje, da jeg i juni 2010 bestilte nyt Benekov R15 m kornkit. Det viste sig imidlertid at blive starten på et længerevarende mareridt. Konkurs, manglende levering, dårlig/ingen service. Et bekendtskab som har kostet mange frustrationer og søvnløse nætter... Den korte historie er, at Benekov R15 ikke kunne brænde korn, selv efter flere forsøg fra Benekov. Fyret er nu afhentet, og nyt fyr er installeret. På trods af økonomisk tab, er jeg glad og lettet over, at jeg nu kan starte på en frisk, og at jeg ALDRIG for behov for service fra Benekov Danmark.

Jeg er velvidende om, at der er brugere, som er tilfredse med deres Benekov fyr. Jeg er kun glad for, at der er tilfredse Benekov brugere og ikke alle har samme oplevelse som jeg har....


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Benekov R15 retur

Indlæg af timkenneth » 24 mar 2012 23:27

træls. twinheatn kan brænde korn kan jeg fortælle dig :D

hvad var der galt med benekov'en siden den ikke ville tage korn? hvilken styrring?

Brugeravatar
nimadsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 18 apr 2010 22:47
Mit fyr: Twin Heat CPI-12
Areal: 160 + værksted
Brændsel: korn + træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland

Benekov R15 retur

Indlæg af nimadsen » 04 apr 2012 23:23

Spritny R15 Linux med alt hvad der skulle til for at brænde korn. Jeg ved ikke hvad der var galt med den og hvorfor den ikke kunne brænde korn. Det er en lang og kedelig historie som jeg næsten ikke orker at fortælle, men dejligt var det at komme af med den.
Twin Heat CPI 12 blev bestilt onsdag, leveret fredag, installeret lørdag og jeg kunne trykke start søndag med en uge til Jul. Den har kørt problemfrit, på standard instillinger for korn, lige siden. :great:

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Benekov R15 retur

Indlæg af Kruse » 05 apr 2012 08:33

Ja mærkligt at den ikke kunne køre med korn, synes næsten min køre bedst med korn, men linux har godtnok været et problembarn der nok skulle have været kvalt i fødsel :twisted:

Lyder godt at Twin Heaten køre uden problemer, det vigtigste er at der er varme på :great:
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

BumleDK
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11 dec 2010 20:46
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 160+90 kælder
Brændsel: Havre
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 40 kg
Årligt forbrug: ?

Benekov R15 retur

Indlæg af BumleDK » 06 apr 2012 10:09

jeg har lige skiftet tilbage til havre fra træpiller i min R15. Og det kører faktisk bedre nu efter min mening.


Besvar