Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brug for hjælp til nyt pillefyr .

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
fiznap
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 sep 2007 17:59

Brug for hjælp til nyt pillefyr .

Indlæg af fiznap » 14 sep 2007 18:09

Hej

Jeg hus med kælder stue og 1.sal. lige nu fyre jeg med koks til at holde stuen og 1.sal varm og kan supplere med en varme pumpe på 1sal.

Mit store problem er min kælder der er pt ingen varme overhovdet. jeg er i gang med at renovere kælderen. jeg har et rum på ca 25m2 hvor jeg har placeret 2 radiatore og så har jeg et mindre rum på ca 15 m2 hvor jeg har planer om at lægge gulvvarme da jeg skal bygge min kloak om alligevel.

Fyret skal stå i et virtualerum som er ca 2 m2 så det må ikke fylde for meget :) og skal have en vandtilslutning. og muligvis en brænder til olie hvis man tager en tur på skiferie ville det være rart at det kunne holde kældere bare lidt varm. itiden man er væk.

så har jeg planer om at lave en skorsten mere da den jeg har sidder midt i huset og bliver meget svært at komme til. så planer er at lave en skorsten ud gennem væggen og op langs huset.

Jeg har måske planer om at udvide til at varme hele huset op men det er nok først en 4 år ud i fremtiden

nogle der har nogle ideer hvad man skal vælge og hvilke prisleje fyret og skorsten kommer til at ligge i ?

på forhånd tak

Brian


petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 15 sep 2007 08:43

Hejsa

En scotte brænder + kedel kan fåes til ca 20000, mener også det er det prisleje f.eks en Multi 22 + kedel ligger i.

En scotte brænder og en kedel fylder ikke ret meget, dog skal der også være plads til magasin, med mindre du kan føre snegl igennem væg og ind i naborum.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 15 sep 2007 09:17

Hejsa

På dette link kan du se hvormeget en Multi 22 fylder , jeg har så godt nok som petaas skriver min Silo/magasin til at stå i rummet ved siden af .

http://www.dincomputerbutik.dk/mit_fyrrum.htm


Besvar