Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udmelding af fjernvarmeforsyning.

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Udmelding af fjernvarmeforsyning.

Indlæg af Slivsgaard » 13 sep 2007 22:31

tillykke med kampen og ja det er godt man ikke er bundet til, at skulle have noget specielt. da det ser ud til at når nogen, har eneret på levering bliver prisen derefter.


Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Indlæg af ktm » 14 sep 2007 03:13

Slivsgaard skrev:da det ser ud til at når nogen, har eneret på levering bliver prisen derefter.
Da olieselskaberne for nogle år siden erobrede træpillemarkedet var det angiveligt for at sikre træpillekunderne en sikker, stabil og billig leverance af miljørigtigt brændsel.

I mit mistroiske sind, havde jeg en helt anden opfattelse af den sag. I min enfold havde jeg en mistanke om, at deres ærinde nok mere gik i retning af at gøre det mindre attraktivt for os at "snyde" for at bruge deres ækle olie. Hvordan var det lige, at det gik med priserne efter den tid?

Lad os bede til at konkurrencen aldrig nogen sinde må blive sat ud af kraft.

Jeg er inderlig modstander af fusioner, sammenlægninger og andre tiltag, der sætter konkurrencen ud af spil.

mvh
ktm

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 14 sep 2007 10:25

ktm skrev: Da olieselskaberne for nogle år siden erobrede træpillemarkedet var det angiveligt for at sikre træpillekunderne en sikker, stabil og billig leverance af miljørigtigt brændsel.

I mit mistroiske sind, havde jeg en helt anden opfattelse af den sag. I min enfold havde jeg en mistanke om, at deres ærinde nok mere gik i retning af at gøre det mindre attraktivt for os at "snyde" for at bruge deres ækle olie. Hvordan var det lige, at det gik med priserne efter den tid?

Lad os bede til at konkurrencen aldrig nogen sinde må blive sat ud af kraft.

Jeg er inderlig modstander af fusioner, sammenlægninger og andre tiltag, der sætter konkurrencen ud af spil.

mvh
ktm

er langt hen af vejen enig i at jo stører jo dyrer....

feks arla... bønderne bliver underbetalt og firmaet over betaler andre steder for at udvide...


angående pillerne har olieselskaberne pengene til at lave mange penge... de kan jo købe øst på i meget store mængder og der for tjæne helt vildt meget på pillerne+ der er mange der har handlet med dem og tror det er det sikerste og billigste :roll:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Indlæg af ktm » 14 sep 2007 10:42

er langt hen af vejen enig i at jo stører jo dyrer....

feks arla... bønderne bliver underbetalt og firmaet over betaler andre steder for at udvide...


angående pillerne har olieselskaberne pengene til at lave mange penge... de kan jo købe øst på i meget store mængder og der for tjæne helt vildt meget på pillerne+ der er mange der har handlet med dem og tror det er det sikerste og billigste :roll:
Jo tak, jeg røg også på den galej og fik lortepille fra 2 forskellige olieselskaber i den første vinter, idet ingen andre havde noget!! :evil:
Det mest fantastiske var deres måde at tackle klagerne. De mente jeg var skingrende skør neurotiker, idet alle andre var vildt begejstrede for den nu langt bedre kvalitet og service. bvadrr!
mvh
ktm


Besvar