Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af KristianVilhelm » 29 mar 2012 13:35

Skiveren

Jeg røg da også selv i, men havde jeg set han var gået ned 2 gange før havde jeg da aldrig købt af ham.
Da jeg i sin tid googlede rundt fandt jeg ikke noget voldsomt belastene på karsten/benekov, det vil man jo unægteligt gøre nu.

En synd og skam, for jeg syntes stadig det er et godt produkt. Jeg har ikke set et anlæg der kan det samme, og slet ikke til samme pris.


remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 29 mar 2012 13:36

Kan kun betegne det som sørgeligt for alle os, :cry: der har et Benekov fyr, at der er nu usikkerhed omkring hvor og hvorledes vi kan få service fremover. og godt at der er nogen som er ved at få startet en servicemulighed op. :great:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Ulrik » 29 mar 2012 13:53

Benekov er et godt produkt. Det er der slet ingen tvivl om.
Jeg nægter at tro at det er slut med Benekov i DK
MvH Ulrik©

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 29 mar 2012 14:11

Nu ved vi jo heller ikke, hvad der er sket bortset fra den korte meddelelse på Liagros/Benekov' hjemmeside fra Karsten.
Der er mange gode ting ved et Benekov -stokerfyr og ser man på prisen er den vel heller ikke helt galt.
Til gengæld er det lort og skidt, når det kan se ud til, at man lukker 2 gange lige i træk. Den slags lukninger giver ikke point og slet ikke når kunderne føler sig tabt og usikre på hvad det lige er der sker.

Dannie02
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 14 mar 2012 13:30

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Dannie02 » 29 mar 2012 14:26

Hej Ulrik.
Jeg tror personligt at det mere er personkredsen omkring Benekov, som er uheldig. Der er ihvertfald mange købere, som har haft svært ved, at få nødvendig service på fyrene. Og når Benekov Tjekkiet vælger stædigt at fastholde samarbejdet med den samme person, så er der intet i denne verden, som er bedre end det svageste led. Punktum. Jeg tror Ulrik, uden at du må misforstå mig, at du i forhold til DIT Benekov fyr har fået en speciel god service, fordi du er en meget vigitg person. For os andre, som ikke har haft den status har resultatet været mere blandet. Personligt tror jeg at viljen fra Karstens side har været stor - men det er nu engang ikke viljen alene som gør det.


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Klaus » 29 mar 2012 17:32

Dannie02 » 29 Mar 2012, 14:26 skrev:Hej Ulrik.
Jeg tror personligt at det mere er personkredsen omkring Benekov, som er uheldig. Der er ihvertfald mange købere, som har haft svært ved, at få nødvendig service på fyrene. Og når Benekov Tjekkiet vælger stædigt at fastholde samarbejdet med den samme person, så er der intet i denne verden, som er bedre end det svageste led. Punktum. Jeg tror Ulrik, uden at du må misforstå mig, at du i forhold til DIT Benekov fyr har fået en speciel god service, fordi du er en meget vigitg person. For os andre, som ikke har haft den status har resultatet været mere blandet. Personligt tror jeg at viljen fra Karstens side har været stor - men det er nu engang ikke viljen alene som gør det.
Jeg hører nu til en af os der altid har fået god service fra Karstens side også lørdag og søndag også selvom det var min ekspantionsbeholder der sprang læk, i denne uge selvom Karsten var ved at lukke kørte han ud til min X og fejlsøgte anlægget og det viste sig at det var den lokale VVSer der havde kludret i det og i dag ringede Karsten til mig og svarede på spørgsmål om MGM Comfort som i øvrigt ikke skal bruge shunt da fremløbet ikke er i bunden! han var dog træt af han ikke kunne sælge mig en :wink: det er da service til sidste krampetrækning, så tilfredse kunder er vi da også mange af, hvor mange er det du omtaler som "os der har fået dårlig service", Dannie? Jeg hører ikke om ret mange andre end dig !
Desuden nægter jeg at tro at Benekov fabrikken lader ret mange kunder i stikken, og lur mig om der ikke allerede er en der har henvendt sig til fabrikken for at få forhandlingen og overtage servicen. Jeg er klar som den første til at købe en MGM Comfort når butikken åbner igen.

Dannie02
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 14 mar 2012 13:30

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Dannie02 » 29 mar 2012 17:50

Hej KLaus
Jeg har for nuværende ca 40 henvendelser. Men som jeg også skrev, så tror jeg faktisk at viljen hos Karsten er stor - men det er ikke altid nok - desværre.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Ulrik » 29 mar 2012 17:54

Jeg kan hverken be- eller afkræfte om Karsten skulle have gjort noget ekstra for mig.
Men i situationens lys er det vel også ligegyldigt? Her tænker jeg i forhold til produktets kvalitet og dets videre liv.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Klaus » 29 mar 2012 18:53

Dannie02 » 29 Mar 2012, 17:50 skrev:Hej KLaus
Jeg har for nuværende ca 40 henvendelser. Men som jeg også skrev, så tror jeg faktisk at viljen hos Karsten er stor - men det er ikke altid nok - desværre.
Ud af ca. 3000 kørende Benekov og MGM er det vel ikke så galt :great:
Et lille link til Karsten: http://www.haderkunder.dk/?side=faq.html

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af KristianVilhelm » 29 mar 2012 19:11

Klaus

Tror nu engang det er meget rigtigt som, Dannie skriver at, Karsten meget gerne vil. Problemet er bare han glemmer, og af og til får rodet lidt rundt i tingene. Det er jo selvfølgelig forskelligt hvordan man oplever det.

Jeg ringer gerne 5 gange hvis det er det der skal til for at få de ting man i grunden har betalt for, men kan sagtens se der er nogen der står af på det.

Sidder dog med en lidt bitter fornemmelse når jeg kigger på min regning med 5 års tryghedsgaranti, og stadig står og mangler de sidste småting til det fyr jeg forudbetalte for snart et år siden. Jeg har også prøvet at ringe til ham nogle gange over de sidste par uger, dog uden held.

God service vil jeg ikke sige jeg har fået, tålelig måske. Har altid kunne snakke med Karsten, om han dog skulle mindes om tingene en del gange.


Besvar