Helt til hundene...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Syntes du det er ok at skyde en hund såfremt denne strejfer gentagende gange på din grund

Ja, såfremt ejeren skriftligt er blevet advaret
76
82%
Nej
17
18%
 
Afgivne stemmer: 93

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Landlyst »

Lintz » 28 Mar 2012, 19:47 skrev: Det ville være en nem løsning, der er også mange som dyrke sin forretning inde fra fængslet af, så hvorfor ikke også dig Levi. :D
Vi ved begge at det ikke er muligt - Desværre, Helt enig der var nok nogle som trængte til en lærestreg for livet - Men hvad med dem hvor hunden bare er en udbryderkonge eller hvor børnene bare ikke tænker sig om og lader lågen stå åben.....

Hvis det kun er en enkelt gang det sker er der jo ikke nogen der når at annoncere og skyde... Det er jo i gentagelses tilfælde.... Men man kunne jo også indføre bøder på over 10.000kr for at den bliver indleveret til politiet 3. gang og der efter ganger med bare med antalt gange.... så ka de måske lære det... altså menneskerne... :great:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Lintz »

Landlyst » 28 Mar 2012, 19:47 skrev:Ja den er farlig... Men jeg holder på at den lov IKKE fejler noget og den er da på ingen måde blevet misbrugt...

Har selv hund og han strejfer ikke... Men gjorde han blev godt nok enten bundet eller hegnet inde... Hader strejfere...

Havde på et tidspunkt en nabo med til sidst 3 hunde, alle tre var hyrdehunde i forskellige blandinger... De strejfede hos os og naboen, som havde omkring 260køer gående op til landevejen... ka lige se hvis de fik drevet dem over vejen.... Der var jeg en dag over og banke dem op kl. 6 da jeg så dem rende rundt, kællingen påstod at hendes hunde var lukke inde og det ikke var hendes, da de så i samme øjeblik kom rundt om hushjørnet... Da informerede jeg hende om at hvis de gentog sig så´måtte vi jo altså skyde dem.... Hold da op hun blev sur... Men kontaktede politiet med det samme og der blev jeg så oplyst om at bare jeg skulle sætte en annonce i lokal avisen, så kunne jeg gøre det uden vidre... Der udover så gælder jagtloven ikke på det område, så man må godt skyde dem selv om det faktisk er mørkt og det kræver ikke jagttegn, bare våbentilladelse...

De flyttede så heldigvis kort efter... icon_cheesygrin.gif

Men helt enig med Zarge og Levi... 8)

Jamen Lintz hvorfor skal vi have andres dyr påduttet i vores egne haver? Er det så også ok at mine unger køre cross inde i din have i stedet for på min mark? De er også nogen søde og charmende børn... 8)
Til både Landlyst og Zarge - Det er altid meget svært med dissse dyr, Jeg havde nok ikke 4 katte hvis jeg boede i et villakvater, jeg bor i en skov 300 m fra nærmeste nabo men har da boet i sådan et kvater hvor "Pelle" altid kom på besøg og jagede solsorten væk samt "lagde" kattepoter på min bil, Jeg har aldrig skældt ejeren ud men bare jaget katten væk når det var nødvendig.
Med hensyn til om "Landlyst" unger skal køre motorcross i min baghave - Det skal de ikke - Det er mennesker og de skal lære hvad pli er, Det er lidt svært at lære dyr - især katte.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Landlyst »

Til både Landlyst og Zarge - Det er altid meget svært med dissse dyr, Jeg havde nok ikke 4 katte hvis jeg boede i et villakvater, jeg bor i en skov 300 m fra nærmeste nabo men har da boet i sådan et kvater hvor "Pelle" altid kom på besøg og jagede solsorten væk samt "lagde" kattepoter på min bil, Jeg har aldrig skældt ejeren ud men bare jaget katten væk når det var nødvendig.
Med hensyn til om "Landlyst" unger skal køre motorcross i min baghave - Det skal de ikke - Det er mennesker og de skal lære hvad pli er, Det er lidt svært at lære dyr - især katte.
Jojo afstand hjælper jo, men jeg vil ikke have naboens hund rendende.. og det er vi heldigvis enige om... :great:

Og jo en kat er jo ikke så slem som en hund, men den skulle jeg dælme nok lære at blive væk, med en spand vand icon_cheesygrin.gif Hvis ikke hunden har klaret det... 8)

Men ja katte er svære at opdrage til at blive på matriklen... Men det ka alle hunde sagtens lære, vores ka jagte katte med "flyvskraldågefart" men han stopper inden han løber tør for grund.... SÅ der er INGEN undskylding for at hunde gentagene gange strejfer.... Basta
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Ulrik »

Jeg synes det er acceptabelt at det er sket. Manden der skød var i sin gode ret.

Det jeg synes er mest opsigtsvækkende i denne sag er at nogle mennesker har været så skødesløs og ligeglad med hvor deres hund løb hen når den var ude.
Mange advarsler og 3 politianmeldelser. De fjolser skal fanme ikke komme flæbende til mig!

Jeg ved ikke om jeg selv kunne gøre det. Det er svært at sige.
Men jeg ville nok prøve at fange den og smide noget iskoldt vand på den.
Det kan jo også være at jægeren har gjort.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Lintz »

Landlyst » 28 Mar 2012, 20:07 skrev: Jojo afstand hjælper jo, men jeg vil ikke have naboens hund rendende.. og det er vi heldigvis enige om... :great:

Og jo en kat er jo ikke så slem som en hund, men den skulle jeg dælme nok lære at blive væk, med en spand vand icon_cheesygrin.gif Hvis ikke hunden har klaret det... 8)

Men ja katte er svære at opdrage til at blive på matriklen... Men det ka alle hunde sagtens lære, vores ka jagte katte med "flyvskraldågefart" men han stopper inden han løber tør for grund.... SÅ der er INGEN undskylding for at hunde gentagene gange strejfer.... Basta
Landlyst - Det er ikke fordi jeg er uenig med dig i den forstand - der findes hunde (og ejere) som ikke burde leve, men jeg kender til få tilfælde hvor jeg mener at loven bliver taget lidt for bogstavligt - Bare fordi man har en bøsse og et jagttegn. Og ja - Generelt kan jeg ikke lide jægerer - så er det sagt...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Havmand »

Som så mange andre steder, er der debat-foder i denne sag...

Jeg mener at kunne erindre noget om at det ikke er tilladt at skyde katte på samme måde som hunde, da katte er et strejferdyr a natur...
Katte skal bare ha med vandslangen - et fif jeg vil dele... Højtryksrenseren er fin til lidt længere afstande icon_cheesygrin.gif

En hund kan opdrages - jeg har set eksempler på flere hunde, som ikke forlader deres grund, trods man stod og viftede med et kødben lige uden for grunden... Men hvis ejeren gav den lov, var den fri... Det er god stil :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Havmand »

Generelt kan jeg ikke lide Lintz icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Landlyst »

Nu kræver det jo altså ikke jagttegn for at skyde dyr iht. mark og vejfredsloven.... Blot et lovligt våben... Man ka end vidre skyde uden varsel hvis ens dyr eller en selv er truet... Den er så lidt flydende og ka så let misbruges... men hvis man har en flok dyr og der er en hund der er igang med at jagte dem, så ville jeg ikke tænke 2 gange om jeg skulle stoppe den....
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Helt til hundene...

Indlæg af MartinLau »

Det er jo på ingen måde pænt at skyde hunden, men der var iflg. pressen rigelig advarsler og politiet havde sågar hentet hunden et par gange
=
Ejeren har gjort nok for at holde sin hund på matriklen.

Jeg kunne risikere det samme med min kat og de er en del sværere at holde på matriklen end en hund er.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Lintz »

Havmand » 28 Mar 2012, 20:23 skrev:Generelt kan jeg ikke lide Lintz icon_cheesygrin.gif
Måske kommer jeg til Næstved inden så længe Havmand....Du kan vente dig..kan du
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar