Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hjælp med valg af bærbar

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
gulvmand
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 07 feb 2012 12:15
Mit fyr: Atmos Dc 25
Areal: 146 m2
Brændsel: Pind, blandet
Fremviser gerne i postnummer: 4160
Dagligt forbrug: 1 til 2 bør fuld
Geografisk sted: Herlufmagle
Kontakt:

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af gulvmand » 26 mar 2012 15:07

Godt ord igen,,


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2012 16:18

For lige at opsummere lidt. Den ved wupti ser ganske fin ud. Men hvordan med den HP helt i starten af emnet? Er den helt udelukket? HD må ikke være for lille. Jeg er jo fotograf for dansk traktortræk, så efter hvert stævne, er der lige 20 gb billeder.
Jeg vil gerne have en maskine med god komfort for brugeren. Den skal bruges hovedsageligt til arbejde og til billedredigering.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Tom_AT » 26 mar 2012 16:24

Nu nævner du billedebehandling. Bruger du photoshop ?

Det slog mig også lige. Alle nævnte bærbare i denne tråd har en relativt lav skærmopløsning. Eftersom du bruger det til billedebehandling var det måske værd at finde en bærbar med højere opløsning. Det er nu noget rarere :-)

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2012 19:04

Tom_AT » 26 Mar 2012, 16:24 skrev:Nu nævner du billedebehandling. Bruger du photoshop ?

Det slog mig også lige. Alle nævnte bærbare i denne tråd har en relativt lav skærmopløsning. Eftersom du bruger det til billedebehandling var det måske værd at finde en bærbar med højere opløsning. Det er nu noget rarere :-)
Jeg bruger ikke photoshop. Men nu nævner du opløsningen. Den synes jeg de alle har. Har du nogle link til nogle der er bedre, til prisen?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Albert » 26 mar 2012 19:40

Prøv et opkald til EL Giganten,de har noget de kalder B vare,dvs. en vare som har været solgt og køber har fortrudt,hvor EL Giganten så har taget varen retur,her kan man typisk inden for Pc købe en der har koster omkring 7000 til omkring 5000 kr.
De yder samme garanti som normalt på disse vare.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Dunas » 26 mar 2012 19:52

Jeg købte en bærbar ved Laptops.dk omkring aug-/sept. mdr. 2011. Købte en HP Pavilion dv6-3006eo og den er jeg meget glad for. Men det er lidt underlig, for jeg gav 3399 kr. tilbage i aug-/sept. mdr. 2011. Kan se den koster 4699 kr. ved Wupti dags dato, nøjargtig magen til min. Troede egentlig, at priser på edb falder og falder dag for dag. Men her har jeg da hvis gjort et godt købt icon_cheesygrin.gif. Laptops.dk har dem ikke til salg mere, men kan klart anbefale denne HP Pavilion dv6-3006eo.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Tom_AT » 26 mar 2012 20:14

Bigfoot » 26 Mar 2012, 19:04 skrev: Jeg bruger ikke photoshop. Men nu nævner du opløsningen. Den synes jeg de alle har. Har du nogle link til nogle der er bedre, til prisen?
Hvis det skal være i5 kommer det nok til at knibe at finde en bærbar med høj opløsning skærm til under 5000,-. Evt kunne du gå lidt på kompromis og så finde en med høj opløsning og så en i3 CPU. Det er selvfølgelig et skridt bagud på det tekniske, men en god skærm til billedbehandling er nu ikke at kimse af.

Jeg kigger lige på hvad der er af muligheder :-)

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af newpas » 26 mar 2012 21:01

Lyt Til Albert. Han har en pointe!1 (Min søn arbejder i El-giganten) og han siger det samme om en laptop som jeg står for at købe. Oprindelig pris: 8000, Nuværende pris ca5,500kr

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Jobak » 26 mar 2012 22:32

Den her er fin til prisen, Acer's "billig serie" har dog ikke verdens bedste anbefaling.
Og servicen i Bilka kan du ikke pege fingre af.
Acer
Her sparer du 500,00. Dog ringere grafikkort + ½ hdd. Så kan du også købe en USB harddisk til backup. icon_cheesygrin.gif
Acer2
Her er en HP DV6, dog med AMD chipsæt (er selv mere til Intel). Og HP DV6 har vist også lidt problemer med grafikCPU'en. (google it) Men lækker er den da og kigge på.. Har vejledt 2 i familien og det blev AMD,
de har aldrig fejlet noget.
HP DV6
Jeg ved godt jeg "selvkritiserer" de eksempler jeg har givet. Men 5k er altså 2-3k for lidt til en go bærbar,
men det er dit budget, så respekt for det. :great:

edit
lige 1 til
HP G6 med den rigtige CPU (til prisen) og standalone grafikkort.
HP G6

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

hjælp med valg af bærbar

Indlæg af Tom_AT » 26 mar 2012 23:08

Det med at en bærbar absolut skal koste 7-8000,- før den er noget værd.. Det er altså en værre gang vrøvl. Undskyld mig. Når man for 4000,- og op kan få en bærbar med Intel Core i5 CPU er der slet ingen grund til at vælge AMD. På bærbar fronten kan AMD bare slet ikke være med.

Og hvorfor er det lige at folk bliver ved med at ævle løs om dedikeret grafikkort osv.. ? Bigfoot skal ikke bruge den til at spille på. Den skal bruges til bla. billedbehandling. Og eftersom han ikke bruger Photoshop CS4/CS5 har han intet at bruge et kraftigt grafikkort til. Og her skulle det så være Nvidia, pga CUDA som der er support for i visse dele af CS4/5. Men det er der nok nogle langt klogere end mig der kan forklare langt mere om.

Hvis ikke han vil have en ny til 5000,- hvor han kan få en ganske hæderlig bærbar med Core i5 eller i7, så er Alberts forslag med køb af en returneret bærbar i El-giganten nok ikke nogen tosset ide.


Besvar