Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

motor til sneglen

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
hr mortensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 sep 2007 08:52
Mit fyr: BAXI 1,5
Areal: 200m² i 3 plan
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200

motor til sneglen

Indlæg af hr mortensen » 04 sep 2007 15:12

Hejsa faldt lige over dette super forum her :great:
Nå men jeg ville lige høre om der skulle være andre der har oplevet at viklingerne i spolen brænder over. (på motoren til sneglen) det drejer sig om baxi 1,5 fra 2004.
havde slukket helt for banditten her under vores ombygning så vi kunne spare noget brændsel over sommeren :wink: og fik det da også startet op for et par dage siden. det kørte uporklageligt et par timer. Men så fejlkode A3 :cry: at tømme 200l piller ud for at kontrolere om der var noget der havde sat sig fast. måle spændning alt ok. næste dag adskilte jeg så motoren og der var fejlen 2 vindinger i spolen brændt over. øv øv!!
vore montør havde så dengang vi købte fyret glemt at informere os om at vi faktisk kunne få helt op til 5 års garrenti, så jeg håber vi får en god pris for den ser dyr ud. :cry:

ps er ved at opbygge vores hus og fyrrummet er ikke færdig endnu, men der skal nok bli lagt billeder op


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Jobak » 04 sep 2007 21:28

hr mortensen skrev:vore montør havde så dengang vi købte fyret glemt at informere os om at vi faktisk kunne få helt op til 5 års garrenti, så jeg håber vi får en god pris for den ser dyr ud. :cry:
Jeg så godt det med 5 års garantien da vi købte vores. Så jeg ringede til en "Baxi godkendt montør". Som skulle komme og se vores installation, som Baxi kræver for den udvidede garanti. Jeg kunne nemlig godt tænke mig 5 års garanti. Installatøren lød fuldstændig uforstående og ville undersøge sagen og ringe tilbage. Men det gjorde han aldrig.
Så tog den ene dag den anden og nu er det for sent :evil:
Held og lykke med motoren og ombygningen, vi glæder os til billederne...

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 10 sep 2007 20:51

Fik du en god pris ellers kik i køb salg

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 12 sep 2007 12:26

hejsa.

Find evt selv en motor på nettet med gear. Du har jo type pladen. måske en elektro mekaniker har noget liggende.

Claus AKA pillen

Netop hjemvednt fra Østen Med goodies.


Besvar