Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Låst
levi

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af levi » 20 mar 2012 22:11

Vangsgaard » 20 Mar 2012, 21:45 skrev:
Mon ikke også fortjenesten som "halv producent" med egenudviklet styring osv er noget højere end hos en "normal" forhandler/grossist. Man må dog nok også forvente at det er nogle udviklingsomkostninger der skal dækkes hjem ?

Desuden har han såvidt jeg ved ikke omkostninger til butik andet en demobilen :)
Tror du seriøst selv på at Dan Elkjær er den eneste der skal "fødes" ?

Jeg nægter at tro på at Dan Elkjær selv har kunne finansiere ekoheat setuppet, - bare det at få den typegodkendt og få den produceret kræver langt flere penge end et "APS" har til rådighed icon_cheesygrin.gif

Lur mig om der ikke er nogle gamle "kendinge" i baggrunden som har pengepungen i orden, - og som også vil have en bid af kagen/Eller Dækket deres investering ind icon_cheesygrin.gif

F.eks er det pudsigt at Jan Pihl som er ansat hos en "konkurrent" var på DTI med Ekoheaten, - hvorfor tester "konkurrenten" ekoheaten ?, - det er da mystisk medmindre der naturligvis er en anden ejer bagved.... :shock:


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren » 20 mar 2012 22:18

Hmm... Så ring da til Dan og hør... Hvis dette skulle ha nogle indflydelse på Ekoheaten...
Last edited by 2 on Skiveren; edited 20 times in total
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

robinhood
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af robinhood » 20 mar 2012 22:19

jeg tror nu også nok ekoheaten skal overleve virker som et meget gennemtænkt fyr og er bestemt ikke blevet afskrækket endnu
Rom blev heller ikke bygget på en dag og så lang tid har den jo heller ikke været på markedet

levi

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af levi » 20 mar 2012 22:22


Hmm... Så ring da til Dan og hør... Hvis dette skulle ha nogle indflydelse på Ekoheaten...
Det er netop en positiv ting økonomisk at der er en skjult ejer bag selskabet der har orden i økonomien, - det gør selskabet sikrere end hvis det blot var Dan Elkjær - selvom det er et APS :great:

Dog kunne man godt skrive at Ekopower var en del af et andet firma i deres profil :great:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren » 20 mar 2012 22:24

Ja du har fat i noget... Enig..
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Grevens » 20 mar 2012 22:28

... Levi ... det klær ikke en Guru at bringe rygter om et konkurrende produkt ... når du samtidig er sendrægtig med at viderbringe rygter om dit eget produkt ... - her tænker jeg på woody og såén ...

... arhhh ... kan sku også bare være jeg er for gammeldaws ... men du burde være for god til dette Levi ...

.. og hvor står der i din egen profil hvem der ejer dit firma ??? ...

... arrhhhggg ... jeg er sku gammeldaws ... jeg fejer altid for naboen, og så er jeg træt, så jeg gider ikke feje for mig selv ...

... Levi for fanden ... du er bedre end det spor du er på vej ind på ... 8)
...

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Vangsgaard » 20 mar 2012 22:33

levi » 20 Mar 2012, 22:11 skrev: Tror du seriøst selv på at Dan Elkjær er den eneste der skal "fødes" ?

Jeg nægter at tro på at Dan Elkjær selv har kunne finansiere ekoheat setuppet, - bare det at få den typegodkendt og få den produceret kræver langt flere penge end et "APS" har til rådighed icon_cheesygrin.gif

Lur mig om der ikke er nogle gamle "kendinge" i baggrunden som har pengepungen i orden, - og som også vil have en bid af kagen/Eller Dækket deres investering ind icon_cheesygrin.gif

F.eks er det pudsigt at Jan Pihl som er ansat hos en "konkurrent" var på DTI med Ekoheaten, - hvorfor tester "konkurrenten" ekoheaten ?, - det er da mystisk medmindre der naturligvis er en anden ejer bagved.... :shock:
Nej, derfor jeg lige fik sneget udvikslingsomkostninger ind i mit indlæg :) . Selvfølgelig er det ikke gratis at udvikle og få godkendt.
Et APS kan jo godt have højere startkapital end de 80.000kr der normalt kræves, og det er jo heller ikke sjældent set at man har investore med hvis man har et produkt/strategi med potentiale men som dog kræver lidt ekstra kapital for at blive realiseret.

Men nok om det, Scotten har bare fået endnu en konkurrent på markedet - det er jo kun godt for forbrugerne :)

levi

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af levi » 20 mar 2012 22:34

Grevens » 20 Mar 2012, 22:28 skrev:... Levi ... det klær ikke en Guru at bringe rygter om et konkurrende produkt ... når du samtidig er sendrægtig med at viderbringe rygter om dit eget produkt ... - her tænker jeg på woody og såén ...

... arhhh ... kan sku også bare være jeg er for gammeldaws ... men du burde være for god til dette Levi ...

.. og hvor står der i din egen profil hvem der ejer dit firma ??? ...

... arrhhhggg ... jeg er sku gammeldaws ... jeg fejer altid for naboen, og så er jeg træt, så jeg gider ikke feje for mig selv ...

... Levi for fanden ... du er bedre end det spor du er på vej ind på ... 8)
Det var faktisk positivt ment - altså sikkerhedsmæssigt for kunder der køber et Ekoheat :shock:

Og det er altså ikke rygter - det er så sandt som det er skrevet!

levi

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af levi » 20 mar 2012 22:40


Nej, derfor jeg lige fik sneget udvikslingsomkostninger ind i mit indlæg :) . Selvfølgelig er det ikke gratis at udvikle og få godkendt.
Et APS kan jo godt have højere startkapital end de 80.000kr der normalt kræves, og det er jo heller ikke sjældent set at man har investore med hvis man har et produkt/strategi med potentiale men som dog kræver lidt ekstra kapital for at blive realiseret.

Men nok om det, Scotten har bare fået endnu en konkurrent på markedet - det er jo kun godt for forbrugerne :)
Jamen helt enig - og NBE har skam kun godt af lidt konkurrence, - det gør jo at de udvikler nye ting igen og igen icon_cheesygrin.gif :great:

Jeg ser absolut ikke Ekoheat som en konkurrent, - jeg ser dem som et frisk pust der har vækket NBE, - og det er jeg faktisk rigtig taknemmelig for :great:

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Vangsgaard » 20 mar 2012 22:43

levi » 20 Mar 2012, 22:40 skrev: Jamen helt enig - og NBE har skam kun godt af lidt konkurrence, - det gør jo at de udvikler nye ting igen og igen icon_cheesygrin.gif :great:

Jeg ser absolut ikke Ekoheat som en konkurrent, - jeg ser dem som et frisk pust der har vækket NBE, - og det er jeg faktisk rigtig taknemmelig for :great:

Helt sikkert, jeg ser da også frem til at se hvad de disker op med. Konen skal bare helst ikke vide hvad det koster icon_cheesygrin.gif


Låst