Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Tom_AT »

Jeg mener bare, det er jo ikke ligefrem en sjælden fejl at lysføler og eltænder går på sådan en Scotte. Jeg skal hurtigt medgive at det er super meget kedel for pengene. Men som andre tidligere har skrevet, så kan det undre at visse små og halvstore fejl på Scotte/Woody ikke for længst er blevet fixet.

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 13 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af nasty »

der må også være en sygdom når maggasinet fiktiv løber tør for piller, mit er da helt gået helt i selvsving åbner askeplade lukker askeplade luftrenser åbner askeplade lukker aske plade til føre brændsel slukker og gentage det nogle gange med samme senarige før jeg lige skriver fiktiv tal i silobeholder så ser det ud til at være væk + drifttimer er gået i nul skønt det har vel kørt ca 60 timer.
+ den bulder når den køre op i last en dyb rumlen noget aler et maskinrum på et skib

opretter lige et ny emne op det
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Oldgaard »

Tom_AT » 19 Mar 2012, 18:17 skrev:Jeg mener bare, det er jo ikke ligefrem en sjælden fejl at lysføler og eltænder går på sådan en Scotte. Jeg skal hurtigt medgive at det er super meget kedel for pengene. Men som andre tidligere har skrevet, så kan det undre at visse små og halvstore fejl på Scotte/Woody ikke for længst er blevet fixet.
Undskyld mig Tom, men kan simpelt hen ikke følge dig :? har nu haft en scotte i lidt over 1 år, og underligt nok, så har jeg ikke været ude for nogle små eller halvstore fejl, jeg har til dato skiftet 1!!! lysføler, i min verden så rangere lysføler og eltænder på linje med bremser/filtre på en bil som en gang i mellem skal udskiftes
Jeg kan ikke forstå hvad du har i mod scotte/woody ?


Selvom jeg har en scotte i huset, så kunne jeg da sagtens finde på at dukke op og kigge lidt nærmere på en Eko, bare for at se hvad det er for en størrelse, al ny teknik er jo spændene.

Sådan en fejl som Nasty kommer med syntes jeg et 10 * værere end en lysføler som svigter.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Tom_AT »

Oldgaard » 19 Mar 2012, 19:56 skrev: Undskyld mig Tom, men kan simpelt hen ikke følge dig :? har nu haft en scotte i lidt over 1 år, og underligt nok, så har jeg ikke været ude for nogle små eller halvstore fejl, jeg har til dato skiftet 1!!! lysføler, i min verden så rangere lysføler og eltænder på linje med bremser/filtre på en bil som en gang i mellem skal udskiftes
Jeg kan ikke forstå hvad du har i mod scotte/woody ?


Selvom jeg har en scotte i huset, så kunne jeg da sagtens finde på at dukke op og kigge lidt nærmere på en Eko, bare for at se hvad det er for en størrelse, al ny teknik er jo spændene.

Sådan en fejl som Nasty kommer med syntes jeg et 10 * værere end en lysføler som svigter.
Det er vel næppe en overraskelse for dig at der her på forum af og til er lidt snak om at de nævnte ting går i stykker. Nogle brugere skriver de holder under et år, mens andre ikke har problemer efter 2 års drift. Mon ejeren at pillefyr i 100.000,- klassen er enige med dig i at en el-tænder lys osv bare er sliddele?

Jeg er klar over der er en stor forskel i prisen, men alligevel. Jeg synes sgu ikke det er i orden at man kan risikere at skulle udskifte reservedele på et fyr allerede efter 1 års drift.

Og inden du nu farer alt for meget i flint, så læs lige hvad jeg også skrev.. For jeg er udmærket klar over alle fordelene ved en scotte, ikke mindst til prisen. Det er også derfor jeg selv har overvejet at udskifte min stoker med en. Men gik fra ideen igen. Man får et rigtigt godt fyr til prisen. Det undrer mig bare, altså førnævnte ting ikke er noget man fra NBEs side ikke forsøger udbedret.

Når det så er sagt, så synes jeg bestemt at det lader til NBE leverer en super service når uheldet er ude. Det er jo bestemt også værd at tage med.
Senest rettet af Tom_AT 19 mar 2012 20:10, rettet i alt 1 gang.
peos
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26 feb 2012 18:04
Mit fyr: Scotte 20 kW og 60 rør solvarme
Areal: 280
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: Ved jeg ikke endnu
Geografisk sted: Næstved

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af peos »

Hej René

Du har nok helt ret - både i at det ville være godt at kende årsagen til larmen, og også i at det nok ikke er et anlæg for mig. Det plejer at være klogt at stole på sin mavefornemmelse. Så jeg ender nok med at vælge en Scotte.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Grevens »

peos » 19 Mar 2012, 20:09 skrev:... -Det plejer at være klogt at stole på sin mavefornemmelse....

... ja ... - med sådan nogle valg vi står med her, hvor der er så meget at vælge imellem, skal man naturligvis vælge udfra et så godt oplyst grundlag som muligt ... - men i sidste ende skal man jo vælge ud fra sin "mavefornemmelse" ...
...
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Grevens »

... - kan jeg på nogen måde, uden at virke negativ og mavesur, opfordre til at man i denne tråd så vidt muligt, fastholder trådens overordnede emne ...

... - naturligvis skal vi da i denne tråd også kunne sammenligne med andre produkter, men for nye brugere og novicer udi pillefyr og deslignende ... bidrager en længere "ordstrid" om scotte/woody/biolyt/ fordele kontra fortrædligheder måske en anelse til begrebsforvirringen ...

I al fordraglighed og med venlige tanker til de erfaringer i trods alt deler med os nye ...

venligst Grevens
...
bennyl
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 mar 2012 16:56
Mit fyr: scotte 16kw år 2004
Areal: 176kwm
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 16-24kg
Årligt forbrug: ca 5000kg
Geografisk sted: sønderjylland

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af bennyl »

john m » 19 Mar 2012, 17:45 skrev: Hvor tit er i tide og utide ? :roll:
tja min første tænder holdt i 4 år og den næste virker stadig, så den er 4 år nu ca... har skiftet en lysføler på 7 år. så syns ikke det er tit...
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af triumph »

Tom_AT » 19 Mar 2012, 20:05 skrev: Det er vel næppe en overraskelse for dig at der her på forum af og til er lidt snak om at de nævnte ting går i stykker. Nogle brugere skriver de holder under et år, mens andre ikke har problemer efter 2 års drift. Mon ejeren at pillefyr i 100.000,- klassen er enige med dig i at en el-tænder lys osv bare er sliddele?

Jeg er klar over der er en stor forskel i prisen, men alligevel. Jeg synes sgu ikke det er i orden at man kan risikere at skulle udskifte reservedele på et fyr allerede efter 1 års drift.

.
Syntes at have læst at biowind anbefaler et årligt service (det spare man på woody) og hvis eltænder har tændt xx gange, så udskiftes den.
Så ja, der er en eltænder en sliddel. bare en der udskiftes efter fast interval, ligesom bremser på en bil
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Ulrik »

Alle tændere er sliddele uanset hvilket fyr det findes i.
Hvad scotte/woody angår så kan man simpelthen ikke gøre en udskiftning af eltænder til 100 kr til et problem!
Operationen tager 5 min og jeg regner da med at selv jeg kan finde ud af det :)

Hvad er det for en tænder der sidder på ekoheaten?
MvH Ulrik©

Besvar