Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt fastbrændselskedet og Pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
willysjeep
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 10 feb 2012 15:32
Mit fyr: Atmos DC 32S 2000 L akku
Areal: 260
Brændsel: træ
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Geografisk sted: Trabjerg

Nyt fastbrændselskedet og Pillefyr

Indlæg af willysjeep » 23 feb 2012 11:54

Hejsa

Jeg går med planer om at skille mig af med min "gamle" 25 KW Vigas og dertilhørende 1200 liter akkumuleringstank(gammel ombygget olietank). Jeg har samtidig en 12 m2 Arcon solfanger på taget der næsten levere varme fra Maj-Oktober.

Dette bruger jeg til at varme 205 m2 i grundplan samt 65 m2 på 1 sal beboelse op. Det skal siges det er kun de 165 m2 i grundplan der er varme på konstant da de resterende er gildesal.

Når jeg har varmet tanken op til 85 C går der ca 8 timer inden den er på 35 C, men fyre jeg konstant i Vigas'en kan en opfyldning holde 8 timer når det er elmetræ.

Jeg har indhentet tilbud fra DBVVS.dk og stor ros til Erik for de mange gode råd.

Jeg har planer om at stille følgende op:

Atmos DC32S gasogen kedel
Passat 2000 Liter Akku
Ecofire pillefyr 20PE+
Trevejs zoneventil så pillefyr køre uden om akku
Automix CTR på

Grunden til pillefyr er jeg gerne vil have friheden til at kunne rejse på ferie selv om det fryser uden for, og komme hjem til et hus med varme :lol:

Er der nogle som har erfaringer med nogle af de kedler og eller andre løsnings forslag.

Med Venlig Hilsen

Birger Henriksen
Hvo intet vover intet vinder!!

Atmos DC 32S med 62 C ladomat med 2000 liter akku, samt 12 m2 Arcon solfanger
25x2,5x2 meter brændeskur....28 stk Znshine 265 Watt paneler, 2 stk Delta Solivia 3,0 G4 EU inverter samt 1 stk SOLIVIA Gateway M1 G2. Monteret på jordstativ stik syd i 38 grader.


disko13
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 06 feb 2012 17:57

Nyt fastbrændselskedet og Pillefyr

Indlæg af disko13 » 18 mar 2012 20:37

Her skal laves nyt fyrrum.
Jeg stiller et oliefyr ind ved siden af et brændefyr hvor jeg senere kan tilkoble en stoker.
Grunden til træbrænderen er at jeg har gratis brænde, men min alder siger mig at jeg nok ikke kan blive ved med at fyre med dette brænde i ret mange år, derfor pilleenheden senere.
Oliefyret er så som suplement når jeg ikke er hjemme og træfyret slukker så starter oliebrænderen.
Senere er det så pillefyret der tager over hvor så oliebrænderen er i reserve.
Jeg bor på grænsen til Sdr.Jyll. så der er ikke så langt til billig brændsel sydover, af alle slags.
mvh
Olsen.

disko13
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 06 feb 2012 17:57

Nyt fastbrændselskedet og Pillefyr

Indlæg af disko13 » 18 mar 2012 20:42

Glemte at skrive, at det nok bliver et Alcon eller Gejs kombi, som faktisk kan brænde alt.
mvh
Olsen


Besvar