Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Uheldig skorstensfejer

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Tom_AT » 15 mar 2012 20:21

levi » 15 Mar 2012, 20:06 skrev: Ikke når man har et "selvrensende" fyr, - det rengør jo selv icon_cheesygrin.gif
Selvrensende, betyder det ikke at man selv skal gøre det rent? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Havmand » 15 mar 2012 20:26

Ulrik » 15 Mar 2012, 20:16 skrev: Ja, stakkels skorstensfejer icon_cheesygrin.gif
Nemli' icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Zarge » 15 mar 2012 20:50

ja, træls for ham og dig... Har du haft ringet til ham/ hans mester og drøftet situationen... Fuck denne gang, shit happens, men hvordan I griber det an fremadrettet... Det er jo til alles fordel at det kører uden problemer når der skal fejes... Og en fornuftig dialog er altid en go ting... Det vil "staklen" sikkert også foretrække, hvis han har bare en smule faglig stolthed, så spekulerer han stadig på hvad der gik galt, så det skal redes ud af verden!
Jeg har selv haft en go dialog, og har det stadig med fejer... Det er jo bare ganske almindelige menensker, når man snakker ordenligt til dem... ;-)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Oldgaard » 15 mar 2012 21:17

Er helt sikker på at fejeren går og grupler lidt over tingene ;) en ting er sikkert fremover så farer han temlig sikker frem på listefødder når han kommer til et fyr han ikke kender :)
Har prøvet at min fejer havde et lille uheld hos mig, det har så gjort at fremover så giver han lige et ring inden han kommer forbi ;) samt han nu helt sikkert ikke renser mit røgrør :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af remme » 15 mar 2012 21:34

:toofunny: Det er sgu en god historie når man har fået styr på huset igen. Fejeren burde næsten ha en regning for svinderiet... 8.gif Drogar-Laugh(LBG).gif :toofunny:


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Havmand » 15 mar 2012 22:04

remme » 15 Mar 2012, 21:34 skrev::toofunny: Det er sgu en god historie når man har fået styr på huset igen. Fejeren burde næsten ha en regning for svinderiet... 8.gif Drogar-Laugh(LBG).gif :toofunny:
Tja, eller et par gratis fejninger :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Lille put i kedlen » 15 mar 2012 23:32

Med moderne fyr og skorstene er skorstensfejerne i mange tilfælde en overflødig udgift - fatter ikke at det erhverv fortsat får lov til at have snabelen nede i folks lommer.
Min stålskorsten behøver egentlig ikke fejes - der skal kun fjernes lidt selvnedfalden sod og aske forneden og det gør jeg selv 2 gange om året.
Godkendelse af fyrrum mv. og et brandteknisk tilsyn f.eks hvert 5. år, kunne være på sin plads, men dertil behøves der vist ikke en skorstensfejerkasket.

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af Havmand » 16 mar 2012 07:41

Lille put i kedlen » 15 Mar 2012, 23:32 skrev:Med moderne fyr og skorstene er skorstensfejerne i mange tilfælde en overflødig udgift - fatter ikke at det erhverv fortsat får lov til at have snabelen nede i folks lommer.
Min stålskorsten behøver egentlig ikke fejes - der skal kun fjernes lidt selvnedfalden sod og aske forneden og det gør jeg selv 2 gange om året.
Godkendelse af fyrrum mv. og et brandteknisk tilsyn f.eks hvert 5. år, kunne være på sin plads, men dertil behøves der vist ikke en skorstensfejerkasket.
Næ, du siger noget...

Man kunne vel lave noget sms smileyordningen...

Har fejer været på besøg f.eks 3 år i træk, hvor der ikke har været nogen nævneværdig aske / sød eller andre problemer, kan han fremadrettet komme hvert 2. År Eller sjældnere
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af thy » 16 mar 2012 08:00

Lille put i kedlen » 15 Mar 2012, 23:32 skrev:Med moderne fyr og skorstene er skorstensfejerne i mange tilfælde en overflødig udgift - fatter ikke at det erhverv fortsat får lov til at have snabelen nede i folks lommer.
Min stålskorsten behøver egentlig ikke fejes - der skal kun fjernes lidt selvnedfalden sod og aske forneden og det gør jeg selv 2 gange om året.
Godkendelse af fyrrum mv. og et brandteknisk tilsyn f.eks hvert 5. år, kunne være på sin plads, men dertil behøves der vist ikke en skorstensfejerkasket.
penge vil vi jo gerne spare...MEN MEN det bliver som hvis biler kun skulle synes hver 5 år nogle ville blive holt i ok stand andre kun lige køre klar og så skiftes/laves lige før syn....

Jeg synes det er ok fejer kommer ikke fordi,dere har været noget i nu at komme efter...
MEN hvis nu det sku ske at der uheldig vis sku ske skorstensbrand eller til stopning og røgen pludselig ender i huset,selfølgelig en nat hvor man sover..hva så :shock:

Er desværre sikker på det vil koste liv,hvis ikke det bliver gjort løbene... ved godt nyere fyr/stokkere kører godt,men vi har jo heller ikke årligt tilsyn med kedlen(de fleste har ikke)....
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

calle

Uheldig skorstensfejer

Indlæg af calle » 16 mar 2012 09:50

Du er en rolig mand Fer :great:

Ærgerligt at du ikke har videoovervågning på fyrrummet. Så kunne du have lagt showet ud på Utube :lol:

Venlig hilsen


Besvar