Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Dannie02
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 14 mar 2012 13:30

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af Dannie02 » 15 mar 2012 08:05

Hej Flammen

Jeg ved ikke lige hvem du er. Men Benekov Danmark = Karsten Jørgensen. Benekov Danmark sælger stokere hvor bla. kedlen kommer fra Tjekkiet.

Liagro A/S er gået konkurs.


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af Albert » 15 mar 2012 08:28

Magen til klaphat skal man vist lede længe efter.
På den ene side er manden bekymret for hvordan hans fyr skal blive serviceret hvis firmaet det er købt hos lukker,eller indehaveren dør,på den anden side vil han åbenbart have firmaet lukket hurtigst muligt. new16

Hvad er grunden til at du går andres ærinde,og hvad er den dybere mening med det du har gang i,for du er selvfølgelig helt på det rene med hvad du risikerer,hvis du begynder at tilsvine et firma i offentlig rum,og firmaet derved påføres økonomisk tab.

Nu har det gennem tiden vist sig,at en del af problemerne med Benekov er selvforskyldte,primært pga.af manglende kendskab til styringens funktion,men det beretter absolut ingen til at begynde en heksejagt på nogen,men det er der så nogen der ikke forstår.

Jeg kan med ud fra i egen erfaring med en Benekov stoker sige,at den fungerer upåklageligt.og skal man bruge reservedele,og bestiller om morgenen,har man dem dagen efter,det skal så siges at jeg aldrig har råbt og skreget i telefonen,når jeg har talt med Karsten,det er som regel et godt udgangspunkt,hvis man selv vil behandles ordentlig.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af Albert » 15 mar 2012 08:36

Dannie02 » 15 Mar 2012, 08:05 skrev:Hej Flammen

Jeg ved ikke lige hvem du er. Men Benekov Danmark = Karsten Jørgensen. Benekov Danmark sælger stokere hvor bla. kedlen kommer fra Tjekkiet.

Liagro A/S er gået konkurs.
Det er vist her mange af de kedler der er på markedet kommer fra,og hvad er så problemet i det :pille:

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af agentjensen » 15 mar 2012 08:40

Uden at ville blande mig - så er her et link til CVR.dk hvor firmainfo om Benekov Danmark er tilgængelige for alle.
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/ ... r=33268181

Mvh Michael

p.s
Jeg har ikke en benekov og har ingen forbindelser til nogen der er nævnt eller er deltager i denne tråd :shock:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af Skiveren » 15 mar 2012 08:47

Albert » 15 Mar 2012, 08:28 skrev:Magen til klaphat skal man vist lede længe efter.
På den ene side er manden bekymret for hvordan hans fyr skal blive serviceret hvis firmaet det er købt hos lukker,eller indehaveren dør,på den anden side vil han åbenbart have firmaet lukket hurtigst muligt. new16

Hvad er grunden til at du går andres ærinde,og hvad er den dybere mening med det du har gang i,for du er selvfølgelig helt på det rene med hvad du risikerer,hvis du begynder at tilsvine et firma i offentlig rum,og firmaet derved påføres økonomisk tab.

Nu har det gennem tiden vist sig,at en del af problemerne med Benekov er selvforskyldte,primært pga.af manglende kendskab til styringens funktion,men det beretter absolut ingen til at begynde en heksejagt på nogen,men det er der så nogen der ikke forstår.

Jeg kan med ud fra i egen erfaring med en Benekov stoker sige,at den fungerer upåklageligt.og skal man bruge reservedele,og bestiller om morgenen,har man dem dagen efter,det skal så siges at jeg aldrig har råbt og skreget i telefonen,når jeg har talt med Karsten,det er som regel et godt udgangspunkt,hvis man selv vil behandles ordentlig.
Enig.. Jeg havde ellers besluttet mig for at blande mig uden om, da sådanne indlæg kun har værdi i mine øjne, hvis der var flere slutbrugere der kunne bekræfte de vilde beskyldninger !
Pga af manglende beviser, og ikke måden denne tråd er blevet ført frem på, vil jeg tage indholdet med et gran salt.
Men jeg kan da ikke lade vær med at ryste på hovedet over indholdet i denne tråd... :x
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af KristianVilhelm » 15 mar 2012 09:16

Som så mange andre, finder jeg også denne tråd en smule underlig. Der må da være lidt substands i det smuds man kaster ud?

Kan kun sige, jeg er en tilfreds benekov ejer. Jeg er hverken i lommen på karsten eller andre fra benekov, kun en tilfreds kunde.

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af From » 15 mar 2012 09:29

Først - Jeg kender ingen af de implicerede :-)

Det er ikke første gang at der er ballade om Liagro, der har i hvert fald været 2-3 tråde om emnet tidligere feks viewtopic.php?f=23&t=8948

Typisk mener køber ikke at han har fået hvad han har betalt for og når tråden starter her så kan parterne ikke tale sammen. Som jeg ser det så er det ikke kun Liagros skyld at det ender sådan.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af timkenneth » 15 mar 2012 12:34

forstår ikke hlet det med styrringen du skriver dannie. det er TM3006 og TM3007 der sidder i benekov (så vidt jeg ved) og det er altså nogle pisse gode stoker styrringer.
MEN hvis parameter i styringen er helt i skoven, ja så er dit fyr helt i skoven.

vil du ikke prøve at liste dine 40-50 fejl. med held kan du måske få din tråd vendt fra at være et rent selvmål til rent faktisk at få noget teknisk hjælp fra nogle af de mange benekov brugere der har et fyr der spinner!

Dannie02
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 14 mar 2012 13:30

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af Dannie02 » 15 mar 2012 13:06

Hej Timkenneth

Tak for dit indlæg. Nu var forsøget med indlægget ikke, at løse mine problemer, idet Benekov Danmark for længst har givet op. Så hvis du kan løse det synes jeg du skulle tilbyde din hjælp til Karsten Jørgensen.
Jeg forstår naturligvis godt din sympati for fyret (eller fyren om du vil) - det er helt naturligt. Hvis du er heldig, at have et fyr, som fungerer så tillykke til dig, jeg skal ihvertfald ikke afvise at du har.

- Min styring er skiftet 2 gange - og virker stadig ikke.
- Tænderen er "stået" af henholdsvis 2 & 1 gange på de to fyr.
- Motoren til askesneglen er stået af 1 gang.
- Kæden til motoren er knækket 4 gange på det ene fyr
- Der har været 6 "eksplosioner" pga lav iltmængde pga henholdsvis defekt tænder/defekt styring
- Det pneumatsike system kan ikke suge piller, og stopper 1-2 gange dagligt
- Iltmåleren er skiftet 3 gange
- Fremføringssneglen knækket 1 gang på det ene fyr
- Brændehovedet faldet ned 2 gange på det ene fyr, og 1 gang på det andet
- Indstillingen af styring mht. fødesnegel og fremføringssnegl har ikke virket selv CC service har fået betaling for indstilling. Dette virker stadig ikke fejlfrit
- Cyklon skiftet 1 gang
- Askeskraber kører konstant, og har forårsaget 1 kæmpe husskade
- Isolering i dør defekt 1 gang
- Hertil kommer "shut down" som ikke virker, og har givet vandskader 3 gange
osv osv osv

Og ja, jeg har brugt MANGE timer på at arbejde med styringen, som kun har en meget mangelfuld manual, så ikke for at være uvenlig, men dit indlæg bærer præg af nogle relationer til Benekov (eller Stockholmsyndrom), for naturligvis ville anlæggene være ordnet hvis de kunne ordnes. Benekov har vitterlig mange gange været på ejendommene for at forsøge, at ordne det.... Hvordan kan du tale om rent selvmål - uden at kende målsætningen?
Kom på banen og lad mig høre om dine relationer til Karsten - hvis nogen?

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Benekov Kedler og/eller Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 15 mar 2012 17:01

Jeg er vist ikke den eneste, der følger denne tråd med undren. new16 Tænker lidt på om center for konfliktforskning kunne bruge den som udgangspunkt for et kursus/forløb i konfliktmægling. :roll:

Det starter med en masse påstande fra den ene part i konflikten. Her, Dannie02, som åbenbar har været rigtig uheldig med sit køb hos Karsten og han er derfor blevet godt gal i låget. new5 Drogar-Mad(LBG).gif
Dette er imidlertid ikke særligt befordrende for kontakten og en løsning, når der er en åben konflikt mellem sælger og køber. RailGun.gif RocketLauncher2.gif ChainGun.gif Sheriff.gif angry_109.gif
Køber har jo smidt en masse penge hos sælgeren og sælger har en meget utilfreds kunde, som føler at han/hun har købt katten i sækken. Helt galt går det for Dannie02 med angreb på alt og alle, som undrer sig over tråden og måden kritikken bliver fremført på. Sheriff.gif b_shake8.gif sFun_explosive.gif

Det er først i det sidste indlæg fra Dannie02 at vi kan læse noget konkret om problemerne, som Danniel02 har haft og som har tændt ham/hende helt af.

Dannie02 stop med at smide med mudder. ZD_HEL~113.GIF Det gavner ingen. Lad os istedet høre noget om, hvilket fyr vi taler om. (Nyt/gammelt), (TM/LINUX-styring) benekov/mgm m.m. Måske er der nogen herinde som kunne hjælpe dig til at få det til at fungerer.


Besvar