Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Optimering

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

Optimering

Indlæg af pendec » 28 feb 2012 21:37

bent » 28 Feb 2012, 20:14 skrev:Hej pendec min luftmax står på 60 , det burde være mugligt at regulere luften i stedet for spjæld 2mm luft er ikke meget har du fået skiftet kondensator?
hvis jeg lod spjæld være helt åbent, så fik jeg RT over 230grader, helt vildt i forhold til gammel fw, hvor den med spjæld med kæde havde ca. 10mm åbning og kun RT omkring 160 max.
bioservice » 28 Feb 2012, 20:40 skrev:
har du noget i kedlen der hindrer røgen i at komme ud... spjældet i røgrør trukket ud, plader i røgudgangen der hindrer røgen i at komme ud... røg må ikke hindres i flugten fra kedlen, det må vendes og drejes men ikke hindres..

Hvad str. er din kondensator... 1,5-2 uf
den er stadig 1.5 har ikke fået købt ny, jeg får en her ny hvor jeg skal finde gulvevarme termostater.
der er ingen forhold omkring røg cirkulation udover rengøring, som kan være til grund for den højere temp og mere blæs? (når jeg sammenligner med forhold på gammel fw)


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Optimering

Indlæg af bioservice » 29 feb 2012 06:37

RT burde kun være deroppe i en kort periode, så skal styringen gerne modulere ned og røgtemp falder... har du nederste røgvender...?
kan du sende en mms af din røgføler til mig på 2166 2288.
vedr. spjældet til indsugning af luft, så er det ikke nødvendigt at regulere noget manuelt som styringen styrer elektronisk... ofte opleves det at blæseren skal kører med højere omdrejninger for at kompenserer for den mindre luft, det resulterer i hurtigere omdrejninger i kedlen og derved kortere opholdstid af varme i kedlen..
det kan godt være at RT er blevet højere, men hvis blæser hastigheden så er faldet, burde varmeoptaget så også blive forbedret..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

pendec

Optimering

Indlæg af pendec » 08 mar 2012 17:04

lille opdatering, jeg slukkede for nogle dage siden, satte spjæld helt åbent, så måtte jeg dog drosle ned på MAX blæs, da 60% fyrrede for gråspurvene og den kom ikke over 40grader.. nu er den på 21% og rimlig ok. skal dog siges at gulvvarme er nu igen aktiveret med remote termostater så den slukker/tænder selv gulvvarme som før kørte konstant.

ved 65-70% ydelse er RT omkring 170grader (skorstens måler siger kun 150grader, som sidder ca. 60-70cm fra røg udgang på bagsiden)

bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

Optimering

Indlæg af bent » 08 mar 2012 21:41

Hej har nu fået monteret røgvender fra nh bioservice det er bare noget der dur røgtempertur bliver sænket og man kan også drosle ned på kg/h og så er der en gevinst mere den er nemere at gøre rent. har aldrig haft så ren en kedel før så det bliver bedre og bedre, er mere positiv angående anlæget nu end jeg har været. luftmax kan man også stille ned og det giver jo også en lavere røgtempertur.

pendec

Optimering

Indlæg af pendec » 09 mar 2012 12:41

lille spørgsmål omkring den kondensator, jeg så vvs-eksperten har 2 forskellige 1.5 og 2.0, spørgmålet er jo, når jeg har en 1.5 siddende om jeg så skal vælge 2.0?


bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

Optimering

Indlæg af bent » 10 mar 2012 21:38

Hej pendec min er på 3 µf og det virker, du behøver jo ikke at købe den ved vvs-experten, mange elektrikkere og elektro firmaer har dem jo ligende i forskellige størrelser.

Pedermeddesen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2008 10:16
Mit fyr: Scotte BS2030
Areal: 400
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: 13
Geografisk sted: Fyn / Ringe
Kontakt:

Optimering

Indlæg af Pedermeddesen » 27 mar 2012 09:36

Er stadig glad for min opdatering,..men skal da lige vide lidt om den røgvender Bent,..måske man kan blive endnu gladere!!!
Nh talte om en ny mulig indretning,.dengang på prøve stadiet,..er den klar??

pendec

Optimering

Indlæg af pendec » 27 mar 2012 13:39

bent » 10 Mar 2012, 21:38 skrev:Hej pendec min er på 3 µf og det virker, du behøver jo ikke at købe den ved vvs-experten, mange elektrikkere og elektro firmaer har dem jo ligende i forskellige størrelser.
har du et link til hvor jeg kan købe denne online? jeg er ikke særlig god elektronik freak.

Pedermeddesen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2008 10:16
Mit fyr: Scotte BS2030
Areal: 400
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: 13
Geografisk sted: Fyn / Ringe
Kontakt:

Optimering

Indlæg af Pedermeddesen » 27 mar 2012 17:06

Nielsen og Rønne,..elektromekanisk firma i Nyk F, bør have det, koster maks 50kr.

pendec

Optimering

Indlæg af pendec » 27 mar 2012 20:30

Pedermeddesen » 27 Mar 2012, 17:06 skrev:Nielsen og Rønne,..elektromekanisk firma i Nyk F, bør have det, koster maks 50kr.
det ser angros ud? mener du de vil sende? jeg ihvertfald spørge..


Besvar