Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
lars j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13 dec 2011 22:04
Mit fyr: 10kw woody
Areal: 180m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Dagligt forbrug: 15-16kg
Geografisk sted: 9500

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af lars j » 07 mar 2012 12:17

så ganske flot skrevet
lige mine ord.


levi

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af levi » 07 mar 2012 13:04

Perschultz » 07 Mar 2012, 11:31 skrev:Hmmm.. køber man en vare der hedder "opstartsbesøg", så er det vel forventeligt at det er noget der foregår i forbindelse med opstart. Indjustering af en Scotte er ikke nødvendigvis "bare lige", og termer som "PID, forståelse af "blæs", vurdering af korrekt flamme ved 10/50/100, problemer med uens fødemængde etc er ikke i katagorien "sæt strøm på og nyd varmen". Jeg ved ikke hvor mange træpiller jeg har smidt over bord i månedsvis før jeg fik justering ordentligt på plads (selvhjælp) men det har da kostet noget ikke at blive indført i justeringens muligheder, - specielt det der pr. default er sat forkert fra NBE, - "PID"

Las os så kalde besøget for et "servicebesøg".
Hånden på hjertet, - det er da rart at få besøg af et rart menneske, men værdien af et "servicebesøg" er da ikke mange træpiller værd. Et hurtigt kig ned i kedlen, og dermed var det konstateret at det kørte fint. "Skriv venligst under på CO2 overdragelse her.." (det gjore jeg så, og har ikke hørt noget siden. Jeg formoder at jeg nu har forlænget garanti, men ved det faktisk ikke)

Konklusion: sælg din CO2 til den der byder mest. "Servicebesøget" er ganske enkelt uden nogen form for værdiforøgelse.
Jeg er glad for mit Scotte fyr, men er der nogen der køber et sådan fyr i forventning om "plug and play" så bliver de nok en smule skuffede. Der skal justeres, hentes info og hjælp i et superforum som dette, og man skal have en lidt teknisk snilde for at holde driften optimal.

..Og det er helt fair nok, - det er et meget prigunstigt træpillefyr der er superenkelt opbygget, men som qua begrænset intelligens skal holdes lidt i hånden.
Hej Per, - man køber jo ikke et "opstartsbesøg" - man har muligheden for at overdrage sin co2 og få et opstartsbesøg til gengæld (Så det er jo sådan set en byttehandel), - hvis man ikke ønsker at overdrage sin co2 så er det jo ens helt eget valg - hvis man gider kan man jo komme langt længere med indstillinger/Finregulering med hjælp herinde fra eller vha. direkte kontakt til leverandøren :great:

Personligt har jeg heller ikke noget at bruge et opstartsbesøg til, - men der er kunder der ønsker det og de har muligheden for at gøre brug af tilbuddet - jeg syntes det er dejligt med den valgmulighed som igen kan udvide ens garanti hvis man ønsker at lave en fremadrettet servicekontrakt :great:

For at afslutte denne tråd for mit vedkommende, - så kan man selv beslutte om man ønsker at gøre brug af tilbuddet om omstartsbesøg/Servicebesøg eller ej - hvilket forøvrigt ikke har meget at gøre med trådens Topic.

Hvis der fremadrettet er folk som ikke kan få fat i NBE, - eller få en status på deres booking, - så skal alle være velkomne til at skrive en mail til mig, - eller naturligvis ringe (Også selvom anlægget ikke er købt igennem mig), - så skal jeg sørge for der sker noget i sagen :great:

Slutteligt vil jeg som forhandler gerne understrege at det naturligvis er beklageligt at nogen har ventet en evighed på deres besøg, - men det må bero på tekniske fejl eller manglende modtagelse af bookingen, - de kunder hos mig der er røget "ud" af bookingen har jeg gjort alt for at de er røget "ind" igen :great:

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af timkenneth » 07 mar 2012 14:52

opstartsbesøg. hvad dækker det egentlig over?

jo, jeg kan læse om det. men er der nogle leverandører der tør præciserer overfor forummet hvad de mener!?

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af bioservice » 07 mar 2012 16:04

Hej.

udgangspunktet i de opstartsbesøg jeg laver er.

Gennemgang af anlægget, er der monteret shunt, er der trækregulator, er de indstillet rigtigt, er skorstenen tæt, og er der sug i den
gennemgang af styringen for optimale parametre, her vejledes kunderne i de forskellige parametres betydning og hvorfor de er sat som de er. dog går jeg ikke ind i nærmere detaljer omkring PID regulering, det er erfaringsmæssigt ikke til nye brugere.

vejledning i korrekt forbrænding, indregulering af lavdrift og højdrift.. her reguleres lavdriften ned så lavt som muligt, således at fyret stadig kan kører, men ikke meget mere, .. kunden vejledes i hvad der skal kigges efter i den almindelige omgang med kedlen, aske og træk i skorsten.. derudover vejledes i hvor der med fordel kan handles træpiller, hvad kan der tilkøbes for at optimere driften, samt vejledes i rengøring af kedlen.

Jeg forsøger at lade være med co2 målinger og andre " fine " redskaber og remedier, da alt kan udlæses på asken, og co2 målere ligger ikke i ret mange fyrrum..

Derudover kommer der alle de ting som kunden har af spørgsmål.

Jeg vejleder omkring og regulerer også cirkulationspumper, men selve varmeanlægget går jeg ikke nærmere ind på.

Det var en kort opsummering fra min side, jeg bruger ca 1,5-3 timer på et opstartsbesøg, alt efter kundens erfaringsbehov og interesse.

nogle er interesseret i en 1. gangs indstilling, og vil ikke have andet end en hurtig indregulering, andre har mange spørgsmål, og skriver ned i mindste detalje.. det er meget forskelligt.

Det var en beskrivelse af hvorledes jeg gør det, jeg er ikke leverandør, jeg servicerer og vejleder bare de kunder der ringer med deres kedler, uagtet mærke og leverandør

Håber det var svar på dit spørgsmål.
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af mikael1960 » 07 mar 2012 16:10

levi » 07 Mar 2012, 10:34 skrev: Proceduren er ikke ændret, - men fremgangsmåden er hos os grossister/forhandlere som jeg har beskrevet overfor dig :great:

Hvis din smed har sat flere anlæg op burde han også kende til "bookingsystemet".

Det er beklageligt du ikke har fået et servicebesøg, - men det kan jo være at NBE ikke har fået dine bookinger, - det er jo ikke normalt at man ikke svarer på en modtaget mail.

Hvis du ringer til mig, - så skal jeg gerne "rykke" for dit servicebesøg selvom du ikke har købt anlægget hos mig :great:

Da jeg bestilte opstartsbesøg på NBE's hjemmeside primo december 2011, fik jeg intet svar.
Nogle dage senere ringede jeg til NBE. Jeg talte både med en bogholder og med Jannick.
Bogholderen bekræftede dog i det mindste at de havde modtaget min bestilling.
Bogholderen oplyste, at jeg ikke fik svar på min bestilling, hverken mail eller telefonisk.
Det ville de simpelthen ikke.
NBE oplyste enndvidere, at jeg skulle vente indtil montøren kontakter mig, og at der kunne være 2-3 måneders responstid.
Det har montøren så ikke gjort endnu.
Er jeg virkelig den eneste der synes at det er amatør agtigt af NBE at undlade kommunikation med kunder som bestiller en vare for over 1000 kr ?

At proceduren ikke er ændret - tror jeg ikke på.
Jeg tillader mig at antage at NBE havde oplyst mig om forkert bestilling primo december 2011. Det gjorde de ikke, og bestillingen blev dengang foretaget via NBE's hjemmeside. Der var sågar en web formular til formålet.

:evil:
Mikael


mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af mikael1960 » 07 mar 2012 16:15

@Søren Oldenborg, Dansk VVS Center.

Anlægget er købt gennem en smed (der har hentet anlægget hos jer), på jeres anbefaling (jeg husker ikke hvem af jer der gav mig navnet på smeden).

Bortset fra at det har taget 3 måneder, og at anlægget har virket forkert (med 3/4 palle piller i overforbrug) de første 2 måneder, så er der intet at klage over. Smeden har haft en række udfordringer, men han har i hele forløbet opført sig ordentligt og respekteret mine henvendelser, og løst fejlene.

Jeg skal nok kontakte smeden - og bestille opstartsbesøg den vej igennem.
Men...
Hvis jeg skal vente 3 måneder igen - så bliver jeg nok temmelig vred :evil: :evil:
Mikael

levi

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af levi » 07 mar 2012 16:51

mikael1960 » 07 Mar 2012, 16:15 skrev:@Søren Oldenborg, Dansk VVS Center.

Anlægget er købt gennem en smed (der har hentet anlægget hos jer), på jeres anbefaling (jeg husker ikke hvem af jer der gav mig navnet på smeden).

Bortset fra at det har taget 3 måneder, og at anlægget har virket forkert (med 3/4 palle piller i overforbrug) de første 2 måneder, så er der intet at klage over. Smeden har haft en række udfordringer, men han har i hele forløbet opført sig ordentligt og respekteret mine henvendelser, og løst fejlene.

Jeg skal nok kontakte smeden - og bestille opstartsbesøg den vej igennem.
Men...
Hvis jeg skal vente 3 måneder igen - så bliver jeg nok temmelig vred :evil: :evil:
Nu er jeg jo på ingen måde ansvarlig for hvad du er blevet oplyst om fra NBE, - men er der noget som helst i mine indlæg der ikke virker imødekommende og beredvillig ? :shock:

Jeg har flere gange tilbudt at man kan kontakte mig direkte så jeg kan "rykke" for opstartsbesøg uanset hvor anlægget er købt, - tag dog imod mit tilbud så vi kan komme videre!

Jeg har forsøgt at hjælpe dig hele tråden igennem - tag dog imod det istedet for at fortsætte i samme spor!

Perschultz
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
Mit fyr: Scotte
Areal: 180
Brændsel: Det lugter som træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af Perschultz » 07 mar 2012 18:26

Lyder som et konstruktivt tilbud fra Levi :)

Er der noget specifikt der brænder på med fyringen Mikael eller er det bare "for en ordens skyld" at du vil have besøg?

prons
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 09 okt 2011 20:24
Mit fyr: Woody Black Star 10kw
Areal: 113
Brændsel: Piller+Arcon solanlæg
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: 20 kg
Årligt forbrug: 5000 kg

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af prons » 08 mar 2012 14:59

Det kunne da være fint hvis NBE kom med en komentar til kritikken...

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

OPSTARTSBESØG - NBE svarer ikke.

Indlæg af mick n » 08 mar 2012 17:37

det kan man da også sige at de gør da levi er en del af NBE eller er der noget jeg har misforstået
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %


Besvar