diesel varmekanon

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

diesel varmekanon

Indlæg af snubbi »

du har cheket at foto cellen ikke er beskidt eller trukket lidt ud for så kan den ikke se flammen

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

disel varmekanon

Indlæg af snubbi »

du kan evt. tage den ud og lyse på den med en lomme lygte når den har tændt for så vil den køre vidre ,hvis den køre vidre med lyse fra en lygte så sider fotocellen ikke rigtig eller der er noget der skygger for den så den ikke kan se flammen
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

disel varmekanon

Indlæg af leo-pol »

så har jeg fået skittet til at køre....
rensede filteret igen og lod den køre noget disel ud i en dunk... rensede selve dyssen og der sidder et lille filter-si... det er også rent...
og nu køre den.... :great: :great: :great:

men........men...........men..........men........
den halter stadig lidt...... den bruger satdig et par forsøg på at komme igang..... altser med gnist på er der ingen problemer men lige så snart gnisten stopper er det som om flammen bliver blæst ud efter et par sek.... og det gør den et par gange før den kan holde sig igang.....
jeg har prøvet at juster luften ned og det hjalp lidt men så begyndte den at ryge under forbrænding så der mangler den luft går jeg ud fra..... så gav jeg den lidt mer luft og så skulle den bruge et par forsøg mer på at komme ud.......
pt har jeg stilt den så den ikke ryger andet en lidt i opstarten men den bruger nu tre forsøg før den kan holde sig kørende...... :| :|

men så opdaget jeg at der sidder 2 skruger på pumpen med nogle pile på men der står ikke hvad de er til..... er jo ikke meget for at juster hvis det går helt i skoven.....
jeg gætter på at den ene er mængden under opstart og den anden er under kørsel.....
er der nogle der ved hvad de er til med sikkerhed.......???

mvh leo-pol




ps... flammevagten virker som den skal....!!!! :wink: :wink:
bent
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

diesel varmekanon

Indlæg af bent »

Hvis fotocellen ike kan se flamme så lukker magnetventilen med det samme det skal den gøre, sikkerhed. styrerelæet køre med nogle sikkerhedstider der skal overholdes ellers slukker den. så har du tjekket den fotocele ?
Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 15 gange

diesel varmekanon

Indlæg af Bjarne B. »

Jeg har også haft problemer med at få sådan en til at køre, men jeg kan desværre ikke være dig behjælpelig, da jeg endte med at SPARKE den ud af værkstedet efterfulgt af en lang række bandeord ChainGun.gif
Så vi må håbe, du har en bedre tålmodighed end jeg havde :great:

HenningH1
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 apr 2010 19:24

diesel varmekanon

Indlæg af HenningH1 »

Sæt en ny dysse i og mål pumpetrykket.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

diesel varmekanon

Indlæg af leo-pol »

hey...
fotocellen virker som den skal.... for jeg kan godt få den til at brænde....men den skal bruge 3-4 opstarter før den kan holde sig kørende....
og jeg kan høre os på flammen at den kære u-stabil...
idag kørte den i 20miin og gik ud hvor efter den startede op igen og kørte fint....
hvis jeg giver den mindre luft køre den bedere og lyder mer stabil i brændingen... men ryger en del...
giver jeg den mer luft starter den flere gange før den kan køre selv... som om at den blæser for hårdt og er ved at blæse flammen ud...
for mig virker det som om at den får det brændstof som den skal under opstart... og som om at når den slår over for at køre videre uden tænding at den ændre mængden af brændstof og bliver mer u-stabil,....
der sidder jo 2 justerskruger på pumpen så jeg tænker at den ene er til at juster mængden under opstart og den anden yil at juster efter opstart....... men er jo ikke meget for at røre dem hvis de ikke har noget med det at gære....
mvh leo-pol
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

diesel varmekanon

Indlæg af snubbi »

hej leo-pol
hvad hedder pumpen der sider på den .der er nogle af pumperne der sider et filter inden i .
du har jo kun svejs den ,den burte ikke gå ud af justering af den grund. det er sikker en urenthed et eller anden sted hvad med luft filter ? :great:
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

diesel varmekanon

Indlæg af leo-pol »

snubbi » 09 Mar 2012, 23:14 skrev:hej leo-pol
hvad hedder pumpen der sider på den .der er nogle af pumperne der sider et filter inden i .
du har jo kun svejs den ,den burte ikke gå ud af justering af den grund. det er sikker en urenthed et eller anden sted hvad med luft filter ? :great:
luftfilter er der intet af.... det er jo en varmekanon.... selve blæseren der blæser varm luft ud af røven er også de der blæser luft til forbrændingen... der dog huller til forbrændingen til at juster luft mængden og det er den jeg har prøvet at juster uden uden held til at den køre godt...
jeg splittede den igår og jeg prøvede at køre disel direkte til pumpen men det gav ingen ændringer......
de to justerskruger jeg konstateret der var på pumpen er ikke juster skruger.... så der er intet at juster på... mængden er den sammen....
da jeg splittede den prøvede jeg at starte den op uden tænding på for at se dyssen... af hvad man kan se med det blåtte øje forstøvede den fint.... og "fotocellen" virker fint... kan kun starte op når den er dækket til... foresætter kun opstarten når der er lys på.... lige så snart jeg dækker den til slukker den og prøver opstart igen..... så den burdte at virke som den skal.....
men det lange og det korte..... nu prøver jeg at få en ny dysse som "HenningH1" skriver og ser om det hjælper.... ellers må den videre til stena..... (arre.... det var lige grovt nok)...... :wink:
mvh leo-pol
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

diesel varmekanon

Indlæg af Zarge »

Hvaså har du fået liv i dyret?

Besvar