Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af MichaelK » 05 mar 2012 21:39

BWJ » 05 Mar 2012, 21:29 skrev: Ellers smider du bare en pb, så skal du få en pris som jeg har fået på mit anlæg :great:
PB er ikke en mulighed. Han har for få indlæg :|

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Karmdal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05 mar 2012 14:36
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 156
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Ringsted

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Karmdal » 06 mar 2012 07:01

Aha, det forklarer hvorfor jeg heller ikke kan skrive PB ... underligt system!!

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 06 mar 2012 08:50

Se nu må jeg lige have en ting på det rene..!!!???
Nu ved jeg ikke hvilket tilbud BWJ har fået eller hvilke produgter han kan servicere med... men jeg spekulere på... bilig tilbud... bilka -> prof montage team ( Teoretisk set )+ Wurth montage udstyr+ danfos inverter (godt eller dårlig personlig holdning)...
Jeg forstår ikke hvorfor denne tråd nogensinde er opstået da alle tilsyneladende kun tænker på prisen og ikke på kvalitet... kvalitet koster det gør service også sådan har det altid været og vil altid være... Konkurencie er også godt men der under vil servicen altid lider er det man ønsker...
Har haft fat i den forhandler der har lavet der tilbud der var fordyrt... prisen ved jeg ikke, og er jeg helder ikke intereasseret... men i har haft besøg ar en der har målt jeres tag op taget stilling til omgivelserne, antager givet jer en fornuftig service... jeres huse likker på ingen måde koregt i forhold til syd... den ene skal anlæget fordeles på 2 tagflader... vi har lavet energiberegninger på anlægene...

Jeg Føler mig ikke tråt på fordi jeg sider her og rådgiver gratis,( det er mit valg jeg kunde bare lade være ) men fordi det tilsyneladende er spild af tid...
Jeg siger det igen... vil man købe katten i sækken så er et fint med mig men når vi snakker om beløb omk 100-115.000,- hvor sjovt er det så at spare 15.000,- på noget der mulig vis ikke helt producere det man havde regnet med fordi sælger enten har brugt et hjemme fusket EXEL ark.- eller bare læner sig op af sin fedet tommel finger... så værsko fint med mig... men det er ikke i vores ånd... Vi bruger megen tid på at lave tæst lave forskellige opset i dethele taget roder med mange ting for at være sikker på at det vi sælger stemmer over ens med det vi siger, dertil hænter vi data på 15 anlæg rundt om i dk for igen at kunde bekreftige at pv sol regner rigtigt... det kænder jeg kun ganske få leverandøre der gør.... alt det koster et eller andet sted... men samtidig så har vi og forhåbentlig også vores kunder en tryghed at det de har købt er beregnet rigtigt...

Når alt det er sagt så handel da i bilka det er da nemmere... konne skal lige have en litter mælk og så skrives der da lig på indkøbs sedlen et 6Kw solcelle anlæg... så kan farman side hjæmme og nyde sin bajer og vænte på at anlæget bliver monteret.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af KristianVilhelm » 06 mar 2012 10:21

Solcelle

Den er vel ikke så meget længere, hvis man syntes man kan leve med et (noget) billiger produkt, har man nu mulighed for at købe det. Lidt ligesom man har en netto, og ikke nødvendigvis behøver købe brugsens kvalitetsvare, og få deres gode service.

Måske du kan forklare, hvad der tilsynladene er så dårlig kvalitet, ved et produkt som bilkas?

Jeg er glad for du ikke føler dig trådt på omkring din rådgivning, for det eneste jeg har fanget af det indtil vidre, er en næsten uendelig smøre omkring service, og alle jeres test. - Den kan jeg nu engang godt være foruden, til den enorme pris. (Mange steder forhandles anlægne stadig til omkring 150.000)

Hvor sjovt er det at spare 15.000? Tja, jeg syntes foreksempel det er meget sjovt. 50.000 er jo nu engang endnu sjovere.

Sådanne kan man jo også blive ved, jeg kan kun klappe i mine små nærrige hænder over der er kommet et billiger alternativ.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 06 mar 2012 10:41

det er egentlig den point jeg var ude efter... Som jeg prøvede at sige i indledningen... det ser umidelbart ud til at være ok komponenter... den her dikution har ikke noget med kvalitet at gøre det er den evige kamp om at overleve og yde god service...

Bilka er bare støre og de har ikke brug for så stor avance som os andre og der for kan de lave de små priser... (Selv erkendelse skal der også til ind i mellem...) Der kan de små firmaer ikke være med... jeg tvivler på at de køber deres komponenter så meget billigere en os da vi fortiden har et projegt i tyskland hvor der skal bruges 10 Kontainer paneler.. eller ratter 1,5Mw og der fik vi kun 2% rabat... eller ingen ting... så det de satser på er mængde... frem for srevice og høj pris... det er faier nok, det er det de lever af... vi andre prøver at leve af god service... det lykedes bare ikke altid sågodt...

Men som du siger kan man leve med det så som jeg skrev lad vær med at gøre det så vanskligt Køb dem i Bilka. Det er billigst og ok.
men så hold god skik, handel i Bilka brug Bilka lev med det bilka lever, men lad vær med at brug en seriøs forhandler til at rådgive med for det kan blive hans død da han ikke tjæner noget på god service... når man så køber varen i Bilka...
Men det er jo ens egen samvitighed man skal sloges med her... man skal selvfølgelig hænte tilbuf fra forskellige forhandler vores, andre og for så vidt en helt 3'... man ville være tosset ikke at gøre det... der skal jeg også være ærlig... men har man grundlægende den holdning jeg er lige glad med servicen og vil ikke betale for den... så lad vær med at spil folks tid og egentlig forså vidt pænge og handel der hvor du får det du skal bruge...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


TomasF
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 mar 2012 11:02

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af TomasF » 06 mar 2012 11:16

Hej jeg er ny her, men jeg kan fornemme der er stor interesse for billige solceller, og ja det sælger bilka, men det kan jeg også. Ikke helt så langt i bund som bilka, men hvem ved hvem der kommer og monterer for dem. Hvis det har nogen interesse kan jeg tilbyde et 6 kW anlæg med 30stk. 200W paneler og Aros inverter til 109.500.- inkl moms og vores standard montage.

Dette er ikke et bilka tilbud, men kvaliteten fra Solia.

Tomas Frydahl
Ejendomsservice fyn
61 79 10 10

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Ulrik » 06 mar 2012 13:15

TomasF » 06 Mar 2012, 11:16 skrev:Hej jeg er ny her, men jeg kan fornemme der er stor interesse for billige solceller, og ja det sælger bilka, men det kan jeg også. Ikke helt så langt i bund som bilka, men hvem ved hvem der kommer og monterer for dem. Hvis det har nogen interesse kan jeg tilbyde et 6 kW anlæg med 30stk. 200W paneler og Aros inverter til 109.500.- inkl moms og vores standard montage.

Dette er ikke et bilka tilbud, men kvaliteten fra Solia.

Tomas Frydahl
Ejendomsservice fyn
61 79 10 10
Det er fint nok, men læs lige reglerne her: rules.php
Vi er ikke interesserede i reklameindslag i vores diskussioner.
Men de kan postes i korrekt forum jvf reglerne.

Velkommen til ;)
MvH Ulrik©

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 06 mar 2012 13:17

Hej Tomas...
Nå det er jer der spøger... god vind og velkommen...

Ja det kan jo smutte...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Emborg41 » 06 mar 2012 14:21

Hej

Her er så noget jeg ikke forstår ???

Er Bilka så store at de kan få lavet deres egen version af et panel.

Først Bilka datablad. http://www.bilka.dk/Bolig/Solcelleanlae ... l200W.ashx

Derefter producenten. http://www.osdasol.com/Upload/175W-200W.pdf

Som det ses, så er data ens for typen ODA200-36-M men hos osdasol er det +-3 procent og hos bilka kun +3 procent.

Peter

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Flyball » 06 mar 2012 14:45

Emborg41 » 06 Mar 2012, 14:21 skrev:Hej

Her er så noget jeg ikke forstår ???

Er Bilka så store at de kan få lavet deres egen version af et panel.

Først Bilka datablad. http://www.bilka.dk/Bolig/Solcelleanlae ... l200W.ashx

Derefter producenten. http://www.osdasol.com/Upload/175W-200W.pdf

Som det ses, så er data ens for typen ODA200-36-M men hos osdasol er det +-3 procent og hos bilka kun +3 procent.

Peter
Might be the "Bilka-way" of doing business !


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons


Besvar