Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af KristianVilhelm » 05 mar 2012 15:44

solcelle » 04 Mar 2012, 20:42 skrev:med andre ord begyndte bilka at sælge biler 50.000 biligere så købte du den der...
Hehe, ja det ville jeg da klart. Hvad ville der da også være i vejen med det? :wink:

Det er da alletiders med en seriøs konkurrent, for alle os der står og skal ud i at investere. - Ok, det er så bittert for jer der skal tjene penge på det, men det er vel ikke rigtigt mit problem er det?


kfd
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 mar 2012 16:03

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af kfd » 05 mar 2012 16:08

Til jer Solia-folk

Hvis det kan lade sig gøre at få et 6kw anlæg til 106-110.000 kr. vil jeg også gerne kontaktes. Har fået et tilbud i går fra én af jeres forhandlere på et sådan anlæg. Det var desværre væsentlig dyrere.

Men send mig en pb eller mail: kristina_kenneth@mail.dk

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 16:12

nej nej... du er kunde og konge... så dan er det og har altid været...
Personligt ville jeg og gør ikke.. købe ting som HI FI udstyr, Bil, værktøj og for den sags skyld solceller eller specielle ting som dise i et center som bilka... seriøsiteten og rådgivning mangler...

Men det er et personligt valg der tages.. og jeg har taget mit... og du har taget dit... det har man jo lov til...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

anderstk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 mar 2012 19:36

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af anderstk » 05 mar 2012 19:39

Bilka har lagt et datablad ud, og skriver, at der er 3 dioder på panelerne. I databladet angives tolerancen til -0 til +3.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 05 mar 2012 19:41

Foruroligende at leverandøren siger et og Bilka noget andet.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


kfd
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 mar 2012 16:03

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af kfd » 05 mar 2012 19:45

Nu er det jo ikke et datablad Bilka selv har lavet, så det er nok ikke der fejlen skal findes. :wink:

Mon ikke det har været en fejlinformation fra leverandøren i har modtaget på mail.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 19:51

kfd » 05 Mar 2012, 16:08 skrev:Til jer Solia-folk

Hvis det kan lade sig gøre at få et 6kw anlæg til 106-110.000 kr. vil jeg også gerne kontaktes. Har fået et tilbud i går fra én af jeres forhandlere på et sådan anlæg. Det var desværre væsentlig dyrere.

Men send mig en pb eller mail: kristina_kenneth@mail.dk
Nu ved jeg ikke hvad væsentlig dyre er, men det kan vi ikke holde for... vi kan og vil ikke tvinge vores forhandler ind i en pris poletik... det er der nok andre der gør.. de får alle standart priser fra os som de så kan gøre med hvad de vil... det vi gør er at vi er opmærksomme på hvordan markedet arter sig, vi skal jo også overleve... på en eller anden måde... der udfra laver vi så vores priser til vores forhandler... og jeg må sige lige nu så er vi godtnok nede og skrabe bunden...
Jeg vil sige at de anlæg der bliver solgt med min viden er uden service... det er klasket op koblet til og væk...
Servicen kommer her 100% til kort... hvis det er det man ønsker så er det det man får... Det er ikke sådan vi ønsker tingene skulle forgå men efter som vi kun er grossist så er det forhandleren der bestemmer...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af klinten » 05 mar 2012 19:53

kfd » 05 Mar 2012, 19:45 skrev:Nu er det jo ikke et datablad Bilka selv har lavet, så det er nok ikke der fejlen skal findes. :wink:

Mon ikke det har været en fejlinformation fra leverandøren i har modtaget på mail.
Det tror jeg også mere på. Jeg har lige søgt lidt på jfc-trading, som mailen kommer fra, Det er en virksomhed der sælger dæk og dele til gamle biler. Nu skal vi jo ikke hænge firmaet ud, men jeg kan intet finde omkring at de skulle have noget med solceller at gøre. Så der er en mulighed for at han "bare" er importør og ikke ved en hujende fis om produktet. Der er jo selvfølgelig også den mulighed at han bare har skrevet forkert.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 05 mar 2012 19:57

kfd » 05 Mar 2012, 19:45 skrev:Nu er det jo ikke et datablad Bilka selv har lavet, så det er nok ikke der fejlen skal findes. :wink:

Mon ikke det har været en fejlinformation fra leverandøren i har modtaget på mail.
Jo og derfor lage jeg mailen ind for at ingen skulle tro at det var noget vi fandt på...

Det er bare fint at tingene arter sig til det mere rigtige...
umidelbart så er det også nogle andre paneler en dem jeg så i vores lokale bilka... for der var ikke plads til meget mere end 2 dioder i boksen bak på panelet, lidt forvirende men ok er det de nye der kommer fint med mig
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 05 mar 2012 21:29

kfd » 05 Mar 2012, 16:08 skrev:Til jer Solia-folk

Hvis det kan lade sig gøre at få et 6kw anlæg til 106-110.000 kr. vil jeg også gerne kontaktes. Har fået et tilbud i går fra én af jeres forhandlere på et sådan anlæg. Det var desværre væsentlig dyrere.

Men send mig en pb eller mail: kristina_kenneth@mail.dk
Ellers smider du bare en pb, så skal du få en pris som jeg har fået på mit anlæg :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar