Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 22:32

robocop » 04 Mar 2012, 22:25 skrev:Driftsområdet gælder også MPPT'erne!
Men det er jo ikke det der står i datablad vel ?, hvad så med startspændingen, og min. netspænding er de så også 200 VDC ? eller hvordan.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 22:39

solcelle » 04 Mar 2012, 22:30 skrev:ååå ikke nu igen...
Inverteren er designet på en sådan måde at den starte op når den kan lade ladelytterne op til at kunde generere en stabil spænding... og det er i det her tilfelde 260 Vdc. vilket betyder at er inverteren først kommet op at køre kan den godt holde til at der kommer en sky eller ligende som får anlæget ned på min 200Vdc...
Mppt spændingen... der er ingen grund til at koncentrere sig om mppt i de spændings områder du tilsyneladende efterlyser da der er lyset ( eller mangel på samme )homogent kreftigt eller svagt og der er der ikke nogen ide i at bruge en mppt tracker...
4: det er vist en taste fejl. ved ikke lige hvordan det skal oversættes men det er ikke netspænding det er den spænding der skal til at den starter op første gang... har ikke lige tænkt over betydningen før nu... kommer med en forklaring i morgen... men det er 100% en taste fejl
Åhhh ikke nu igen....
Skal jeg tolke det som, at man skal helst ikke spørge om noget, men bare klappe hæle og betale :lol: :lol: :lol:
Det er en MEGET dårlig ide at skrive "fakta er vejen til god rådgivning" hvis man kun kan spørge om det i vil høre, - lidt useriøst.
Egentlig lidt pudsigt, at et spørgsmål for at vide mere, altid bliver betragtet som et angreb fra "jeres" side ???
Last edited by 1 on BWJ; edited 4 times in total
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 22:44

nej nej nogen gange kan det være lidt næmmere at forklare tingene mundtligt iforhold til skriftligt spesielt når man har lidt svært ved at skrive i forvejen... spørgsmålet var egentlig brettiget og du fik din forklaring.. du har bare med at komme med de vansklige og lidt mere dybtegående... det er som det hele... :oops:

ps har lavet lidt ændringer i mit tidligere indlæg
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 22:48

solcelle » 04 Mar 2012, 22:44 skrev:nej nej nogen gange kan det være lidt næmmere at forklare tingene mundtligt iforhold til skriftligt spesielt når man har lidt svært ved at skrive i forvejen... spørgsmålet var egentlig brettiget og du fik din forklaring.. du har bare med at komme med de vansklige og lidt mere dybtegående... det er som det hele... :oops:

Ja og tak :great: det er ikke angreb, men et håb om at vi alle (måske ikke jer) kan blive klogere :)
Det er jo ikke kun mig og jer, der sidder sikkert flere som jeg, der vil vide mere end bare hvad farve har den :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 22:54

...og lad nu være med at kommentere farven!!! Den nye serie der kommer sidst på måneden er MEGET pænere icon_cheesygrin.gif
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 22:55

Den er go.... Og jo vi kan også lære noget.. også når du stikker til os så lære vi ihvet til felde mere om vores eget produgt icon_cheesygrin.gif

har lige hørt fra carl at endringer er fortaget nu.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 23:01

solcelle » 04 Mar 2012, 22:55 skrev:Den er go.... Og jo vi kan også lære noget.. også når du stikker til os så lære vi ihvet til felde mere om vores eget produgt icon_cheesygrin.gif

har lige hørt fra carl at endringer er fortaget nu.

Fint med jer banditter :great: kan i sove godt. :)
Vi skrives ved en anden dag, MED garanti :lol: :lol: :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 23:03

BWJ » 04 Mar 2012, 23:01 skrev: Vi skrives ved en anden dag, MED garanti :lol: :lol: :lol:
Ja det er vi ikke så bange for :P
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 05 mar 2012 07:41

solcelle » 04 Mar 2012, 15:53 skrev:JEg siger bare 2 dioder... HAr en skriftlig bekreftigelse fra dem der levere panelerne og der er kun 2 dioder i på 6 rækker???? ja jeg siger kun tænk på skyggen...
Endnu et eksempel på at der er gået på komprommis med kvaliteten til fordel for en lav pris.....
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 05 mar 2012 08:02

KristianVilhelm » 04 Mar 2012, 18:03 skrev:Robocop

Ang. Garanti.
Det er da rigtigt fint med 30 års garanti, men det kræver det vel den mindre forhandler stadig er der om 30 år, hvilket jeg stiller mig stærkt tvivlende overfor. Jeg tror personligt ikke på der stadig er over 600 forhandlere om 30 år.

Kan du pege mig i retning af en der kan sælge mig et 6kw anlæg, med de ting inkluderet er jeg da ikke uinteresseret. Syntes bare ikke selv jeg falder over dem, det hjælper måske lidt når de får lidt konkurrece :wink:
Nu er det vigtigt at bemærke at det er producenten der stiller produktgarantien så selv om en forhandler lukker har det ikke indflydelse på garantiperioden (men det gør selvfølgelig reklamationer vanskeligere) Hos os har vi sikret garantien i tilfælde af at producenten mod forventning skulle gå konkurs ved at tegne en international forsikring på garantien af samtlige paneler. Samtidig tilbyder vi op til 20 års fuld garanti på invertere, all risk forsikring der dækker alt fra lynnedslag til flystyrt samt en garanti for at en evt. defekt celle er udskiftet inden for 3 hverdage. Sådanne ydelser og tryghedsgaranti vil man sjældent få fra bilkas side.

Et 6 kw kvalitetsanlæg er i dag muligt at finde hos mange forhandlere til omkring 120.000 inkl. moms og montering, det er ikke meget over bilkas priser.
Men selvfølgelig, hvis man vil gå på komprommis med service og kvalitet og det ikke betyder noget at ens anlæg ikke nødvendigvis yder max,og man ikke bliver skeptisk over at de ikke vil offentliggøre nogle data på deres paneler Jamen så er 15.000 da også en pose penge at spare ved at handle i bilka
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11


Besvar