Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 20:00

Det er helt frivilligt hvad du gør. Jeg prøver bare at fortælle dig at du skal være forsigtig når du futter ned i Bilka. Som flere før mig har bemærket, så er der flere ting som gør at det måske er en dårlig idé at købe det billigste.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 20:21

Hvor mange andre leverandører har 30 dages returret :great:
Jeg tror anlægget er ok, ser fornuftigt ud.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Vangsgaard » 04 mar 2012 20:25

solcelle » 04 Mar 2012, 18:45 skrev:PS...så har aros lavet inverter i tæt på 25 år... så mon ikke de har lidt at have deres forventet levetider i...
Det er sikkert korrekt, men vil da heller ikke ligefrem kalde Danfoss for en ukendt spiller i den sammenhæng :great:

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 20:42

med andre ord begyndte bilka at sælge biler 50.000 biligere så købte du den der...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 20:55

Vangsgaard » 04 Mar 2012, 20:25 skrev: Det er sikkert korrekt, men vil da heller ikke ligefrem kalde Danfoss for en ukendt spiller i den sammenhæng :great:

nøøø det har du rat i... har man pænge kan man reklamere sig op til megen troværdighed... det ændre ikke på at de ikke har været i pv området i særlig mange år... og har hørt om flere anlæg med danfos inverter som har drillet usedvanligt meget...

Dertil kan man jo egentlig undre sig over at energimidt ikke bruger danfos mere... hmmm som de selv siger( var inkognito til en af deres info aftner) der er ved at falde af på den...

Jeg vil ikke sige at vores model er farari modellen... der findes sikkert nogen der er bedre... men i skal holde op med at tro at bare fordi der står danfos på noget at det så er en lamborghini...

For mig er danfos inden for det her stadig nye... med en egentlig noget broget historie bag sig indenfor inverter til solceller... først ville de så ville de ikke og solgte det hele og så ville de alligeveld og hyrede nogle advokater og fik det hele retur på en eller anden måde og nu sidst fyrede de lige omk 100 mand inden for pv... hmmm nej det er ikke mit mærke...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 21:54

Hvornår har Danfoss fyret 100 mand indenfor solar ? -- men ca. 140 måtte flytte arb. plads da de udvidede og flyttede fra Sønderborg til Nordborg.
Danfoss har været spillere på invertermarkedet lige så længe som Aros Solar.
Og jo, det meste der står Danfoss på borger for kvalitet.

Mht Energi midt, de er vel også købmænd (Bilkasyndromet) og kunne ikke trykke Danfoss ned på kinaniveau.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 21:56

kvalitet ja jo men bedre end andre...??? ikke hvad jeg har oplevet endnu, har dog før betalt mindre og oplevet bedre kvalitet... og det gælder båder Varmepumper, ventiler, termostater, og deres elendig freq. omformer... nøø nej danfos står ikke for overordnet kvalitet hos mig...
og der har jeg en smule erfaring... har 3 års erfaring som projegt kordinator og linie byger i levnes midl brancien, har været 3 år som service tekniker på hemsedal Skicenter...

og der har jeg brugt produkter hvor der på ingen måde stod danfos på...

Dansker har bare den ide at danfos er det eneste, det der dur... vågn op... køb dog en sma eller en fronius eller kaco eller en aros... eller noget andet...
Last edited by 1 on solcelle; edited 4 times in total
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af BWJ » 04 mar 2012 22:08

solcelle » 04 Mar 2012, 21:56 skrev:kvalitet ja jo men mere end andre...
Det ved jeg ikke, men sammenlign Solia 6000 med TLX Pro + :great:

En anden ting med Solia 6000, hvordan kan pkt. 1-3-4. hænge sammen, jeg mener hvordan kan driftområdet være 200-800 VDC, når både start og min. netspænding er højere ??

1. Driftsområde 200-800 VDC
2. MPPT Arbejdsområde 270-720 VDC
3. Startspænding 260 VDC
4. Minimal netspænding 350 VDC
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 22:25

MPPT Arbejdsområde: 200-800 Vdc
MPPT interval ved fuldlast: 270-720 Vdc
Last edited by 1 on robocop; edited 4 times in total
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 22:30

ååå ikke nu igen...
Inverteren er designet på en sådan måde at den starte op når den kan lade ladelytterne op til at kunde generere en stabil spænding... og det er i det her tilfelde 260 Vdc. vilket betyder at er inverteren først kommet op at køre kan den godt holde til at der kommer en sky eller ligende som får anlæget ned på min 200Vdc...

Mppt spændingen... der er ingen grund til at koncentrere sig om mppt i de spændings områder du tilsyneladende efterlyser da der er lyset ( eller mangel på samme )homogent kreftigt eller svagt og der er der ikke nogen ide i at bruge en mppt tracker...
4: det er vist en taste fejl. ved ikke lige hvordan det skal oversættes men det er ikke netspænding det er den spænding der skal til at den starter op første gang... har ikke lige tænkt over betydningen før nu... kommer med en forklaring i morgen... men det er 100% en taste fejl

Var lige inde og se på den tyske oversættelse.. 4: det er den spænding der skal være på lade lytterne før de lukker noget ud på nettet... på en eller anden måde logisk den kan jo ikke lukke 220V ud op et 400V elnet...

og ja man kan godt generer en 3-400Vac med 200v dc ... nogensinde hørt om clamping af en spænding og eller stepping... det er den digitale måde at gøre det på man kan også bare bruge en optransfomerings trafo...



men det ændre vi i morgen ..

var lige inde og se på en danfos de har lidt det samme mynster
Last edited by 5 on solcelle; edited 4 times in total
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Besvar