Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En liter mælk og en solcelle?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
Jordsmeden
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 249
Tilmeldt: 25 dec 2008 11:42
Mit fyr: Woody 6.11 på dor16 kedel
Areal: 175m2+ 25m2 hobbyrum
Brændsel: R.W piller
Fremviser gerne i postnummer: 8723
Dagligt forbrug: p.t ca 18 kg
Årligt forbrug: 2011: 6000 kg
Geografisk sted: Kragelund/hedensted
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Jordsmeden » 04 mar 2012 12:06

Det er fint nok m ed en international forsikring, men jeg ved at hvis den er tegnet i eks usa skal den med fast interval fornyes for at gælde, og dette interval er mindre end 25 år.

Hvis den lille nystartede så genforsikre sig der, men går på røven efter 5 år hvor står kunden så i tilfælde af problemer.

I sådanne tilfælde må vi desværre nok se i øjnene at en gigant som bilke nok også er her om 25år. og da det er dem man handler med er det jo også der man henvender sig.

Den med de lange rep. tider har jeg også hørt fra både Fona og andre anerkendte butikker.

Har selv haft en konsulent ude fra et lille firma, men der begynder at tegne sig det billede at mange ikke kører ud før aftalen er betinget af besøget, da de bruger rigtig meget tid på besøg der aldrig giver omsætning.


manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 04 mar 2012 12:20

Emborg41 » 04 Mar 2012, 10:08 skrev:Hej

Jeg kan godt forstå seriøse forhandlere er utilfredse med denne form for forhandlere, men det adskiller sig desværre ikke fra hvad der sker i mange andre tilfælde.

Peter
Jeg vil ikke sige jeg er utilfreds med bilkas "prisbasker" det er kun godt med konkurrence på markedet. Man skal bare passe på ikke kun at fokusere på pris men også på kvaliteten og servicen.

Jeg har undersøgt en del omkring bilkas tiltag, dels for at kunne forsvare vores egne produkter hos kunderne men ikke mindst da vi konstant optimerer vores priser og produkter for at kunne være blandt de billigste samtidig med ikke at gå på komprommis med kvaliteten, så må man være fremme i skoen og følge udviklingen

Bilka tilbyder IKKE en certificeret energiberegning på deres anlæg individuelt for den enkelte husstand, som tager højde for hældning, orientering og evt. skygge. Ergo man skal selv vide hvad man køber.

Samtidig offentliggør de ingen datablade på deres solceller og hvis du kontakter bilka kan de ikke levere et sådant.
De kalder deres paneler OSDA 200W men oplyser ikke meget mere end det, Kontakter man producenten OSDA har de ingen paneler med dette navn og må ikke oplyse yderliger om produkterne de sælger til bilka. Det undrer mig også at bilka skriver at deres paneler leveres med en -0 + 3 tolerance når samtlige datablade fra producenten på øvrige celler siger -3 +3. Det kan godt gøre mig lidt skeptisk at det ikke er muligt at få mere info omkring deres paneler.

Jeg siger dog ikke at det er noget skrammel de sælger, men jeg savner bare lidt mere information
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11

Brugeravatar
Jordsmeden
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 249
Tilmeldt: 25 dec 2008 11:42
Mit fyr: Woody 6.11 på dor16 kedel
Areal: 175m2+ 25m2 hobbyrum
Brændsel: R.W piller
Fremviser gerne i postnummer: 8723
Dagligt forbrug: p.t ca 18 kg
Årligt forbrug: 2011: 6000 kg
Geografisk sted: Kragelund/hedensted
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Jordsmeden » 04 mar 2012 12:31

Manny kan klart følge dig har selv spurgt efter datablade, men ikke hørt noget fra dem, så derfor bliver man også noget skeptisk over hvad det er for produkt de har fundet.

og rigtigt der er ingen før købs service ved dem, vil ikke selv handle solceller ved bilka, men det meste andet :-)

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 12:50

KristianVilhelm » 04 Mar 2012, 12:05 skrev:Rådgivning til 50/60.000 tror jeg i det tilfælde godt jeg kunne finde på at spare væk. Så mange penge er et konsulent besøg ikke værd for mig.

Det står enhver frit for at bevise deres produkt bedre kvalitet, og så mange flere penge værd.

Der er nok en grund til der pludselig er sprunget 600 nye forhandlere frem på 3 år, jeg har svært ved at få øje på det skulle dreje sig om "nemme" penge.

Jeg kigger i den grad efter prisen, da jeg ikke har kunne se nogen der sælger væsenligt bedre solceller end andre.
Tror også man kan opleve dårlig service, fra nogen af alle de nye forhandlere der sælger kvalitetsprodukter.

Selv syntes jeg det er rart at tænke på bilka sansynligvis består om 20 år, hvor mange af de småforhandlere mon gør det?
Ja det er også efterhånden god dansk skik og brug at tage kontakt til eksperterne og få gratis råd og vejledning for bagefter at stikke dem i ryggen ved at handle varerne andet steds hvor det er billigere.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Tom_AT » 04 mar 2012 13:38

robocop » 04 Mar 2012, 12:50 skrev: Ja det er også efterhånden god dansk skik og brug at tage kontakt til eksperterne og få gratis råd og vejledning for bagefter at stikke dem i ryggen ved at handle varerne andet steds hvor det er billigere.
Stikke dem i ryggen? Er der nogen der har lidt ondt af sig selv her?

Man kunne da lade være med at tilbyde gratis råd og vejledning så.


Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af robocop » 04 mar 2012 13:47

Man kunne fristes til at spørge om der var en der følte sig trådt på.

"Man kunne da lade være med at tilbyde gratis råd og vejledning så." No offense - det var da en latterlig kommentar at komme med. Det er nu ligemeget hvilken branche vi taler om, problemet er der og vil formentlig altid være der. Men man kan da ikke sige til en kunde efter endt samtale: "Og forresten så sender vi en regning på 10 minutters rådgivning, beløbet bliver fratrukket din regning såfremt du vælger at købe anlægget hos os."

Det jeg mener er, at rigtig mange brancher oplever at kunder ringer, eller kommer ind i butikken, ser og føler på produktet, får masser af råd og vejledning . . . for bagefter at gå ind til naboen (som ikke rådgiver) og køber produktet. Dette er et produkt af at store kæder sælger varerne billigere, og derfor er så mange forhandlere forsvundet. Tidligere er har det også været oppe at vende at det endda er med til at skubbe gang i den landsbydød vi oplever i "udkants Danmark".
Last edited by 1 on robocop; edited 4 times in total
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af Tom_AT » 04 mar 2012 13:53

Ved ikke om den var henvendt til mig, hvorfor skulle jeg føle mig trådt på?
Hvis et firma vil reklamere med gratis rådgivning må de da også forvente at folk benytter sig af den.

Alternativt ved jeg at flere firmaer tager sig betalt for rådgivning. Dette beløb får man så refunderet hvis man bestemmer sig for at handle yderligere med dem.

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af manny » 04 mar 2012 15:30

robocop » 04 Mar 2012, 13:47 skrev: Det jeg mener er, at rigtig mange brancher oplever at kunder ringer, eller kommer ind i butikken, ser og føler på produktet, får masser af råd og vejledning . . . for bagefter at gå ind til naboen (som ikke rådgiver) og køber produktet. Dette er et produkt af at store kæder sælger varerne billigere, og derfor er så mange så forhandlere forsvundet. Tidligere er har det også været oppe at vende at det endda er med til at skubbe gang i den landsbydød vi oplever i "udkants Danmark".
Jeg kan ikke være mere enig . og det er jo netop en af grunden til at mindre virksomheder har svært ved at matche de stores priser. Selvfølgelig har de store fordelen af at kunne hive store partier hjem af gangen. Men for de små er det rigtigt mange resurcer og kroner der bruges på at rådgive kunder der efterfølgende handler ved de store kæder. Alternativet er at tage penge for rådgivning men så har man på forhånd sorteret en stor portion potentielle kunder fra.
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af solcelle » 04 mar 2012 15:53

JEg siger bare 2 dioder... HAr en skriftlig bekreftigelse fra dem der levere panelerne og der er kun 2 dioder i på 6 rækker???? ja jeg siger kun tænk på skyggen...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

En liter mælk og en solcelle?

Indlæg af KristianVilhelm » 04 mar 2012 17:21

robocop » 04 Mar 2012, 12:50 skrev: Ja det er også efterhånden god dansk skik og brug at tage kontakt til eksperterne og få gratis råd og vejledning for bagefter at stikke dem i ryggen ved at handle varerne andet steds hvor det er billigere.
Hej Solcelle

Jeg har aldrig gjort brug af eksperterne, de begrænsede ting jeg ved om solceller osv, er noget jeg har læst mig til på nettet. (Hvem har jeg stukket i ryggen? Dem der har lagt oplysningerne ud?)

Men du kan da prøve at forklare hvorfor jeg skal betale omkring 150k, istedet for de omkring 100k jeg har kunne finde det omtredt samme produkt til.

Jeg har en sydvendt tagflade(Jeg dog vil have nyt tag på først), har selv jorden omkring dvs. igen skygger fra træer, hverken nu eller i fremtiden. Jeg har mulighed for selv at bestemme vinklen, da der også skal nye spær op.

Hvad skal jeg bruge en energikonsulent til? Han kan tegne mit tag ind på googlemap og lave energi beregninger?
Til hvilken nytte? Det bliver vel ikke meget anderledes i mit tilfælde.

Jeg siger da ikke bilka produktet er det bedste man kan finde, men det er dog ret billigt, og det er svært at se hvorfor man lige skal gå ud og ofre 50k mere på et enkelt besøg.


Besvar