Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Uffepl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22 jan 2012 21:49
Mit fyr: Gas
Areal: 300
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 5220

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Indlæg af Uffepl » 02 mar 2012 20:56

Har bruge for lidt gode råd til valg af det rigtige anlæg. Jeg kunne godt tænke mig følgende:

Et stokerfyr der også kan fyre med brænder.

Det skal fungere automatisk så det selv lukker ned for stokeren når der kommes brænde i og starter igen når det er nødvendigt.

jeg vil gerne have en akkumuleringstank så man kan få lidt fornøjelse af brændefyringe.

Stoker fyret skal kunne start og slukke selv, så man undgår pausefyring om sommeren. Jeg forestiller mig at der monteres en eller to følere i akkutanken så stokeren starter og varmer den øverste del op. og resten kun bliver varmet op når der bliver fyret med brænde.

anlægget skal placeres i et udhus i fyrrum der endnu ikke er lavet. Jeg havde forestillet mig at placere akkumuleringstanken i stuehuset, og at den skulle være forberedt til solvarme.

Jeg har rigeligt plads til at tage både et og to træk piller, smuld eller korn hjem af gangen.

Det var mit ønske setup. Jeg ved godt at det bliver dyrt, der skal bla. indrettes fyrrum, laves skorsten osv. men da vi pt bruger gas og har et forbrug der svare til 3.000 liter og det måske kommer op i nærheden af 4.000 liter når vi tager hele huset i brug, skal der laves noget, og så kan man lige så godt gører det ordentlig

Jeg har forsøgt at kontakte flere forhandlere og fabrikanter, men jeg synes ikke de kommer med nogle svar jeg kan bruge til noget. så nu håber jeg at der er nogen af jer kan kan hjælpe mig, måske nogen der har lavet et lignene anlæg, som virkede eller som ikke virkede...

Uffe


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Indlæg af hahomi » 02 mar 2012 21:05

Det må være et KSM fyr du skal have med de krav. Leo-pol har et til salg her på forum, prøv at se viewtopic.php?f=28&t=12569 men der jo da også nye.
Vælg dine kampe med omhu.

h-vestergård
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 15 nov 2010 21:33
Mit fyr: Atmos DC 50+Scotte 16kw
Areal: 250m2
Brændsel: Brænde+træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Indlæg af h-vestergård » 02 mar 2012 21:13

Jeg havde en twinheat mi20 i nogle år og det kørte perfekt med piller og nogenlunde med kombi af fastbrændsel og piller når forbruget var stort men ellers kørte det ikke så godt da den ikke kan slukke og tænde selv. Jeg ved ikke om man kan få noget der virker men jeg valgte at sælge den og købe en 16kw scotte og en 50kw atmos og det kører godt men fylder måske lidt mere men det kører godt, og prisen er næsten den samme. Eneste minus jeg kan se ved det er at man er låst fast på piller i scotten.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Indlæg af timkenneth » 03 mar 2012 07:59

er fastbrændslet noget du selv har?

du kunne også glemme kombi tanken og så få fliset istedet, så behøver du heller ikke akkumulering, det lyder som du har plads. så kan du have en bigbund fx udenfor som kan læsse med traktor/minilæsser.

altså køre rent flis/korn/piller.

så kan du kigge på anlæg som; reka, twinheat, herz.
der er dog mange andre muligheder for anlæg, men det er lige dem som jeg peronligt kender bedst.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Stokerfyr med mulighed for fastbrændsel

Indlæg af triumph » 03 mar 2012 09:30

Mener titan heating har et der båder kan køre med brænder og piller. De modeller der er nævnt ovenfor er vist ikke godkendt til brænde pga lav virkningsgrad ?
http://www.titanheating.dk/data/images/ ... %20web.pdf
Kender ellers intet til det her fyr, ved blot at det er godkendt


Besvar